חדשות בארץ

נתניהו: "נחיל את הריבונות היהודית על כל היישובים ביהודה ושומרון"

בנאום בטקס פתיחת שנת הלימודים ביישוב אלקנה, חזר ראש הממשלה על התחייבות פומבית שנתן בשבועות האחרונים להחיל את הריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון: "לא יהיו יותר עקירות"

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר עם שר החינוך, הרב רפי פרץ, לאלקנה שבשומרון, והשתתף בפתיחת שנת הלימודים בבית הספר הממלכתי-דתי "כרמים" ביישוב. בנאום שנשא במקום, התחייב נתניהו להחיל את הריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. "לא יהיה יותר גוש קטיף, לא יהיו יותר עקירות", אמר, "ובעזרת השם אנחנו נחיל את הריבונות היהודית על כל היישובים, כחלק מארץ ישראל, כחלק ממדינת ישראל".

"אתם גרים באלקנה", הוסיף נתניהו בפנותו לתלמידים. "זו ארץ ישראל, זאת הארץ שלנו. תעמיקו שורש, אנחנו בונים כאן בתים חדשים. זה בית חדש שהוא הבית הישן, המקורי, של עם ישראל, ואנחנו נבנה עוד אלקנה ובעוד אלקנה ובעוד אלקנה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) בירך את נתניהו על דבריו, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "כפי שאמרתי לא אחת, החלת הריבונות היא יישום בשטח של זכותנו ההיסטורית, ושולחת גם מסר חשוב לכל ארגוני הטרור המבקשים לקעקע את נוכחותנו בכל רחבי ארץ ישראל".

יו''ר מועצת יש'"ע, חננאל דורני, בירך אף הוא על דבריו של ראש  הממשלה: "זהו עוד שלב בדרך להחלת הריבונות, ואנחנו מצפים בכיליון עיניים לתוצאות בשטח. ריבונות היא חזון ההתיישבות עליו חלמנו במשך שנים, ונשמח לראות את החלום מתגשם במהרה".

כזכור, בחודש שעבר סיפק נתניהו שתי הצהרות דומות, במהלך ביקורים שערך ביהודה ושומרון. בטקס חנוכת טיילת חדשה באפרת אמר ראש הממשלה כי "אף יישוב ואף מתיישב לא ייעקר. לא יהיה, נגמר הדבר הזה". שלושה שבועות קודם לכן, באירוע לציון 40 שנה למועצה האזורית שומרון, הצהיר נתניהו. "קחו התחייבות – לא מוגבלת בזמן: אנחנו לא ניתן לעקור אף יישוב מארץ ישראל בשום תוכנית מדינית. אנחנו לא עוקרים אנשים – גמרנו עם השטות הזו. ישראל בהנהגתי לא חזרה ולא תחזור על שגיאות העבר". הוא הוסיף והבהיר כי צה"ל ימשיך לשלוט בכל השטח שממערב לירדן, כולל בבקעת הירדן: "אני גם לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות ההתיישבות הבודדות. כל נקודת יישוב כזאת היא ישראלית מבחינתי. בימים אלו אני פועל להכרה בינלאומית בעקרונות הללו".

(עודכן: 11:38)

תגיות:יהודה ושומרוןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה