חדשות בארץ

דיווח: יאיר גולן כינה את מפלגת העבודה "עדתית"

על פי הפרסום ב"ידיעות אחרונות", סגן הרמטכ"ל לשעבר ומספר 3 במחנה הדמוקרטי הגדיר את מפלגת העבודה-גשר כ"מפלגה עדתית-חברתית". יו"ר העבודה גשר, עמיר פרץ: "לילה לפני ההודעה על הקמת המחנה הדמוקרטי, הוא היה מוכן לעזוב אותם ולהצטרף אלינו"

גולן (צילום: פלאש 90)גולן (צילום: פלאש 90)
אא

לא שקט בשמאל: סגן הרמטכ"ל לשעבר ומספר 3 ברשימת המחנה הדמוקרטי, יאיר גולן, עורר הבוקר (ראשון) סערה חדשה, בעקבות הפרסום לפיו הוא הגדיר את מפלגת העבודה-גשר כמפלגה עדתית.

על פי הדיווח של עמיחי אתאלי ב"ידיעות אחרונות", גולן הכין לאחרונה מצגת, בה שטח את האסטרטגיה שלדעתו על המחנה הדמוקרטי לנקוט בה במסגרת מסע הבחירות. לפני כשבוע הוא הציג את המצגת בפני ראשי הרשימה, ובהמשך קיבלו אותה גם פעילים בקמפיין. במצגת התייחס גולן, בין היתר, לדרכי הפעולה מול המפלגות היריבות בגוש השמאל-מרכז. בהקשר זה הוא כינה את מפלגת העבודה-גשר "מפלגה עדתית-חברתית".

יו"ר העבודה-גשר, חבר הכנסת עמיר פרץ, הגיב בזעם על הפרסום. בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב', טען פרץ כי סמוך מאוד להכרזה על הקמת המחנה הדמוקרטי, ניהל עמו גולן משא ומתן על חבירה למפלגתו. לדבריו, "לילה לפני ההודעה על הקמת המחנה הדמוקרטי, הוא היה מוכן לעזוב אותם ולהצטרף אלינו. אי אפשר להכחיש זאת, כי היו שמונה אנשים בפגישה". פרץ הוסיף והסביר מדוע המשא ומתן עם גולן לא צלח: "אמרתי לו שלא אקבל את הדרישות המוגזמות שלו להצטרף אלינו. עם כל הכבוד וההערכה אליו, לא הסכמתי לתת לו ארבעה מקומות".

בתגובה שמסר ל"ידיעות" אמר גולן: "פרץ הוא שאמר לי במפורש שבכוונתו לנהל קמפיין חברתי-עדתי 'שיביא את המצביעים המזרחיים' לעבודה. התייחסותי במצגת מסתמכת על דבריו". בהמשך תגובתו תקף גולן בחריפות את פרץ, שלדבריו נטש את מחנה השלום "לטובת ברית עם הימין ועם נציגת ישראל ביתנו (אורלי לוי אבקסיס, מספר 2 ברשימת העבודה-גשר), במטרה לזחול לממשלת נתניהו". פרץ, כך על פי גולן, "משתמש בקלף העדתי על מנת להסיט את תשומת הלב מאחריותו, ולכן גם מול ביקורת הוא טוען שזו גזענות".

כזכור, בנאום שנשא ב- 2016, בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה במכון "משואה" בתל יצחק, אמר גולן, אז סגן הרמטכ"ל: "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז – לפני 70, 80 ו- 90 שנה – ומציאת עדות להם כאן בקרבנו, היום, ב-2016". התבטאותו זו זכתה לגינויים מימין, וממשיכה לרדוף את גולן. בחודש יוני, עם תחילת דרכו הפוליטית, הדף גולן את הביקורת: "כל פעם חוזרים לעניין הזה, לי זה היה כבר לזרא. צריך להסתכל על התהליכים כפי שהם, רק תסתכל על ההשחתה השלטונית סביב נושא הבחירות. הייתה צריכה לקום קואליציה של שתי המפלגות הגדולות – הליכוד וכחול לבן. הייתה יכולה להיות קואליציה יציבה. זה לא קורה רק בגלל שחיתות – ושחיתות של איש אחד. זה בלתי מתקבל על הדעת". גולן טען כי הזמן שחלף מאז התבטאותו מוכיחים את צדקתו: "כל מה שאמרתי נכון לחלוטין, לצערי, ומה שקרה בשלוש השנים האחרונות רק מוכיח את זה".

תגיות:יאיר גולןעמיר פרץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה