חדשות בעולם

עזה: שלושה שוטרים נהרגו בשני פיצוצים

שני מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם בשני מחסומי משטרה בעיר עזה וגרמו למותם של שלושה שוטרים ולפציעתם של אנשים נוספים. מנגנוני הביטחון ברצועה החלו בגל מעצרים בקרב גורמים סלפיים קיצוניים, ובחמאס מבטיחים: "נקטע מהשורש את היד הבוגדנית שביצעה את הפיצוצים"

רפיח, היום (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)רפיח, היום (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

שלושה שוטרים פלסטינים נהרגו אמש (שלישי) בעיר עזה ומספר בני אדם נפצעו כתוצאה משני פיצוצים, שכוונו נגד מחסומים של המשטרה הפלסטינית. בתקשורת העזתית נטען בתחילה כי מדובר בסיכול ממוקד שבוצע מהאוויר על ידי כלי טיס ישראלי. בצה"ל ובשב"כ מיהרו להכחיש כל מעורבות. בהודעה שפרסם לאחר מכן משרד הפנים ברצועה – הנמצא בשליטת חמאס – נאמר כי מנגנוני הביטחון החלו בחקירות נסיבות הפיצוץ.

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי שני מחבלים מתאבדים הם שביצעו את הפיגועים – הראשון שבהם אירע בצומת א-דחדוח שבדרום עזה, והשני כעבור כשעה באזור שיח' עג'לין שבמערב העיר. האצבע המאשימה של חמאס מופנית לעבר גורמים סלפיים קיצוניים ברצועה, המזוהים עם ארגון דאע"ש, שכבר התעמתו עמו בעבר ומחשיבים את המשטר החמאסי לכופר. מנגנוני הביטחון ברצועה החלו לפנות בוקר בגל מעצרים בקרב גורמים אלו. בחמאס בודקים האם היה תיאום בין שני המחבלים. נבדקת גם האפשרות, שמדובר במחבל אחד, שפוצץ מטען בזירה הראשונה והספיק להגיע לזירה השנייה ולפוצץ בה את עצמו.

בחמאס שוררות תחושות מעורבות של זעם וחשש מפני הבאות. בכוחות הביטחון הכפופים לארגון הוכרזה כוננות, ועל פי חלק מהדיווחים חלק ממחסומי המשטרה ברצועה פונו מחשש למתקפות נוספות. עם זאת, מנהיג הארגון, איסמאעיל הנייה, ניסה לשדר אווירה של רוגע כשטען – בהצהרה לעיתונות – כי "העניינים נמצאים בשליטה. אין פחד על עזה, היא התגברה בעבר על דברים מסוכנים וגדולים יותר. עלינו להתלכד סביב מנגנוני הביטחון שלנו ולסייע להם בהשבת הסדר והביטחון ובסיכול המזימה. נגיע לכל הגורמים שעומדים מאחורי הפיצוצים".

שלושת השוטרים הובאו היום לקבורה. חבר הלשכה המדינית של חמאס, חליל אל-חיה, אמר במהלך ההלוויה, כי הפיגועים משרתים את "הכיבוש וסוכניו", ונועדו ליצור כאוס פנימי. הוא קרא למנגנוני הביטחון "להכות ביד ברזל כל מי שמנסה לפגוע בחזית הפלסטינית הפנימית".

בהודעה שהוציא חמאס בעקבות מותם של שלושת השוטרים, נאמר כי מדובר ב"פשע מתועב, שבא בניסיון להסיח את תשומת הלב מהפשעים ומהמזימות של הכיבוש הישראלי נגד מסגד אל-אקסא. פיצוצים אלו משלימים את תפקידו של הכיבוש. בשום מצב לא נרשה לקבוצה סוררת לאיים על הביטחון והשלום האזרחי ברצועת עזה. נקטע מהשורש את היד הבוגדנית שביצעה את הפיצוצים".

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה