חדשות בארץ

מקרים נוספים של יתושים נגועים בקדחת הנילוס התגלו ברחבי הארץ

בעקבות גילויים של יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס באזורים שונים, הורה המשרד להגנת הסביבה לרשויות המקומיות ברחבי הארץ להגביר את פעולותיהן להפחתת מפגעי היתושים

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שישה מקרים של יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס אותרו בחודש האחרון במהלך בדיקות שגרתיות שקיים המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם משרד הבריאות. היתושים הנגועים התגלו בערבה, בעמק המעיינות, בעמק יזרעאל ובנחל שורק.

עם קבלת תוצאות המעבדה ממשרד הבריאות, עדכנו מחוזות דרום, מרכז וצפון במשרד להגנת הסביבה את הרשויות המקומיות, ודרשו מהן להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה של היתושים בשטחן.

מתחילת השנה התגלו יתושים נגועים גם במועצה האזורית משגב, באזור המועצה האזורית שומרון ובמועצה האזורית ערבה תיכונה. במשרד להגנת הסביבה הורו לכל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ להגביר את פעולותיהן להפחתת מפגעי היתושים, וזאת על ידי הרחבת פעולות הפיקוח וההדברה במידת הצורך של היתושים שבשטחן.

אלון זס"ק, סמנכ"ל בכיר למשאבי טבע במשרד להגנת הסביבה, מציין כי "התנאים המיטביים למפגעי יתושים נובעים ממקורות מים עומדים וטמפרטורות גבוהות. תנאים אלה קיימים בארץ בחודשי הקיץ, ואנו צפויים אף להבחין בשכיחות גבוהה יותר שלהם באירועי קיצון של הזרמת ביוב וקולחים או משקעים בעונת הקיץ – כפי שקורה לעיתים, בין השאר בגלל שינויי האקלים".

במשרד מדגישים, כי בנוסף לפעולות שהרשויות המקומיות נדרשות לבצע, גם הציבור יכול לפעול להפחתת כמות היתושים באמצעים פשוטים, כדוגמת ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים. כמו כן, על האזרחים להודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. בנוסף, מומלץ להתגונן מעקיצות יתושים על ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים בכל עת שנמצאים באזור נגוע ביתושים.

התחלואה בקדחת מערב הנילוס נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לבני אדם ולבעלי חיים על ידי עקיצת יתושים שניזונים מעופות נגועים. במידה ומתפתחת מחלה, היא מופיעה לרוב בצורה קלה ומתבטאת בחום ובכאבי ראש ושרירים. במקצת מהחולים המחלה עלולה להסתבך. מאחר ולא קיימות תרופות יעילות למחלה ואין חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

בישראל מופעל מערך בין-משרדי לאיתור נגיף קדחת מערב הנילוס, באמצעות ניטור הנגיף ביתושים. איסוף היתושים בשדה מתבצע על ידי המשרד להגנת הסביבה, בעוד זיהוי היתושים ובדיקות הנגיף מתבצעים במעבדות משרד הבריאות.

תגיות:קדחת הנילוסיתושהמשרד להגנת הסביבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה