חדשות בארץ

נתניה: נחש צפע התגלה מתחת לעריסת תינוקת

לוכד הנחשים אבי ברוכים הגיע לדירת קרקע בנתניה כדי לטפל בנחש שאותר מתחת לעריסת תינוקת, ונדהם לראות כי מדובר בצפע ארסי שאורכו הגיע למטר וחצי: "חתיכת צפע, ממש מטורף". לכידת הנחש המסוכן והטיפול בו הסתיימו, בחסדי שמיים, ללא פגע

צפע ארץ-ישראלי (צילום: שאטרסטוק)צפע ארץ-ישראלי (צילום: שאטרסטוק)
אא

לוכד הנחשים אבי ברוכים הגיע אמש (ראשון) לדירת קרקע בנתניה, בה מתגוררים זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים, כדי לטפל בנחש שהתגלה במקום.

אם המשפחה סיפרה כי ראתה "נחש ירוק קטן" מתחת לעריסה של התינוקת, הנמצאת בחדר ההורים. אלא שלאחר שנכנס לחדר השינה, ברוכים לא יכול היה להסתיר את תדהמתו כשהבחין כי מדובר בנחש צפע ארסי, שאורכו הגיע למטר וחצי: "זה צפע ענק", אמר לאב שהיה לצדו, "באתי לתפוס אותו עם היד. איזה גודל. זה חתיכת צפע, ממש מטורף".

הצפע המצוי, המכונה גם "צפע ארץ-ישראלי", הוא הנחש הארסי הבולט והנפוץ בישראל, ואחראי לרוב מקרי ההכשה. בראיון שהעניק לחדשות 12, לאחר שסיים את הטיפול בנחש ולכד אותו בהצלחה וללא פגע, סיפר ברוכים כי לאור הדיווח הראשוני על נחש ירוק קטן, לא חשב שמדובר בנחש ארסי. "הגעתי לעריסה והזזתי את הציוד שמונח על הרצפה. ראיתי מול העיניים צפע באורך של קרוב למטר וחצי, גדול ושמן".

ברוכים ציין, כי האישה לא הבינה בהתחלה שמדובר בנחש, וסברה כי מדובר בארנק, בשל צבע עורו הייחודי של הצפע: "היא התכופפה להרים את הארנק, ורגע לפני שהיא הושיטה את היד ראתה שזה ארוך ולא יכול להיות ארנק. היא ממש נבהלה וצרחה, קפצה ועזבה את הבית עם הדלת פתוחה".

לוכד הנחשים הוסיף כי המפגש עם הצפע עלול היה להסתיים באסון, במיוחד עבור האם שהייתה קרובה אליו: "ברגע שנוגעים בצפע או דורכים עליו בטעות, מבחינתו הוא נכנס ל'מצב קרב', ממצב של הימלטות למצב של תקיפה".

תגיות:צפענתניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה