חדשות בארץ

בחריין מתייצבת לצד ישראל: התנהגות לבנון – חוסר אחריות

לאחר דבריו של דובר צה"ל המטילים את האשמה למתקפת טילי הנ"ט של חיזבאללה לעבר הגליל הישראלי – על ממשלת לבנון, שר החוץ של בחריין מטיח: "תקיפה של מדינה אחת נגד מדינה אחרת אסורה על פי החוק הבינלאומי. כשמדינה צופה מן הצד על קרבות בגבולותיה שמסכנים את תושביה ואינה עושה דבר – זה חוסר אחריות מצד אותה מדינה"

שר החוץ של בחריין בריאיון לתקשורת הישראלית (צילום: החדשות 13)שר החוץ של בחריין בריאיון לתקשורת הישראלית (צילום: החדשות 13)
אא

בעוד באיראן ובחמאס בירכו את מתקפת הטילים שביצע היום (ראשון) ארגון חיזבאללה כלפי יישובים ישראלים במרחב אביבים שבגליל העליון, בבחריין מגנים את הארגון הלבנוני ומטילים את האשמה על ממשלת לבנון שלא פועלת לרסן את הארגון. בהודעתה החריגה, קוראת המדינה לאזרחיה השוהים בלבנון לעזוב אותה לאלתר, זאת "בעקבות האירועים הביטחוניים".

במקביל, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, אמר הערב כי המתקפה של חיזבאללה על ישראל בגבול לבנון הייתה "פעולת תגמול של ציר ההתנגדות". לדברי שמחאני, המדיניות של הארגון הלבנוני, הנתמך ברובו מכספיה של טהראן, "מבוססת על הגנה על האינטרסים של לבנון".

עוד בעיצומו של חילופי האש בין ישראל לחיזבאללה, ביקר שר החוץ של בחריין, חאלד בן אחמד חליפה, את התנהלותה המתרפסת של ממשלת לבנון אל מול ארגון הטרור הלבנוני שאילץ את ישראל להפר את ריבונותה של המדינה, ולבצע בתחומה מספר מתקפות בעת האחרונה. "תקיפה של מדינה אחת נגד מדינה אחרת אסורה על פי החוק הבינלאומי", כתב חליפה. "כשמדינה צופה מן הצד על קרבות בגבולותיה שמסכנים את תושביה ואינה עושה דבר – זה חוסר אחריות מצד אותה מדינה". בסוף הציוץ הוסיף השר הבחרייני: "ישראל, לבנון, חיזבאללה", מתוך רצון לוודא כי המסר יגיע לאוזניים הנכונות.

דבריו אלו של הבכיר הבחרייני אינם הפעם הראשונה בה הם נשמעים. לפני שבוע, סמוך לזמן בו פורסם כי התקיפות בעיראק הן מעשה ידיה של ישראל, כתב חליפה בחשבון הטוויטר שלו כי "איראן היא זו שהכריזה עלינו מלחמה עם משמרות המהפכה שלה וחיזבאללה והמיליציות בעיראק ועוד. אז אין מה לבוא בטענות למי שמכה בהם ומשמיד את בסיסיהם, זו הגנה עצמית".

מוקדם יותר הערב תקף צה"ל בלבנון באמצעות יותר ממאה פגזי ארטילריה ומסוקים, ותוצאתיה של המתקפה טרם ידועה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב כי ישראל ערוכה לכל תרחיש באזור.

קודם לכן אמר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, כי האחריות למתקפה של חיזבאללה מוטלת באופן ישיר על ממשלת לבנון: "מדינת לבנון חייבת לקחת אחריות על מה שקורה אצלה ועל ארגון טרור הפועל משטחה", אמר. "חיזבאללה מימש את מה שתכנן ולא הצליח. הייתה היערכות גדולה של הפיקוד ושל האוגדה, הבנו שהתגובה תהיה מוכוונת לחיילים. נערכנו במקומות הרגישים". לדבריו, ההסלמה באה בעקבות חשיפתו של צה"ל את פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה: "לא נשלים עם הרצון להקים מפעלים לדיוק טילים. אנחנו נערכים להמשך".

תגיות:חיזבאללהלבנוןבחרייןחאלד בן אחמד חליפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה