חדשות בארץ

ישראל לאו"ם: סוריה נושאת באחריות להתקפות הטרור של איראן משטחה

בעקבות הניסיון של כוח קודס לבצע פיגוע רחפנים נגד מטרות ישראליות בצפון הארץ, פנה שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, למועצת הביטחון בדרישה להכיר באחריותה של סוריה לפעילות הטרור האיראנית המתבצעת משטחה. בנוסף, דרש דנון מהמועצה לפעול לנסיגתם המלאה של כוחות הצבא האיראניים מסוריה

דנון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דנון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה היום (רביעי) למועצת הביטחון של האו"ם במכתב תלונה חריף נגד איראן וסוריה, וזאת בשל הפעילות האיראנית המתמשכת בשטח סוריה שנועדה לבצע התקפות טרור נגד מדינת ישראל. התלונה באה על רקע ניסיונו של כוח קודס האיראני להוציא לפועל פיגוע רחפנים מדרום-מערב סוריה – פיגוע שסוכל על ידי כוחות צה"ל במוצאי השבת האחרונה.

"מאמצי ההתבצרות והטרור האיראניים על אדמת סוריה נועדו להסלים את המצב הביטחוני באזור בהנחיית קאסם סולימאני וכוח קודס", כתב דנון. "המשטר הסורי מאפשר ביודעין לאיראן ושלוחותיה להשתמש בשטחו לצורכי פעילות טרור נגד מדינת ישראל, ומועצת הביטחון מחויבת להכיר באחריותה של סוריה להתקפות טרור אלו".

בנוסף, דרשה ישראל מהמועצה לפעול לנסיגתם המלאה של כוחות הצבא האיראניים מסוריה: "איראן ממשיכה לאיים על ביטחון העולם בכלל, והמזרח התיכון בפרט, תחת הפרה שיטתית של החלטות המועצה". בתלונה צוין, כי איראן הפרה את החלטות מועצת הביטחון 2231, 2216, 1701, 1559, 1540. "הקהילה הבינלאומית צריכה להבהיר בצורה ברורה לאיראן שהיא לא תסבול עוד את חתרנותה האזורית ופעילותה למימון הטרור", חתם דנון.

צה"ל חשף אמש את מבנה הפיקוד והשליטה של חוליית כוח קודס, שהובילה את פיגוע הרחפנים. על פי הפרטים שפורסמו, הבכיר האיראני האחראי לניסיון הפיגוע הוא הגנרל ג'ואד ע'פארי, הנמצא תחת פיקודו הישיר של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני.

ע'פארי, מבוגרי מלחמת איראן-עיראק, הוא מבכירי כוח קודס – הכוח החשאי של משמרות המהפכה האיראניים, הפועלים ברחבי העולם. ע'פארי משמש כיום כמפקד הכוחות האיראניים בסוריה, ומוביל את מאמצי התבססותה של איראן באזור. תחת ע'פארי פועלים עשרות אלפי שיעים מלאומים שונים ברחבי סוריה – בין היתר בדמשק, חלב ובמזרח סוריה. ע'פארי גייס את הפעילים, דאג להכשרתם וכאמור פיקח על הוצאתו לפועל של ניסיון הפיגוע.

מבנה הפיקוד של חוליית פיגוע הרחפנים (צילום: דובר צהמבנה הפיקוד של חוליית פיגוע הרחפנים (צילום: דובר צה

תגיות:איראןסוריהמועצת הביטחוןדני דנוןכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה