חדשות בארץ

פייגלין הודיע על פרישתו מהמרוץ לכנסת, נתניהו הבטיח למנותו לשר

בהצהרה משותפת שמסרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר זהות משה פייגלין, הודיעו השניים על ההסכם שחתמו ביניהם, לפיו זהות תפרוש מהמרוץ לכנסת. בתמורה לכך, פייגלין ימונה לשר בממשלה הבאה, אם נתניהו יעמוד בראשה, והקואליציה תביא לאישור הכנסת חקיקה של לגליזציה לקנאביס רפואי

נתניהו ופייגלין, הערב (צילום: פלאש 90)נתניהו ופייגלין, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, מסרו הערב (חמישי) הצהרה משותפת לתקשורת, במהלכה הודיעו כי הגיעו להסכמה על פרישתה של זהות מהמרוץ לכנסת. על פי ההסכם שנחתם בין הליכוד וזהות, פייגלין ימונה לשר בממשלה הבאה, ובנוסף יכהן כחבר בוועדת השרים לחקיקה וכחבר בקבינט הכלכלי-חברתי שיוקם לאחר הבחירות. ההסכם כפוף לאישורם של מתפקדי זהות במשאל אינטרנטי, שייערך ביום ראשון הקרוב.

במרכזו של ההסכם בין שתי המפלגות ניצבת סוגיית הקנאביס הרפואי. בהתאם לדרישתו של פייגלין, סוכם להביא לכנסת חקיקה של לגליזציה לקנאביס רפואי, שתפתח את השוק לייבוא. בהסכם נאמר כי החוק "יתיר רכישת קנאביס לצרכים רפואיים לפי קביעת הרופא המטפל, מכל ספק מורשה בארץ ובחו"ל – על פי בחירת המטופל. הייבוא ייעשה בפיקוח הרשויות המוסמכות, והרכישה וההפצה ייעשו על ידי בתי המרקחת. סעיף זה יהווה דרישה של הליכוד בהסכמים הקואליציוניים עם המפלגות האחרות".

בפתיחת דבריו אמר נתניהו: "אנחנו יוצאים היום לדרך משותפת כדי לקדם יחד ערכים של חירות אישית וכלכלה חופשית. שנינו דוגלים באותן פעולות למען כלכלה חופשית, הורדת מסים, עידוד תחרות. שנינו תומכים בחירויות הפרט, בהורדת הרגולציה, בשחרור ההתערבות הממשלתית שפוגעת באזרחים ובעלי עסקים, ובייחוד בעסקים הקטנים. שנינו מסכימים על שורת פעולות שנדרשות להורדת יוקר המחייה, שנינו מודעים למצוקת העולים, ואנחנו מחויבים לפתור אותה".

בהתייחסו לנושא הקנאביס הרפואי, אמר נתניהו: "אנחנו עדים למקרים קשים ביותר של עשרות אלפים חולים שזקוקים לתרופת הקנאביס, ומגיע להם לקבל את תרופת הקנאביס ואינם משיגים אותה. זה לא מתקבל על הדעת. המצוקה שלהם מחייבת אותנו לפתור את הבעיה, והחלטנו יחד לפתור אותה. לכן נביא לאישור הכנסת חקיקה של לגליזציה לקנאביס רפואי, כדי להקל על החולים ולמנוע מהם רגולציה מיותרת".

"שורש ההצעה שמשה הביא בפניי, ואימצתי אותה בהסכמה מוחלטת, זה לפתוח את השוק לייבוא. אנחנו מדברים על ייבוא מבוקר על ידי הרשויות הרלוונטיות. כשהשוק אינו פתוח לייבוא, הוא בעצם נתון לחסדיו של קרטל, וכשיש קרטל תמיד יש חוסרים ויש מחירים גבוהים, ויש גם שירות לא טוב ומוצרים פגומים. לכן אנחנו רוצים ליצור תחרות על מנת לתת את השירות לאנשים שזקוקים לשירות הזה, לפעמים ממש זקוקים לו כדי לחיות".

"משה, יש ציבור גדול וחשוב שתומך בדרך של זהות", פנה נתניהו לפייגלין. "ההחלטה שלך היום מבטיחה, שהקול החשוב הזה של תומכי זהות לא ירד לטמיון. הקול החשוב של זהות יבוא לידי ביטוי בממשלה כדי שנוכל לקדם את הערכים הללו מתוך הממשלה".

"אני רואה אותך שר בממשלה, אני רואה אותך שותף נאמן לדרך ולחזון. אני לא אומר את זה רק מן השפה אל החוץ, אלו אינן מלים בעלמא. אני באמת מתכוון לזה, ואני חושב שנוכל לעבוד יחד בצורה יוצאת מן הכלל כדי להציב את היעדים האלה ולהשיגם. ההצלחה שלנו תלויה בשילוב הכוחות לפני הבחירות ואחרי הבחירות, ולכן אני קורא לנבחרת של זהות ולמצביעי זהות לסייע לנו במאמץ החשוב הזה, כדי שיחד נגשים את החזון המשותף שלנו", סיכם נתניהו.

פייגלין ציין בדבריו חלק מהסעיפים שנכללו בהסכם – בתחום  הקנאביס הרפואי, בסיוע לעסקים הקטנים וובהורדת יוקר המחיה. לדבריו, לאור התחייבותו הראשונית שלא לנטוש את ההתמודדות העצמאית לכנסת, הוא חש "מחויבות מוסרית" להביא את ההסכם לאישור מתפקדי מפלגתו. הוא קרא להם שלא להחמיץ את "ההזדמנות החשובה שנוצרה", כלשונו.

בימין הגיבו בחיוב על הודעת הפרישה של יו"ר זהות. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד) אמר כי נתניהו ופייגלין גילו אחריות, כדי למנוע בזבוז קולות של הימין. בראיון לכאן רשת ב' אמר אדלשטיין כי אינו יודע מה פייגלין קיבל, אבל לדבריו "היה צריך להגיע איתו להסכם. אם זה המחיר שאליו הגיעו, אז כנראה לא הייתה ברירה".

השר בצלאל סמוטריץ' (ימינה) בירך, בחשבון הטוויטר שלו, את נתניהו ופייגלין על "גילוי האחריות הלאומית", כלשונו: "ההסכם שנחתם בין הליכוד לזהות הוא הסכם טוב לגופו, והוא משקף אחריות ומבט מפוקח. יש לקוות שגם המפלגות הנוספות שלא עוברות את אחוז החסימה יסירו את מועמדותן, כדי לא לזרוק קולות ימין לפח".

בשמאל הגיבו בביקורת חריפה על ההסכם בין הליכוד וזהות. במחנה הדמוקרטי טענו כי "הסרת התמודדות בתמורה לחסינות – שיבוש מהלכי משפט. קנאביס רפואי ותפקיד שר תמורת היחלצות מאימת הדין. כל מי שעיניו בראשו יודע שזאת העסקה המושחתת של נתניהו. אחרי ה'ערבים נוהרים לקלפיות' והמצלמות בקלפי, נתניהו ממשיך במהלכים האנטי-דמוקרטיים שגובלים בפלילים. את שלטון נתניהו והליכוד חייבים להחליף".

מכחול לבן נמסר כי "נתניהו דואג רק לנתניהו, והפעם הוא קונה את פייגלין – כיסא תמורת חסינות. על חשבוננו הוא מנסה להקים את ממשלת החסינות הקיצונית שלו, ממשלת סמוטריץ'-פייגלין-בן גביר, שתקדם סדר יום קיצוני של הדתה-המרה-מדינת הלכה. הציבור בישראל מבין שהבחירה היא בין ממשלת חסינות שתדאג רק לנתניהו, לבין ממשלת אחדות רחבה בראשות כחול לבן שתדאג לאזרחי ישראל".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב ברוח דומה כשאמר: "נתניהו לא בוחל בשום אמצעי למען השלטון. הוא מוכן לשלם את חובותיו של פייגלין, הוא מוכן למנות אותו לשר בממשלתו על חשבון חבריו בליכוד. שלטון בכל מחיר, גם במחיר של ממשלת הלכה".

תגיות:זהותהליכודמשה פייגליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה