חדשות בעולם

חמאס: לכדנו את החוליה שביצעה את פיגועי ההתאבדות בעזה

בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, מסר על מעצרה של החוליה, שעמדה מאחורי שני הפיגועים בהם נהרגו שלושה שוטרים פלסטיניים. מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה הגיע לסיור במחסומים המשטרתיים נגדם כוונו פיגועי ההתאבדות

רצועת עזה, אתמול (צילום: Hassan Jedi/Flash90)רצועת עזה, אתמול (צילום: Hassan Jedi/Flash90)
אא

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, מסר היום (חמישי) כי מנגנוני הביטחון ברצועת עזה עצרו את חברי החוליה, שעמדה מאחורי פיגועי ההתאבדות בהם נהרגו שלושה שוטרים פלסטיניים. בהודעה שכתב בחשבון הטווויטר שלו, ציין אבו מרזוק כי החוליה מנתה עשרה אנשים.

כזכור, שני מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם שלשום (בלילה שבין שלישי לרביעי) בשני מחסומים של המשטרה הפלסטינית בעיר עזה – בצומת א-דחדוח שבדרום העיר ובאזור שיח' עג'לין שבמערבה. בתקשורת העזתית נטען בתחילה כי מדובר בסיכול ממוקד שבוצע מהאוויר על ידי כלי טיס ישראלי, אך בצה"ל ובשב"כ מיהרו להכחיש כל מעורבות. בהודעה שפרסם לאחר מכן משרד הפנים ברצועה – הנמצא בשליטת חמאס – נאמר כי מנגנוני הביטחון החלו בחקירות נסיבות הפיצוץ.

האצבע המאשימה של חמאס הופנתה לעבר גורמים סלפיים קיצוניים ברצועה, המזוהים עם ארגון דאע"ש, שכבר התעמתו עמו בעבר ומחשיבים את המשטר החמאסי לכופר. מנגנוני הביטחון ברצועה החלו אתמול לפנות בוקר בגל מעצרים בקרב גורמים אלו. בהודעה שהוציא חמאס בעקבות מותם של שלושת השוטרים, נאמר כי מדובר ב"פשע מתועב, שבא בניסיון להסיח את תשומת הלב מהפשעים ומהמזימות של הכיבוש הישראלי נגד מסגד אל-אקסא. פיצוצים אלו משלימים את תפקידו של הכיבוש. בשום מצב לא נרשה לקבוצה סוררת לאיים על הביטחון והשלום האזרחי ברצועת עזה. נקטע מהשורש את היד הבוגדנית שביצעה את הפיצוצים".

בחמאס שוררות תחושות של זעם מעורב בחשש, ובכוחות הביטחון הכפופים לארגון הוכרזה כוננות גבוהה. מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, הגיע אתמול לסיור במחסומי המשטרה בהם בוצעו הפיגועים ובמחסומים ביטחוניים נוספים, במטרה להפגין כי ארגונו שולט במצב. בהצהרה לעיתונות אמר הנייה כי "אין פחד על עזה, היא התגברה בעבר על דברים מסוכנים וגדולים יותר. עלינו להתלכד סביב מנגנוני הביטחון שלנו ולסייע להם בהשבת הסדר והביטחון ובסיכול המזימה".

שלושת השוטרים שנהרגו בפיגועי ההתאבדות הובאו אתמול לקבורה. חבר הלשכה המדינית של חמאס, חליל אל-חיה, אמר במהלך ההלוויה, כי הפיגועים משרתים את "הכיבוש וסוכניו", ונועדו ליצור כאוס פנימי. הוא קרא למנגנוני הביטחון "להכות ביד ברזל כל מי שמנסה לפגוע בחזית הפלסטינית הפנימית".

בתוך כך, ביישוב נתיב העשרה הופעלה אמש אזעקת צבע אדום. מצה"ל נמסר, כי זוהה שיגור רקטה לעבר עוטף עזה, אך היא נפלה בשטח הרצועה. בתגובה תקף כלי טיס של צה"ל עמדה של חמאס בצפון הרצועה.

תגיות:חמאסרצועת עזהאיסמאעיל הנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה