חדשות בארץ

דיווח: מצרים הציעה לחמאס הסכם לטווח ארוך – הקלות תמורת שקט

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח, כי מצרים הציגה בפני משלחת חמאס שהגיעה לקאהיר הצעה להסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל, שיכלול הקלות הומניטריות וכלכליות תמורת שקט בגבול הרצועה. אנשי המודיעין המצרי הזהירו את חמאס כי ישראל נחושה להנחית מכה צבאית משמעותית, במידה וירי הרקטות יימשך

גדר המערכת, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)גדר המערכת, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

מצרים הציגה בפני חמאס הצעה להסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל, במסגרתו יוענקו לרצועת עזה הקלות הומניטריות וכלכליות תמורת הבטחה לשקט בגבול הרצועה. כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון הלבנוני "אל-אח'באר".

על פי הדיווח, המסתמך על מקור בחמאס, בשיחותיה של משלחת חמאס בקאהיר דרשו ממנה אנשי המודיעין המצרי לדאוג להרגעת המצב, כדי שניתן יהיה להגיע להסכם שיבטיח מתן הקלות לתושבי הרצועה. המצרים הוסיפו ודרשו מחמאס "לא להתגרות בישראל בתקופה הקרובה", והזהירו כי הבכירים בישראל נחושים להנחית "מכה צבאית גדולה" במידה ויימשך ירי הרקטות לעבר יישובי העוטף.

לדברי המקור, אנשי משלחת חמאס הבהירו כי הארגון "אינו מפחד מאיומים". לדבריהם, ירי הרקטות מתבצע על ידי ארגונים עצמאיים, והוא נובע מהלחץ של ישראל, שבא לידי ביטוי, בין היתר, בהחלטה שהתקבלה בתחילת השבוע לצמצם ב- 50% את העברת הדלק לתחנת הכוח ברצועה. במשלחת חמאס הדגישו, כי נכון לעכשיו הם אינם מעוניינים בעימות, אך עם זאת אינם יכולים לערוב לשקט. חברי המשלחת לא הגיבו באופן ישיר להצעה המצרית, אך הבטיחו להעביר אותה להנהגת הארגון.

הפלסטינים המשיכו במהלך השבוע לשגר רקטות לעבר שטח ישראל. שלשום הופעלה אזעקת צבע אדום ביישוב נתיב העשרה. מצה"ל נמסר, כי זוהה שיגור רקטה לעבר עוטף עזה, אך היא נפלה בשטח הרצועה. בתגובה תקף כלי טיס של צה"ל עמדה של חמאס בצפון הרצועה.

ביום שלישי ירו הפלסטינים ארבע פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל. שלוש פצצות נפלו בשטח הרצועה. שיגור אחד, שכוון לעבר כוח שעבד על גדר המערכת, נפל בשטח פתוח. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה לירי, תקף כלי טיס של צה"ל, מספר דקות לאחר מכן, עמדה של ארגון חמאס בצפון הרצועה.

ביום ראשון בערב הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות ובמספר יישובים נוספים בעוטף עזה. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח, סמוך לכביש 34. שתי רקטות יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. חלקים של הטיל המיירט פגעו בבניין לא מאוכלס בשדרות. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. בתגובה לשיגורים, תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה, ביניהם משרד מפקד גדוד של חמאס.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, פנה ביום שני במסר ישיר לתושבי רצועת עזה, באמצעות עמוד הפייסבוק שלו בערבית, "אל-מונסק": "גורמים עוינים, קרובים ורחוקים, פועלים לחרחר מלחמה וגוררים אתכם לאלימות ולאובדן היציבות והביטחון. הג'יהאד האיסלאמי, בהוראה איראנית, מערער את היציבות פעם אחר פעם ופוגע בבטחון האזור. את התוצאות תרגישו אתם".

"הירי לעבר ישראל ולעבר אזרחים ישראליים ייענה בתגובה הולמת. ישראל תגן על אזרחיה, מה שמנהיגיכם ובעלי בריתם אינם עושים", הוסיף אבו רוקון. "נראה שהארגונים בעזה מעדיפים את האינטרס של איראן על פני האינטרס שלכם. דרדור היציבות והפגיעה בביטחון יביאו להרס ולפגיעה בתושבי הרצועה, שימשיכו ללכת בחושך באשמתם של אלו המטילים אימה ועלטה על הרצועה".

תגיות:חמאסרצועת עזהמצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה