חדשות בארץ

גורם בטחוני בכיר: "בעיצומה של הלחימה קיבלנו פניות מנסראללה שאמר 'חלאס'"

גורם ישראלי בכיר התייחס היום לראשונה לתקיפות של ישראל בסוריה, עיראק ולבנון: "היה צריך לפעול בתוך 24 שעות בכמה זירות". אמר כי נסראללה פעל רבות להפסקת אש ואף פנה לכמה מדינות שילחצו על ישראל: "צריך להגיד את זה כי האיש במקלט ממשיך לתת נאומים, וברור מאליו שהוא רק רצה לצאת מזה בכבוד כזה או אחר". עוד אמר הגורם כי ראש הממשלה הציב את מיגור פרויקט הטיילים המדויקים מעל מניעת ההתבססות האיראנית במרחב

גבול לבנון, אתמול (צילום: חדשות בזמן)גבול לבנון, אתמול (צילום: חדשות בזמן)
אא

גורם בטחוני ישראלי בכיר הודה היום (שני) לראשונה כי ישראל תקפה בו-זמנית בעיראק ובסוריה, וציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שינה את סדרי העדיפויות והציב את איום הטילים המדויקים שטהראן מנסה להכניס לסוריה וללבנון – במיקום מרכזי במיוחד. "בימים האחרונים היינו מותקפים בכמה זירות. היינו בהתקפה בו-זמנית גם בסוריה וגם בעיראק", אמר הבכיר. "הייתה גם התפתחות מסוימת בלבנון, שעל פי פרסומים זרים מיוחסת לישראל. היה צריך לפעול בתוך 24 שעות בכמה זירות, ותכננו מה נעשה", רמז.

לפי הגורם, ישראל פעלה "בדיוק מרבי בכמה זירות כפי שתכננו, כולל תגובות אפשריות של האויב. אנחנו ערוכים למלחמה אבל לא זקוקים לה, האירוע שניהלנו בלבנון הוכיח את עצמו". הגורם הבכיר אמר כי בחצי השנה האחרונה קיים הקבינט מספר דיונים בנושא עם מערכת הביטחון, ובעקבותיהם הציב ראש הממשלה את מיגור פרויקט הטיילים המדויקים מעל מניעת ההתבססות האיראנית במרחב: "לשלוש המטרות שלנו יש כתובת אחת - איראן", אמר, "הכתובת לשניים מתוך שלושת האיומים היא אחת - מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה קאסם סולימאני". לצד זאת, הגורם סירב להגדיר את סולימאני "בן מוות".

הגורם הביטחוני התייחס בנוסף לתקיפת צה"ל אתמול בדרום לבנון, זאת בעקבות שיגורי הנ"ט של חיזבאללה לעבר מוצב אביבים, ואמר כי נעשו מאמצים בינלאומיים למנוע את ההסלמה בגבול הלבנוני. "קיבלנו פניות מלבנון דרך ארצות הברית, צרפת ומצרים. נסראללה פנה דרך ראש הממשלה חרירי, ואמר 'חלאס'. הוא רק רצה לצאת מזה בכבוד. נסראללה יודע מה מצפה לו אם ימשיך בדרך זו, וגם חרירי הבין שיש עליו איום". הגורם הוסיף: "צריך להגיד את זה כי האיש במקלט ממשיך לתת נאומים, וברור מאליו שהוא רק רצה לצאת מזה בכבוד כזה או אחר. מבחינתי, זה לא מפריע לי כל עוד מקדמים את היעדים שישראל קבעה לה. גם חרירי הבין שהמדינה שלו מאוימת אם נסראללה ימשיך לפעול משטח לבנון, אנחנו בודקים את האפשרויות ונחליט לאור ההתפתחויות. אנחנו מטפלים בכל הגזרות ומשיגים את היעדים שרצינו".

בהתייחסו לתרגיל ההטעיה של צה"ל שדימה הגעת מסוק ובו "פצועים" לבית החולים רמב"ם, אמר הבכיר כי "יש תכנית מסודרת למנוע פגיעה בנפש או לצמצם פגיעה. אם דרגי השטח עושים פעולות טקטיות, מה טוב". אותו גורם בכיר אמר כי פעולות טקטיות כאלו מייצרות יתרון בדקות הראשונות: "אני לא יודע אם הייתה הונאה או לא, כל מי שהיה בהחזקת קו יודע שעושים פעולות כאלה. אם יש נפגעים, אי אפשר להסתיר את זה במדינת ישראל - זה לא יחזיק מעמד חצי שעה".

באשר להתחממות בגזרה הדרומית, ולמאמצים של ארגון הג'יהאד האסלאמי, הנתמך על ידי איראן, להבעיר את השטח, אמר הגורם הבכיר כי "הג'יהאד האסלאמי יוצר קשר אפשרי עם איראן, יש להם מפקדה בסוריה. הוא מסבך את האוכלוסייה המקומית, וחמאס לא מממש את מה שמצופה ממנו כריבון. הם משאירים לו מרחב פעולה מתוך חוסר יכולת להילחם בו, ויש שם מתח מובהק. הוא מנסה כל הזמן, זה האופי שלו".

תגיות:חיזבאללהישראלעיראקסוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה