חדשות בארץ

גנץ הודיע על הקפאת הקמפיין, לפיד המשיך לתקוף את נתניהו

חוסר התיאום בצמרת כחול לבן בא לידי ביטוי בתגובות הסותרות של היו"ר בני גנץ ומספר 2 שלו, יאיר לפיד, להסלמה בצפון: בעוד גנץ כתב כי הנחה להקפיא את מסע הבחירות, לפיד המשיך במתקפה בוטה נגד נתניהו

גנץ ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חוסר התיאום בצמרת כחול רשם הערב (ראשון) שיא נוסף, כאשר יו"ר המפלגה בני גנץ הודיע כי לאור מתקפת חיזבאללה וההסלמה בצפון הוא הורה על הקפאת מסע הבחירות, בעוד מספר 2 שלו, יאיר לפיד, המשיך לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לאחר שמהודעת דובר צה"ל התברר כי בחסדי שמיים לא היו נפגעים בקרב האזרחים וחיילי צה"ל מירי טילי הנ"ט של חיזבאללה, כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו: "ממשלת לבנון צריכה לדעת כי תישא באחריות על כל פעילות טרור שמתבצעת משטחה. אנו יודעים כי צה"ל וכוחות הביטחון ערוכים לכל אתגר, ואיננו ממליצים לאיש להעמיד אותנו במבחן".

גנץ הוסיף והדגיש כי "בפעילות נגד כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל או ריבונותה אין אופוזיציה וקואליציה. לאור המצב הביטחוני הנחיתי להקפיא בשלב זה את הקמפיין עד התבהרות האירועים הביטחוניים".

אלא שבאותה דקה בדיוק תקף לפיד בחריפות את נתניהו. בניגוד ללשון הממלכתית בה בחר גנץ לנקוט, כתב לפיד כי "ילדי הצפון במקלטים רק מסיבה אחת: כי ביבי הפר את מדיניות העמימות המצליחה בגלל הבחירות. זה מה שקורה כשראש הממשלה עושה פוליטיקה על חשבון הביטחון. מחזק את חיילי צה״ל ומפקדיו שעומדים על המשמר".

דבריו של לפיד זכו למאות תגובות זועמות בקרב גולשי הרשת הימניים. בין המגיבים היה חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד), שכתב כעבור מספר דקות ללפיד: "מאיפה הבאת את הקשקוש הזה? אתה יודע מה קורה כשעושים פוליטיקה על חשבון המצב הביטחוני הרגיש? מפסידים בבחירות. זה לא יותר מציוץ מיותר ולא במקום".

מהליכוד נמסר לאחר מכן כי "לפיד הצטרף לשותפיו הטבעיים מהרשימה המשותפת, ותקף את ראש הממשלה נתניהו באותן דקות שבהן הוא מנהל באחריות ובנחישות אירוע ביטחוני מורכב בצפון. ראש הממשלה נתניהו מנע מלחמה ושמר על אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, בזמן שלפיד שיקר כשאמר שתושבי הצפון במקלטים".

(עודכן: 20:07)

תגיות:יאיר לפידבני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה