חדשות בארץ

הפלסטינים התפרעו על הגדר, נמשכת הכוננות המוגברת בגבול הצפון

כוכבי החליט לדחות תרגיל שתוכנן להיערך בשבוע הקרוב, דובר צה"ל ימשיך בשלב זה בתפקידו, שנת הלימודים תש"פ תיפתח מחר כסדרה, וארצות הברית תקפה בסוריה. כל מה שחשוב לדעת

אא

כ- 6,000 פלסטינים התפרעו אתמול (שישי) במספר מוקדים לאורך גדר המערכת בין רצועת עזה וישראל. המתפרעים השליכו רימונים ומטענים לעבר הגדר. חייל צה"ל נפצע באורח קל כתוצאה מפיצוץ חזיז או רימון, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. נזק נגרם גם לרכב צבאי. החיילים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. משרד הבריאות בעזה אמר כי בעימותים נפצעו 75 פלסטינים, והיום מסר כי אחד מהם מת בבית החולים מפצעיו.

במהלך הפרות הסדר בגבול הרצועה, זיהו כוחות צה"ל ניסיונות התקרבות לעבר גדר המערכת. ארבעה פלסטינים שחצו את הגדר בדרום הרצועה לשטח ישראל נעצרו על ידי הלוחמים. הם היו מצוידים ברימון וסכין, והועברו לחקירה.

נמשכת הכוננות המוגברת של צה"ל לאורך גבול הצפון, מחשש לפיגוע של חיזבאללה בתגובה למתקפת הרחפנים בדאחיה בביירות אותה הוא מייחס לישראל. לאחר שבסוף השבוע הוכרז על עוצר יציאות ביחידות הלוחמות באזור, תוגברה הגזרה בתותחים מתנייעים. בצה"ל הוחלט להרחיב את ההגבלות על טיסות שהוטלו בתחילת השבוע בגבול עם לבנון וברמת הגולן, ולסגור גם את המרחב האווירי מעל קריית שמונה. הכביש המוביל לכפר רג'ר, הנמצא על הגבול, נסגר לתנועה.

הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, סייר אתמול באזור הצפון וקיים הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר ומפקדי הכוחות בגזרה. בעקבות הערכת המצב, החליט כוכבי לדחות את התרגיל, שנועד להתבצע במחצית השנייה של השבוע, ולצרף אותו לתרגיל המטכ"לי המתוכנן להיערך בין ה- 8 ל- 12 בספטמבר. מצה"ל נמסר, כי אנשי המילואים שהוזמנו לתרגיל קיבלו הודעה על מועדי התייצבותם המעודכנים.

בשל המתיחות בצפון, החליט הרמטכ"ל כוכבי כי דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, ימשיך בשלב זה בתפקידו. מחליפו של מנליס, תת-אלוף הדי זילברמן, היה אמור להיכנס לתפקיד ביום שלישי הקרוב. מועד חדש לחילופין בין השניים ייקבע בהמשך.

שנת הלימודים החדשה תיפתח מחר כסדרה, לאחר שמשרד האוצר והסתדרות המורים הגיעו אתמול להבנות שהביאו להסרת איום השביתה של המורים. כ- 2.3 מיליון תלמידים יתחילו את לימודיהם, ובמשרד החינוך יפתחו הערב את חדר המצב שיעקוב אחר המתרחש ויפתור בעיות שיתעוררו ביום הראשון של הלימודים.

תקיפה אמריקנית בסוריה: לפחות 40 לוחמי ג'יהאד נהרגו היום כאשר טיל שוגר לעבר מחנה אימונים של ארגונים ג'יהאדיסטיים ליד העיר אידליב שבצפון-מערב סוריה. הפנטגון אישר לאחר מכן כי מדובר בטיל אמריקני.

 

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון) ימשיכו לשרור עומסי חום כבדים ברוב אזורי הארץ. ביום שני תחול ירידה קלה בטמפרטורות, וייעשה נאה.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות, ותחול הקלה נוספת בעומס החום. ירידה קלה נוספת בטמפרטורות תורגש גם ביום רביעי.

תגיות:רונן מנליסאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה