חדשות בארץ

נתניהו: "אין לנו אפילו לא שרוט. ערוכים לכל תרחיש"

ברקע ההסלמה בצפון, ראש הממשלה אמר כי "הגבנו בכמאה פגזים באמצעים שונים ואנחנו בהתייעצויות להמשך". במקביל, מרחב הצפון חוזר לשגרה מלאה, אך בצה"ל מבהירים כי כוננות הספיגה נמשכת. הפעילות על הגדר נאסרה, לרבות עבודת חקלאים בסמיכות לגדר המערכת

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, התייחס הערב (ראשון) למתקפת הטילים של חיזבאללה על מרחב אביבים בצפון, ואמר כי "קיימתי התייעצויות עם הרמטכ"ל ועם אלופי צה"ל. הותקפנו בכמה טילי נ"ט, הגבנו במאה פגזים ובירי מן האוויר באמצעים שונים". ראש הממשלה הבהיר כי "אנחנו בהתייעצויות לגבי ההמשך. הוריתי להיות ערוכים לכל תרחיש. בהתאם להתפתחויות נחליט על ההמשך. ברגע זה אני יכול להודיע ידיעה חשובה – אין לנו אף נפגעים – לא פגוע ואפילו לא שרוט".

לפי הודעת דובר צה"ל, כי במתקפת טילי הנ"ט של חיזבאללה על ישראל, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל, וכי הכוחות תקפו בתגובה באמצעות יותר מ-100 פגזי ארטילריה ומסוקים.

מוקדם יותר הודיע פיקוד העורף על חזרה לשגרה, ועל ביטול חסימת הכבישים וההוראות שנמסרו קודם לכן, ביניהן ההוראה לתושבים המתגוררים עד 4 קילומטרים מהגבול להסתגר בבתים. עם זאת, הפעילות על הגדר נאסרה, לרבות עבודת חקלאים בסמיכות לגדר המערכת. בצה"ל הדגישו כי רמת הכוננות תמשיך להישאר גבוהה, וכי הם ערוכים למגוון רחב של תרחישים.

בתוך כך, דובר ארגון חמאס, חאזם קאסם, מסר לערוץ "אל-מיאדין" כי "ההתנגדות הלבנונית מימשה את זכותה בהגנה על העם הלבנוני מפני תוקפנות שחצנית".

במקביל למתקפת חיזבאללה, שיגר נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אזהרה להנהגת הארגון, לפיה "ידעו כל מבקשי נפשנו שאנחנו מוכנים ונכונים להגן על אזרחי ישראל בכל מקום בו יהיו ללא כחל וסרק. אנחנו מוכנים, ולא רוצים להראות לכם עד כמה. שימו לב, השקט יכול לשרור רק בשני צידי הגבול".

אלוף פיקוד הצפון לשעבר וחבר רשימת המחנה הדמוקרטי, יאיר גולן, התייחס גם כן להסלמה החמורה בצפון, והעריך כי "אם הפגיעה קשה, ישראל תהיה בדילמה מאוד משמעותית. נתניהו ירצה לסגור את האירוע הזה מהר ככל הניתן". הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, פנה בדבריו לממשלת לבנון, אותה הזהיר מהשלכות אי-הריסון של ארגון הטרור הלבנוני: "ממשלת לבנון צריכה לדעת כי תישא באחריות על כל פעילות טרור שמתבצעת משטחה. אנו יודעים כי צה"ל וכוחות הביטחון ערוכים לכל אתגר ואיננו ממליצים לאיש להעמיד אותנו במבחן".

חבר הקבינט, השר בצלאל סמוטריץ', כי יש לגבות את ראש הממשלה, לדבריו "בלי פוליטיקה ובלי בחירות". לפי סמוטריץ', "ישראל עומדת מאחורי ראש הממשלה כחומה בצורה נגד אויבינו. אדוני ראש הממשלה, פעל בנחישות. יש לך גיבוי מלא לזה. בעזרת השם ננצח".

תגיות:ההתחממות בצפוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה