חדשות בארץ

עוצר יציאות בגבול הצפון: "נערכים לכל האפשרויות"

לאחר הערכת מצב, ובהמשך לכוננות הגבוהה בגבול הצפון, הוחלט בצה"ל להטיל עוצר יציאות על החיילים המשרתים ביחידות הלוחמות בגזרה. בפגישה עם ראשי רשויות בצפון, אמר מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, כי צה"ל נערך לכל האפשרויות: "אם נידרש –  נגיב"

מפקד פיקוד הצפון בפגישה עם ראשי הרשויות, היום (צילום: דובר צה"ל)מפקד פיקוד הצפון בפגישה עם ראשי הרשויות, היום (צילום: דובר צה"ל)
אא

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, נפגש היום (חמישי) עם ראשי רשויות באזור הצפון. בפגישה השתתפו גם מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, אלוף-משנה איציק בר, וקציני עורף והגנה מרחבית בפיקוד הצפון.

במהלך הפגישה הציג ברעם לראשי הרשויות את עיקרי הערכת המצב והיערכות הכוחות למול השמירה על השגרה בעורף האזרחי.

ברעם הביע במפגש את הערכתו לראשי הרשויות ושיבח את שיתוף הפעולה שלהם עם הצבא ואת התנהלותם השקולה, המצביעה לדבריו על מנהיגות אזרחית חזקה. "קיום חיים ושגרה אזרחית לא סותרת את העובדה שצריכים להיערך גם לחירום, ולהיות מחוברים למפקדים והיחידות במרחב", אמר. הוא הדגיש כי אתרי התיירות, הפארקים והאירועים השונים בגזרה ממשיכים להתנהל בשגרה מלאה: "אנחנו נערכים לכל האפשרויות. אם נידרש –  נגיב, ולכן אני לא יכול שלא להכניס את ראשי הרשויות לתוך העניין".

בתוך כך, בצה"ל הוחלט הערב להטיל עוצר יציאות על החיילים המשרתים ביחידות הלוחמות בגבול הצפון. ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב, וזאת במסגרת הכוננות הגבוהה הנמשכת מאז תחילת השבוע, בעקבות איומי חיזבאללה להגיב על מתקפת הרחפנים ברובע הדאחיה בביירות אותה הוא מייחס לישראל.

המתיחות מורגשת היטב משני עברי הגבול בין ישראל ללבנון. צה"ל הטיל הגבלות על תנועתם של כלי רכב צבאיים לאורך הגבול, ואתמול נסגר השטח האווירי, עד למרחק של שישה קילומטרים מהגבול, לטיסות אזרחיות. אמש ירו חיילים לבנוניים לעבר שני מזל"טים של צה"ל, שחצו את הגבול וחגו מעל אזור הכפר אל-עדיסה. בהודעה רשמית שהוציא צבא לבנון נאמר כי המזל"טים טסו מעל בסיס צבאי. לרשתות החברתיות עלו סרטונים, בהם נראים החיילים יורים בנשקיהם האישיים לעבר השמיים. המזל"טים לא נפגעו, סבו על עקבותיהם וחזרו לשטח ישראל. מזל"ט נוסף שריחף מעל אזור כפר כילא חזר אף הוא דרומה. מצה"ל נמסר כי "נשמע ירי בשטח לבנון למרחב בו טסו רחפנים של צה״ל. הרחפנים סיימו את משימתם, ולא נגרם נזק".

תגיות:לבנוןצה"לפיקוד הצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה