חדשות בארץ

מועצת הביטחון האריכה את המנדט של כוח יוניפי"ל בדרום לבנון

כתב המנדט המחודש של כוח המשקיפים הבינלאומי הפועל בדרום לבנון הוארך פה אחד בשנה נוספת. שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון: "נוסח המנדט המעודכן מעביר מסר ברור לממשלת לבנון – רסני את חיזבאללה"

כוח יוניפי"ל ליד גדר הגבול בין ישראל ולבנון, תמונת ארכיון (צילום: Hamad Almakt/Flash 90)כוח יוניפי"ל ליד גדר הגבול בין ישראל ולבנון, תמונת ארכיון (צילום: Hamad Almakt/Flash 90)
אא

מועצת הביטחון של האו"ם האריכה אמש (חמישי) בשנה אחת את המנדט של יוניפי"ל, הכוח הבינלאומי הפועל בדרום לבנון ומונה כ- 10,000 משקיפים. כתב המנדט המחודש אושר פה אחד על ידי 15 המדינות החברות במועצה. ארצות הברית וישראל פעלו להכנסת שינויים במנדט, שיחזקו את סמכויות הפעולה של הכוח, אך הצליחו בכך באופן חלקי.

בין החידושים שהוכנסו מופיעה קריאה לממשלת לבנון לאפשר לכוחות יוניפי"ל גישה מלאה לקו הכחול – קו הגבול בין ישראל ולבנון – ודיווח מוגבר על העברת נשק לגורמי טרור. בהחלטת המועצה הובעה דאגה מהעובדה ש"יוניפי"ל עדיין לא הצליח לקבל גישה לכל המקומות הרלוונטיים מצפון לקו הכחול, הקשורים לגילוי של המנהרות שחצו את הקו".

בכתב המנדט, ישראל ולבנון נקראו לתמוך בהפסקת אש קבועה ובפתרון לטווח ארוך המבוסס על החלטה 1701. מועצת הביטחון גינתה את כל ההפרות, באוויר ובקרקע, של הקו הכחול – קו הגבול בין שתי המדינות – קראה לכל הצדדים למנוע אותן, ולשתף פעולה באופן מלא עם האו"ם ויוניפי"ל. בנוסף, קראה המועצה לממשלת ישראל לסגת באופן מלא מצפון הכפר ע'ג'ר, תוך תיאום עם יוניפי"ל.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר כי "נוסח המנדט המעודכן מעביר מסר ברור לממשלת לבנון – רסני את חיזבאללה. האחיזה של ארגון הטרור בדרום לבנון נועדה אך ורק לפגוע במדינת ישראל, ומסכנת את האזור כולו. ישראל לא תקבל מציאות כזו, וקוראת לקהילה הבינלאומית לפעול גם היא בנחישות נגד הזרוע האיראנית בלבנון".

על אף דבריו של דנון, בכאן רשת ב' דווח הבוקר כי בישראל שוררת אכזבה מנוסח המנדט שהתקבל במועצת הביטחון. על פי הדיווח, גורמים רשמיים טוענים כי צרפת היא שהכשילה הכנסת שינויים נרחבים ומהותיים, שיתנו "שיניים" לכוח הבינלאומי ויאפשרו לו גישה מהירה לכל מקום בדרום לבנון.

בתוך כך, משרד האוצר של ארצות הברית הודיע אתמול על הטלת סנקציות על הבנק הלבנוני "ג'מאל טראסט", וזאת בשל התמיכה הפיננסית שהעניק לארגון חיזבאללה. "ג'מאל טראסט אפשר, במצח נחושה, את פעולותיו הפיננסיות של חיזבאללה", אמרה סיגל מנדלקר, תת-מזכיר משרד האוצר לטרור ולמודיעין פיננסי. שיתוף הפעולה של הבנק הלבנוני עם חיזבאללה החל באמצע העשור הקודם. הבנק מואשם בכך שהעניק שירותים למועצה המבצעת של ארגון הטרור ולקרנות שמעבירות כספים למשפחותיהם של מחבלים מתאבדים. "זו אזהרה לכל מי שמספק שירותים לארגון טרור זה", הוסיפה מנדלקר. סנקציות נוספות הושתו על ארבעה אזרחי עומאן, שהעבירו עשרות מיליוני דולרים מכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים לגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, לצורך ביצוע פעולות טרור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע שביעות רצון מההחלטה שהתקבלה בוושינגטון: "אני מברך את הנשיא טראמפ ואת הממשל האמריקני על ההחלטה החשובה להטיל סנקציות על בנק לבנוני, שמשמש כזרוע מימון איראנית לארגון הטרור חיזבאללה. זהו מהלך חשוב, שנועד להפעיל לחץ על איראן וגרורותיה שפועלות נגד מדינת ישראל. אני קורא גם למדינות נוספות לפעול נגד התוקפנות האיראנית במזרח התיכון".

תגיות:לבנוןארצות הבריתסנקציותחיזבאללהיוניפי"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה