חדשות בארץ

כוננות ספיגה חמורה: צה"ל מפציץ בלבנון, מקלטים נפתחו

צה"ל פתח באש לעבר מספר מטרות בלבנון, ולפי חלק מהדיווחים צה"ל נעזר גם בכלי טיס. פיקוד העורף מחדד את ההנחיות, אך מדגיש כי בשלב זה לא נדרש לרדת למקלטים ולשהות במרחבין המוגנים - אלא בעת הישמע אזעקה. תושב הצפון משחזר: "ראיתי שלושה טילים שעוברים מעל הראש ונוחתים ביישוב ליד. נראה שאזור סמוך מעלה עשן, ויש הרבה עשן גם בתוך היישוב. הייתי על הטרקטור ושמעתי אותם. אני עכשיו במרחב המוגן, אי אפשר לצאת".

הירי באזור גבול לבנון (משידורי רשת אל-מנאר הלבנונית)הירי באזור גבול לבנון (משידורי רשת אל-מנאר הלבנונית)
אא

בעקבות השיגור היום (ראשון) של מספר טילי נ"ט בידי חיזבאללה לעבר בסיס צבאי בגליל העליון, צה"ל מבצע כעת ירי ארטילרי ואווירי לעבר מטרות בלבנון. מוקדם יותר אישר דובר צה"ל כי זוהו "מספר פגיעות" בבסיס, וחיזבאללה טען כי השמיד כלי רכב של צה"ל. נכון לשעה זו, אין דיווח על נפגעים בנפש. תושבי היישובים המתגוררים בטווח של עד 4 ק"מ מהגבול הלבנוני, הונחו לפתוח מקלטים ולשהות בבתים. בצה"ל הדגישו כי לפי שעה לא נדרשת ירידה למקלטים, אלא בעת שמיעת אזעקות.

להלן הודעת דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על ירי נ"ט משטח לבנון, להלן ההנחיות למרחב האזרחי כפי שהופצו לקציני הביטחון ביישובים: 

  • על תושבים במרחק עד 4 ק"מ מגבול הלבנון לשהות בבתים ולפתוח מקלטים. לא נדרש לרדת למרחב מוגן/מקלטים אלא רק בעת שמיעת אזעקה.
  • ביישובים במרחק של יותר מ-4 ק"מ מגבול הצפון לא נדרשת פתיחת מקלטים.
  • כללי התנהגות, בעת שמיעת אזעקה: לשהות במרחב מוגן למשך 10 דקות ולהמתין להנחיות נוספות.
  • יש לבטל ולהימנע מכל פעילות במרחב גדר הגבול לרבות עבודות חקלאיות.
  • בשלב זה, לא ניתן לנוע בצירים על כן אבקש להימנע מביצוע נסיעות שלא לצורך.
  • אם שמעת אזעקה או התרעה - אוטובוסים/רכבים שנמצאים ביישוב, נדרשים להוריד את הנוסעים בצורה רגועה ככל שניתן בתיאום עם רבש"צ הישוב במרחב הממוגן ביותר הקרוב למקום.
  • כלי רכב בצירים ראשיים, לעצור בצורה בטוחה בצדי הדרך, להוריד את הנוסעים ולשכב על הקרקע.

בכלי התקשורת בלבנון פרסמו תיעוד הירי הארטילרי של צה"ל לאזור מארון א-ראס. ראש הממשלה בנימין נתניהו מעודכן באופן שוטף בהתחממות החמורה. מוקדם יותר מסרו בחיזבאללה כי החוליה שביצעה את  הירי לעבר ישראל קרויה על שמם של שני אנשי הארגון שחוסלו על ידי ישראל בסוריה.

יוסף פרץ, תושב הצפון, שיחזר את רגעי הירי: "ראיתי שלושה טילים שעוברים מעל הראש ונוחתים ביישוב ליד", אמר בשיחה עם חדשות 12. "נראה שאזור סמוך מעלה עשן, ויש הרבה עשן גם בתוך היישוב. הייתי על הטרקטור ושמעתי אותם. אני עכשיו במרחב המוגן, אי אפשר לצאת".

עמי, תושב נוסף ממרחב אביבים, סיפר: "בדקות האחרונות אנחנו עדים להרבה נפילות מול היישוב". לדבריו, הביטחון האישי הוא העדיפות העליונה: "אנחנו קודם כל מוודאים שכל החקלאים בבית, כי כולם היו במטעים. בנינו צוות של ארבעה לבדוק שהכול בסדר וכולם במרחב המוגן. הילדים חזרו מבית הספר, וכולם במרחבים המוגנים, כל היישוב במיסוך רציני".

"אנחנו עדים לתרגולות של פיקוד העורף ופיקוד הצפון יחד – זה ממש עובד מצוין", הדגיש. "היישוב רגוע. מה שחשוב זה לתת לכוחו הביטחון לעשות את העבודה שלהם, אנחנו סומכים עליהם".

מנגד, תושבת אחרת סיפרה: "הבנים הגדולים שלי בחוץ, ואני והבת בממ"ד", אמרה. "שמענו את הבומים הראשונים וזה נשמע ממש כאילו זה בתוך הבית. הקב"ט שלח הודעה להיכנס לאזור בטוח. אני נכה ונכנסתי לממ"ד ואני חוששת. בן אחד עובד בית חולים. הבנים שלי מספרים שיש מלא עשן מלא בלגן בחוץ".

תושב נוסף מסר כי "עדיין יש פיצוצים מאוד חזקים ביישוב, ממש גם בשניות האחרונות. אני מפחד לצאת החוצה. בתוך היישוב לא היו פגיעות, אבל בקרבת היישוב ממש כן, כנראה פגיעות בכוחות צה"ל. שומעים ברקע פיצוצים כל הזמן ירי מאוד חזק". לדבריו, "כשהטילים נורו הייתי באחד המטעים ליד גדר הגבול, לא ראיתי מאיפה יצאו אבל ראיתי איפה נפלו שזה. לקחתי את הרגליים ועפתי. זה היה משהו מאוד חזק, משהו מאוד חריג. מאז שומעים תנועה מאוד לא שגרתית של אמבולנסים וסירנות".

תגיות:לבנוןחיזבאללהצה"להתחממות בצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה