חדשות בארץ

צה"ל: ירי נ"ט מלבנון לעבר בסיס צה"ל, זוהו מספר פגיעות

דובר צה"ל מסר לפני זמן קצר כי זוהה ירי טילי נ"ט משטח לבנון לעבר מרחב אביבים שבגליל העליון הישראלי. הוראה להיכנס למקלטים לכל היישובים המרוחקים 4 קילומטר מלבנון. צה"ל ביצע בתגובה ירי טנקים וירי ארטילרי לעבר דרום לבנון. חיזבאללה מודיע כי יש נפגעים בצד הישראלי

גבול לבנון (צילום: פלאש 90)גבול לבנון (צילום: פלאש 90)
אא

דובר צה"ל מסר לפני זמן קצר (ראשון) כי זוהה ירי מספר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר בסיס צה"ל במרחב אביבים שבגליל העליון הישראלי, וכי ישנן כמה פגיעות. בצה"ל לא מסרו באיזה סוג פגיעות מדובר. במקביל, צה"ל פתח באש ארטילריה לעבר מספר יעדים בדרום לבנון. צה"ל הנחה את תושבי הרשויות המרוחקות עד ארבעה ק"מ מהגבול הלבנוני לפתוח מקלטים ולשהות בבתים. בנוסף, חל איסור לשהות במרחב גדר הגבול, ולהימנע מכל פעילות.

לפי רשת אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה, הארגון קיבל אחריות לירי, וטען כי הטילים שפגעו ברכב צה"לי הביאו לנפגעים. על פי התקשורת המקומית, הטילים ששוגרו הם טילי קורנט.

תיעוד מהשטח (קרדיט סרטון: כאן - תאגיד השידור הישראלי)

מוקדם יותר דיווחו כלי תקשורת בלבנון כי צה"ל ירה פגזים לעבר אזור הר דב. בדיווח נוסף מוקדם יותר נטען כי מזל"ט ישראלי השליך מהאוויר חומרי בעירה דליקים באזור וגרם להצתות. מצה"ל נמסר בתגובה כי "לפני זמן קצר פרצו שריפות במרחב הגבול עם לבנון. מקור השריפות בפעילות כוחותינו במרחב".

צה"ל ממשיך גם היום לשמור על הכוננות המוגברת לאורך גבול הצפון, מחשש לפיגוע של חיזבאללה. בסוף השבוע הוכרז על עוצר יציאות ביחידות הלוחמות באזור, וצה"ל העלה לצפון תותחים מתנייעים. כמו כן, הוחלט להרחיב את ההגבלות על טיסות שהוטלו בתחילת השבוע בגבול עם לבנון וברמת הגולן, ולסגור גם את המרחב האווירי מעל קריית שמונה. הכביש המוביל לכפר רג'ר, הנמצא על הגבול, נסגר לתנועה.

בעקבות הערכת מצב שקיים בפיקוד הצפון, החליט הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, לדחות את קיומו של תרגיל, שנועד להתבצע במחצית השנייה של השבוע. התרגיל יצורף לתרגיל המטכ"לי, המתוכנן להיערך בין ה- 8 ל- 12 בספטמבר. בנוסף, בשל המתיחות החליט כוכבי כי דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, ימשיך בשלב זה בתפקידו. מחליפו של מנליס, תת-אלוף הדי זילברמן, היה אמור להיכנס לתפקיד ביום שלישי הקרוב. מועד חדש לחילופין בין השניים ייקבע בהמשך.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שב ואיים אמש על ישראל, והבהיר כי ארגונו יגיב באופן ודאי על תקיפת הרחפנים בדאחיה בביירות, אותה הוא מייחס לישראל. "אין מנוס מתגובה, זה כבר הוחלט. על ישראל לשלם את המחיר על התוקפנות", אמר נסראללה בנאום שנשא מהבונקר בו הוא מסתתר. הוא ציין כי התגובה אינה מוגבלת בזמן ויכולה להתרחש בכל עת, וכי היא תגיע משטח לבנון אך לאו דווקא בחוות שבעא: "כל האפשרויות פתוחות". מזכ"ל ארגון הטרור אמר עוד, כי ארגונו יפעל להפלת כטב"מים של צה"ל שינועו בשמי לבנון, וכי על ישראל לדעת שהמרחב האווירי של לבנון לא יהיה פתוח בפניה.

(מתעדכן)

תגיות:לבנוןצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה