חדשות בארץ

ישראל חידשה את העברת הדלקים לעזה

שבוע לאחר שאספקת הדלקים עבור תחנת הכוח ברצועה קוצצה בחצי, חידשה ישראל הבוקר את העברתם באופן מלא. קטאר החליטה להקטין למחצית את המימון שהיא מעבירה לישראל עבור הסולר המיועד לתחנת הכוח ברצועה

מעבר כרם שלום (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)מעבר כרם שלום (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

ישראל חידשה הבוקר (ראשון) את העברת הדלקים המיועדים להפעלת תחנת הכוח ברצועת עזה, וזאת כשבוע שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט על הורדת האספקה ב- 50% בעקבות ירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה. הורדת הסולר צמצמה באופן משמעותי את אספקת החשמל ברצועה.

החזרת אספקת הדלקים באה בצל הדיווחים על המגעים להסדרה בין ישראל וחמאס, המתנהלים בתיווך מצרי. העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח ביום שישי האחרון, כי מצרים הציגה בפני חמאס הצעה להסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל, במסגרתו יוענקו לרצועת עזה הקלות הומניטריות וכלכליות תמורת הבטחה לשקט בגבול הרצועה. על פי הדיווח, המסתמך על מקור בחמאס, בשיחותיה של משלחת חמאס בקאהיר דרשו ממנה אנשי המודיעין המצרי לדאוג להרגעת המצב, כדי שניתן יהיה להגיע להסכם שיבטיח מתן הקלות לתושבי הרצועה. המצרים הוסיפו ודרשו מחמאס "לא להתגרות בישראל בתקופה הקרובה", והזהירו כי הבכירים בישראל נחושים להנחית "מכה צבאית גדולה" במידה ויימשך ירי הרקטות לעבר יישובי העוטף.

לדברי המקור, אנשי משלחת חמאס הבהירו כי הארגון "אינו מפחד מאיומים". הם הדגישו, כי נכון לעכשיו הם אינם מעוניינים בעימות, אך עם זאת אינם יכולים לערוב לשקט, מכיוון שלדבריהם ירי הרקטות מתבצע על ידי ארגונים עצמאיים. חברי המשלחת לא הגיבו באופן ישיר להצעה המצרית, אך הבטיחו להעביר אותה להנהגת הארגון.

הפלסטינים המשיכו במהלך השבוע שעבר לשגר רקטות לעבר שטח ישראל. ביום שישי האחרון הגיעו כ- 6,000 פלסטינים למספר מוקדים לאורך גדר המערכת בין הרצועה וישראל, במסגרת הפרות הסדר השבועיות. המתפרעים השליכו רימונים ומטענים לעבר הגדר. חייל צה"ל נפצע באורח קל מרסיסי רימון, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. נזק נגרם גם לרכב צבאי. החיילים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך הפרות הסדר בגבול הרצועה, זיהו כוחות צה"ל ניסיונות התקרבות לעבר גדר המערכת. ארבעה פלסטינים שחצו את הגדר בדרום הרצועה לשטח ישראל נעצרו על ידי הלוחמים. הם היו מצוידים ברימון וסכין, והועברו לחקירה.

בתוך כך, בסוף השבוע דווח כי קטאר החליטה להקטין למחצית את המימון שהיא מעבירה לישראל עבור הסולר המיועד לתחנת הכוח ברצועה. המניע להחלטה אינו ברור, וממשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה עם הגורמים הרלוונטיים ועם הממשל הקטארי.

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה