חדשות בארץ

נסראללה: נגיב מלבנון – בזמן ובמקום שנבחר

מזכ"ל חיזבאללה חזר על האיום להגיב על מתקפת הרחפנים בביירות, אותה הוא מייחס לישראל, והבהיר כי ארגונו יבחר את העיתוי והמיקום של התגובה: "כל האופציות פתוחות". הוא טען כי ארגונו מחזיק ב"מספיק טילים מדויקים" ואינו זקוק לבניית מפעלים לייצור טילים נוספים

הגבול עם לבנון, השבוע (צילום: David Cohen/Flash90)הגבול עם לבנון, השבוע (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שב ואיים הערב (מוצאי שבת) על ישראל, והבהיר כי ארגונו יגיב באופן ודאי על תקיפת הרחפנים בדאחיה בביירות, אותה הוא מייחס לישראל.

בנאום שנשא מהבונקר בו הוא מסתתר, אמר נסראללה כי "אין מנוס מתגובה, זה כבר הוחלט. על ישראל לשלם את המחיר על התוקפנות". הוא ציין כי התגובה אינה מוגבלת בזמן ויכולה להתרחש בכל עת, וכי היא תגיע משטח לבנון. לדבריו, התגובה לא תהיה דווקא בחוות שבעא (הר דב), אלא יכולה להגיע מכל מקום על קו הגבול: "כל האפשרויות פתוחות". נסראללה אמר עוד, כי ארגונו יפעל להפלת כטב"מים של צה"ל שינועו בשמי לבנון, וכי על ישראל לדעת שהמרחב האווירי של לבנון לא יהיה פתוח בפניה.

נסראללה התייחס בנאומו לחשיפת פרויקט דיוק הטילים על ידי צה"ל – פרויקט משותף לחיזבאללה ולאיראן, שעל פי פרסומים שונים מתקפת הרחפנים בדאחיה כוונה נגדו. הוא הכחיש כי מטרת התקיפה הייתה מפעל לדיוק טילים, וטען כי "נתניהו צוחק ומשקר" לעולם ולישראלים, במטרה להצדיק את "התוקפנות" שלו: "כולם יודעים שאין שם כלום, לא מפעל לייצור טילים, לא לנעליים ולא לבגדים".

מזכ"ל ארגון הטרור הוסיף וטען כי לחיזבאללה אין מפעלים לטילים מדויקים: "אם היו לנו מפעלים כאלה – היינו עומדים ואומרים זאת בגלוי ובכבוד וללא חשש". לדבריו,  ארגונו גם אינו זקוק למפעלים אלו: "יש לנו מספיק טילים מדויקים". יצוין, כי בצה"ל מעריכים שחיזבאללה מחזיק בידיו עשרות טילים מדויקים.

בשל איומי החיזבאללה, צה"ל המשיך בסוף השבוע בכוננות המוגברת שלו לאורך גבול הצפון. עוצר יציאות הוכרז ביחידות הלוחמות באזור, והגזרה תוגברה בתותחים מתנייעים. בנוסף, הוחלט להרחיב את ההגבלות האוויריות שהוטלו בתחילת השבוע בגבול עם לבנון וברמת הגולן, ולסגור גם את המרחב האווירי מעל קריית שמונה. הכביש המוביל לכפר רג'ר, הנמצא על הגבול, נסגר לתנועה.

הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, סייר אתמול באזור הצפון וקיים הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר ומפקדי הכוחות בגזרה. בעקבות הערכת המצב, החליט כוכבי לדחות את התרגיל, שנועד להתבצע במחצית השנייה של השבוע, ולצרף אותו לתרגיל המטכ"לי המתוכנן להיערך בין ה- 8 ל- 12 בספטמבר. מצה"ל נמסר, כי אנשי המילואים שהוזמנו לתרגיל קיבלו הודעה על מועדי התייצבותם המעודכנים.

בתוך כך, בשל המתיחות בצפון, החליט כוכבי כי דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, ימשיך בשלב זה בתפקידו. מחליפו של מנליס, תת-אלוף הדי זילברמן, היה אמור להיכנס לתפקיד ביום שלישי הקרוב. מועד חדש לחילופין בין השניים ייקבע בהמשך.

תגיות:לבנוןחסן נסראללהחיזבאללהפרויקט דיוק הטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה