חדשות בארץ

ליברמן מאיים: אפרק את הוועדה למען קדושת השבת

במהלך ביקורו במפעל פניציה בירוחם, תקף יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, את הוועדה למען קדושת השבת ואיים כי לאחר הבחירות יפעל לפרק אותה. חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה הגיב בעוקצנות: "מציע להתייעץ עם הנייה לגבי משך הזמן שייקח לליברמן 'לחסל' את ועדת השבת"

ליברמן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ליברמן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיע היום (רביעי) למפעל פניציה בירוחם, במסגרת קמפיין הבחירות שלו לכנסת. בדברים שאמר בתום הסיור, תקף ליברמן את הוועדה למען קדושת השבת, בראשה עומד הרב יצחק גולדקנופף, ואיים לפרקה. ועדה זו הביאה למהלך של הטלת חרם צרכנים על המפעל, המייצר בקבוקי זכוכית, וזאת בשל חילולי השבת המתרחשים בו.

"אנחנו כישראל ביתנו, אחרי שנקים קואליציה עתידית, נפעל לפירוק של אותו ועד לשמירת קדושת השבת", אמר ליברמן. "אנחנו גם ניצור חרם נגדי, אנחנו נשתדל לרתום גם את התאחדות התעשיינים וגם את ההסתדרות. לא יכול להיות שמפעל שקיים מ- 1968 באותו מקום ובאותה מתכונת, וכל הזמן הכל היה בסדר, יום אחד מתעורר ומתחילות כל מיני דרישות".

ליברמן הוסיף וטען כי מאחורי דרישות אלו מסתתרים "אינטרסים כלכליים", כלשונו. "לכן נפעל גם בחוק לפרק את הוועד הזה. הגוף היחיד שחייב להיות מוסמך זה גוף ממלכתי, גוף של המדינה, יש גוף כזה הנקרא הרבנות הראשית".

חבר הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה) הגיב בעוקצנות על דבריו של יו"ר ישראל ביתנו: "בתגובה לדברי רבה של מפעל פניציה, אביגדור ליברמן, אני מציע לגולדקנופף להתייעץ עם איסמאעיל הנייה לגבי משך הזמן שייקח לליברמן 'לחסל' את ועדת השבת, ולפניציה לשווק את הבקבוקים לערביי ישראל שאיבדו את אזרחותם בגלל חוסר נאמנות".

חברו למפלגה של פינדרוס, חבר הכנסת יעקב אשר, הגיב אף הוא על ביקורו של ליברמן במפעל: "הסיבה ל'דאגה הפתאומית' של איווט, ש'גילה' רק עכשיו את מפעל 'פניציה' בירוחם, שקופה כמו זכוכית של בקבוק. ברור שהיא לצורכי ניגוח החרדים ולניסיון הבזוי 'לגנוב' בדרך זו כמה מנדטים מלפיד. ה'איומים' שלו 'לפרק את ועדת הרבנים' הם חלק מאסטרטגיה חלולה, שתיעלם יום אחרי הבחירות. הדבר היחיד שהוא משתוקק לפרק זה את שלטון נתניהו, סביר מאוד שייכשל גם בזה וייעלם מהמפה הפוליטית".

(עודכן: 20:17)

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019יצחק פינדרוספניציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה