הורים וילדים

מדריך הטיולים שלכם: כך תטיילו בבין הזמנים, ועוד באוטובוס

אוהבים לטייל ברחבי הארץ עם כל המשפחה? לא חייבים רכב פרטי שמכיל את כולם כדי ליהנות בבין הזמנים. לפניכם ארבעה טיולי משפחות מלהיבים, אתם רק צריכים לבחור את היעד המועדף

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אוהבים לטייל ברחבי הארץ עם כל המשפחה? לא חייבים רכב פרטי שמכיל את כולם כדי ליהנות בבין הזמנים, וגם לא צריך לשכור רכב או לארגן הסעה בעלות אסטרונומית. התחבורה הציבורית מספקת לנו שלל אטרקציות ואתרים נפלאים לטייל בהם, וכיום, אחרי רפורמת הרב דרעי, כשניתן לרכוש רב קו יומי נרחב ולשוטט לאורכה ולרוחבה של הארץ, ברכבות ובאוטובוסים – זה משתלם עוד יותר.

לפניכם ארבעה טיולי משפחות מלהיבים, אתם רק צריכים לבחור את היעד המועדף.

ארזו את המיטלטלים, וצאו בשמחה לדרך... ורק רגע - לא לשכוח את המאמר הזה, שיהווה עבורכם מדריך טיולים אישי, מפת דרכים.

השתדלנו להביא את כל הפרטים הנדרשים: קווי אוטובוס, זמני נסיעות, מספרים וכתובות, בתקווה שלא תצא תחת ידינו תקלה.

בכל האתרים מומלץ, כמובן, לוודא את הפרטים לפני היציאה, ולכן צירפנו מספרי טלפונים רלוונטיים.

 

עולים מירונה

את היום נפתח בהעפלה צפונה למירון. נפתח בתפילת שחרית בקבר הרשב"י, נמשיך לצעידה בנחל מירון, ונרד הלאה לשני פארקים מקסימים בסביבה.

הביאו בחשבון שבטיולים לצפון הדרך היא אטרקציה בפני עצמה, ולכן הצטיידו במצלמות לדרך.

איך מגיעים למירון?

מבני ברק – קחו את קו 980 שיוצא בשעה 8:45.

תחנת המוצא שלו מרחוב חזון איש/מרום נווה לתוך העיר.

 מירושלים - קו 982 יוצא בשעה 9:00 מתחנת המוצא שלו ממסוף אגד/הר חוצבים.

 אם אתם תושבי הערים הסמוכות ל"ערי האם" תצטרכו לצאת בשעה מוקדמת כדי להספיק להגיע לירושלים או לבני ברק.

אופציה נוספת וחווייתית היא נסיעה ברכבת. איך?

נוסעים עד כרמיאל ומשם עולים על קו 361/363/364 למירון. נסיעה משוערת כ-25 דקות. יורדים בתחנה בכניסה למירון ומתחילים לעלות לכיוון הציון.

תחנה א' - ציון הרשב"י

מה יותר מוצלח מלפתוח יום של בין הזמנים בתפילה בקבר התנא הקדוש? חוויה מיוחדת לכולם, מבוגרים וצעירים כאחד.

לאחר ששפכנו שיח שפתותינו נצא ביחד לכיוון דרך מהדרין. לאחר מספר דקות של הליכה נבחין בשילוט המוביל אותנו אל נחל מירון, וסימון כחול של המסלול.

תחנה ב' - נחל מירון

אחד הטיולים הגליליים היותר יפים הוא גם אחד הפחות ידועים שבהם: נחל מירון מציע פסגות קסומות, מדרגות סלע פוטוגניות וחורבות נושנות ודוממות הניצבות אל מול הנוף.

 נחל מירון, שמימיו נשפכים לנחל עמוד, הוא חלק מאגן הניקוז של הגליל המזרחי העליון. נחל עמוד מתפתל בין בריכות, בוסתנים, עצי פרי, סימני התיישבות קדומים ומעיינות, ומקנה תחושה של טיול בגן עדן. טיול מים רגוע ויפה המומלץ בכל עונה.

ניתן להשתכשך מעט, ליהנות מהנוף, לנצל את הזמן גם לארוחת צהריים זריזה, וליעד הבא, הזמן קצר.

תחנה ג' – ארוחה בפארק הדיג בספסופה

על שטח ענק של 25 דונם מתפרס לו פארק מטופח ומושקע, המכיל מבחר גדול של אטרקציות לכל הגילאים – אפשרות לדיג ספורטיבי לרבות השכרת ציוד דיג, טרקטורונים לילדים, טיולי ג'יפונים לילדים, טיול ג'יפים למשפחות, רכיבת סוסים, פעילויות יצירה לילדים, פינות ישיבה מוצלות ופינות מנגל. חדש במתחם: מתנפחים וטרקטורונים לנוער.

במרכז הפארק, על שטח של 3 דונם, הוקם אגם מים מושקע ומטופח בו מצויים מספר סוגי דגים, באגם כל ילד בכל גיל יכול להרגיש דייג (בתשלום נוסף). את הדגים שדגתם תוכלו לקחת הביתה.

הפארק בנוי על שטח עצום, כל משפחה תוכל למצוא פינה מוצלת עם פרטיות מלאה, וליהנות באין מפריע מכל האטרקציות המוצעות בפארק.

שעות פתיחה: 9:30-18:00

מספר טלפון: 072-3943533

מחיר: גיל 3-12 - 25 ₪, גיל 12 ומעלה- 15 ₪.

איך מגיעים?

כדי להגיע נרד בחזרה לצומת מירון ונעלה על אוטובוס - קו 367. קו עם 9 נסיעות ביום ולא תדיר, לכן כדאי להיות מתוכננים עם הזמן. בררו בקו 8787* את הזמן המתאים.

רדו לאחר מספר דקות במסעף ספסופה ולאחר הליכה של כ-100 מטר הגעתם ליעד. זכרו כי הפארק נסגר בשעה 18:00.

איך חוזרים הביתה?

לנוחותכם, מצורף מספר התחנה הנגדית של מסעף ספסופה, בו עובר קו 367 לכיוון מירון בחזרה, על מנת שתהיו מעודכנים בזמנים - 50956.

האוטובוס ממירון לבני ברק יוצא בשעה 19:25, לאחר מכן רק ב-23:10, אז היזהרו לא לפספס אותו אם אתם רוצים להגיע הביתה בשעה סבירה.

האוטובוס ממירון לירושלים יוצא ב-20:25. לאחר מכן - 22:25.

לא לשכוח שיש אופציה של רכבת מכרמיאל, וכן אוטובוסים מהתחנה המרכזית צפת לבני ברק, לירושלים ולתל אביב.

 

אצה טסה הרכבת

טיול ברכבת הינו חוויה מהנה שגם בעלי רכבים פרטיים יוכלו ליהנות ממנה, וניתן להגיע לשלל אטרקציות, פארקים וחוויות בנסיעה ברכבת. לפניכם 2 אתרים מעניינים שניתן להגיע אליהם ברכבת ישראל.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

1. חיפה - מוזיאון הרכבת והמדעטק

מוזיאון הרכבת

מוזיאון ייחודי המוקדש לתולדות הרכבת בארץ ישראל ותרומתה לפיתוח הארץ בעבר, בהווה ובעתיד. מוצגי המוזיאון הרבים מתחקים אחר תחנות היסטוריות ומרתקות בסיפורה של הרכבת בישראל, מתחילת דרכו של קו הרכבת הראשון בין יפו לירושלים בשנת תרנ"ב ולאורך למעלה מ-125 שנות פעילותה.

המוזיאון שוכן למרגלות הר הכרמל במבנה האבן העתיק של תחנת חיפה – מזרח, תחנת המוצא של "רכבת העמק" המפורסמת, שחיברה בין חיפה לדמשק. במוזיאון מוצגים פריטים מרהיבים מתקופות שונות, בהם שלטי רכבות, כרטיסי נסיעה, פנסים ומכשירי קשר עתיקים, אוסף בולי רכבות מכל העולם ותצלומים היסטוריים.

בחצר המוזיאון מוצגים קטרים וקרונות רכבת מקוריים, בהם קטר הקיטור האחרון שנותר בישראל, קרון נוסעים מפואר לאורחים רמי-מעלה וקרון אמבולנס ששימש להעברת חיילי הצבא המלכותי הבריטי הפצועים בימי מלחמת העולם הראשונה.

מומלץ לעלות על גשר הולכי הרגל המחבר בין מתחמי המוזיאון, העובר מעל מסילות הרכבת ומאפשר תצפית מרהיבה על הרכבות הנוסעות ונוף העיר חיפה.

המוזיאון סגור בימי שישי, הכניסה בתשלום.

מספר טלפון: 04-8564293.    

כתובת: רחוב חטיבת גולני 1, חיפה.

איך מגיעים למוזיאון הרכבת?

נוסעים לתחנת הרכבת חיפה - מרכז השמונה. יוצאים מתחנת הרכבת לדרך העצמאות וממשיכים לרציף תחנת המטרונית "רכבת מרכז השמונה". נוסעים בקו 1/2 עד לתחנת ואדי סאליב. פונים ימינה על שדרות פלי"ם ובצומת פונים שמאלה לרחוב הקטר. בדרך חטיבת גולני עוברים לצדו השני של הרחוב ופונים שמאלה. ממשיכים עד ההגעה למוזיאון. זמן הליכה משוער - 11 דקות.

ממוזיאון הרכבת נגיע ליעד הבא.

מוזיאון מדעטק

המוזיאון למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה מציע חוויה אינטראקטיבית חדשנית וייחודית לכל המשפחה. שילוב מושלם בין מדע, חווית מחקר וטכנולוגיה.

במוזיאון, השוכן בבניין ההיסטורי של הטכניון, מוצגות כ-20 תערוכות ובהן כ-600 מוצגים מרתקים, המאפשרים להמחיש עקרונות מדעיים וטכנולוגיים בדרך מהנה וחווייתית באמצעות התנסות אישית ואינטראקטיבית. לאורך השנה מתקיימות גם תערוכות מתחלפות בנושאים מובילים, המרכזות סביבן עניין ופעילויות נוספות.

המבקרים במדעטק יכולים ליהנות גם מפארק נובל אנרג'י – סדרה של מוצגי ענק אינטראקטיביים ומייצגים בתחום איכות הסביבה, המציגים את פועלם של גדולי המדענים בהיסטוריה, לצפות במיצג תלת ממד המספק הצצה לפלנטות רחוקות ולשחק ב"מרכז הגיל הרך"- מרכז ייעודי לילדים בגילאי שנתיים עד שבע הכולל מתחמי פעילות משחקית, בהם: "מבוך תחושות", מתחם מים ומתחם בנייה באבני משחק ענקיות.

הכניסה בתשלום מגיל 5 ומעלה.

כתובת: רחוב בלפור 12, חיפה.

מספר טלפון: 04-8614444.

איך מגיעים ממוזיאון הרכבת למדעטק?

יוצאים משער הכניסה של המוזיאון לדרך חטיבת גולני, עוברים לצידו השני של הרחוב ומיד פונים שמאלה לרחוב אל הילאל (סמטת הרכבת). בסוף הרחוב פונים ימינה לשדרות הפלי"ם והולכים עד לתחנת האוטובוס פלי"ם/קיבוץ גלויות. נוסעים בקו 24 עד לתחנת הרצל/הלל יפה. מהתחנה פונים שמאלה על רחוב הרצל עד לצומת עם רחוב בלפור. ברחוב בלפור פונים שמאלה וממשיכים עד ההגעה לשער הכניסה למדעטק.

זמן משוער - 16 דקות.

איך חוזרים?

קו 18/36 מתחנת "לב הדר" שנמצאת על רחוב הרצל הסמוך יוביל אתכם תוך 7 דקות בעז"ה היישר בחזרה לרכבת.

 

2. פארק המעיינות

המסע מתחיל מעיר מגוריכם לתחנת הרכבת בית שאן, ומשם למסלול צפוני, רטוב וטבעי – לנחל הקיבוצים, ומשם לפארק המעיינות.

נחל הקיבוצים

נחל איתן הזורם לאורך כ-3 ק"מ בסמוך לקיבוץ ניר דוד בעמק המעיינות, מקור הנחל ממעיינות הנובעים למרגלות הגלבוע הניזונים ממי גשמים. המים בנחל צלולים מאוד ונעימים לאורך כל ימות השנה ולאורכו התפתחה צמחיה מגוונת. בדרכו יוצר הנחל בריכות טבעיות בהן ניתן להשתכשך ואף לשחות. לאורך הנחל הוקמו שבילי הליכה וגשרונים, אזורי פיקניק וסככות צל.

כתובת: נחל הקיבוצים, ליד קיבוץ ניר דוד.

איך מגיעים לנחל קיבוצים?

נרד בתחנת הרכבת בית שאן ומשם נפנה ימינה לתחנת האוטובוס "צומת מחנה גדעון". ניסע בקו 1/411 ונרד בתחנת המשטרה. נעבור את הכביש לצדו השני ונעלה על קו 412 עד תחנת "צומת מסילות". נעבור את הכביש לצדו השני. בצומת פונים שמאלה לכיוון קיבוץ רשפים ומיד ימינה אל הדרך המובילה אל נחל קיבוצים.

מתחנת הרכבת בית שאן ועד ליעד - כ-25 דק'.

הוראות הגעה לאתר הבא: הולכים על שביל העפר המתחיל בסופו של מסלול נחל הקיבוצים אל מבואת הכניסה של "פארק המעיינות".

עד ליעד הבא - 5 דקות הליכה.

פארק המעיינות

פארק טבעי עם מגוון רחב של אפשרויות טיול ובילוי. הפארק סובב סביב שלוש נקודות מים הנובעות כל השנה: עין מגדל, עין שוקק ועין מודע, ובתחומו נסללו דרכים לאורכם של כ-15 ק"מ המאפשרים טיול בחיק הטבע. ניתן לטייל ברגל, אך מומלץ במיוחד לטייל בפארק על אופניים שמשכירים במקום. במקום קיימים גם שולחנות פיקניק ופינות צל.

כתובת: קיבוץ ניר דוד.

איך חוזרים?

נלך בחזרה לנחל קיבוצים, ומשם את אותה הדרך שעשינו בהלוך- בחזרה לתחנת הרכבת בית שאן.

 

 

צופים למצפה רמון

מכתש רמון הוא אחד האזורים הכי מיוחדים בארץ: הנוף המרהיב, התופעות הגאולוגיות המרתקות, השקט והשלווה שמציע המדבר מתנקזים במכתש לכדי שיא. לשמחתנו, המכתש מציע שפע של טיולים והרפתקאות לחובבי המדבר, אבל יש כמה שפשוט אסור לפספס, ואותם הבאנו.

קבלו את המיטב של מכתש רמון.

מכתש מצפה רמון (צילום: shutterstock)מכתש מצפה רמון (צילום: shutterstock)

איך מגיעים?

מכל מקום בארץ יש להגיע לבאר שבע.

מירושלים- קו 470 ישיר, נסיעה משוערת של שעה ו-40 דקות.

מבני ברק-קו 358, קו ראשון יוצא ב-12:15 בבוקר, או קו 669 ממחלף גבעת שמואל, בנסיעה משוערת של שעה ורבע.

ניתן להגיע מכל הערים לתחנת הרכבת בבאר שבע.

מבאר שבע ישנם קווים תכופים למצפה רמון: קו 65, קו 60, כשעה וחצי נסיעה.

יש לרדת בתחנה "נחל האלה/נחל צין".

אלו שירצו להכיר את מכתש רמון לעומק, יגלו כי מסלולי טיול רבים חבויים בו. כל המסלולים שלפניכם מעגליים ומתאימים לכל המשפחה. שימו לב כי הצל במדבר מועט, ויש להקפיד לקחת כיסוי ראש ומים בכמות מספקת (לא פחות מ-3 ליטר מים לאדם לטיול של חצי יום). מומלץ לטייל במכתש רמון בסתיו, בחורף או באביב, בשעה שמזג האוויר נוח.

תחנה א' - מרכז מבקרים רמון

למי שלא ביקר עדיין במרכז המבקרים רמון המחודש מומלץ בחום להתחיל בו את הטיול לפני הירידה למכתש רמון. המרכז ממוקם על שפת המכתש הצפונית, ונפרש ממנו נוף מופלא היישר אל תוכו. איך נוצר המכתש? תוכלו לגלות את התשובה במופע אורקולי מיוחד במרכז, לצד הסברים ומידע נוסף. כמו כן, על גג המרכז תוכלו ליהנות מנקודת תצפית פנורמית מרהיבה עם הסברים על הנוף הנשקף ממנה.

 שעות הפתיחה: ראשון-חמישי 8:00-16:00 | שישי: 8:00-15:00 (כניסה עד שעה לפני הסגירה)

טלפון: 08-6588691, 08-6588698

תחנה ב' - חי רמון

בסמוך למרכז המבקרים מחכה לכם חוויה יוצאת מן הכלל לילדים: גן מדברי עם מודלים של בתי הגידול המתקיימים באזור. המבקרים בחי רמון יגלו שבמדבר מתקיימת מערכת אקולוגית עשירה, מורכבת ומיוחדת. במוקד הזואולוגי מוצגים כארבעים מינים של בעלי חיים קטנים מדבריים, בפינות המדמות את סביבות מחייתן הטבעיות. בתצוגה מיני זוחלים: נחשים, לטאות, זיקיות וצבים, מכרסמים שונים כמו קוצנים, פסמונים ודרבנים, וכן קיפודים, שבלולים ועקרבים. סביב המוקד גן בוטני-אקולוגי שבו מיוצגים שישה בתי גידול אופייניים לאזור, על מגוון הצמחים, המסלע והנוף שלהם.

שעות הפתיחה: 8:00-17:00.

כרטיס משולב למרכז המבקרים ולחי רמון: ילד: 18 ₪, מבוגר: 35 ₪ (ניתן לרכוש גם בנפרד).

וכעת- למסלולים במכתש עצמו.

תחנה ג' - מסלולי הליכה במכתש

המפורסמים ביותר בין המסלולים הם הטיול לגבעת חרוט והטיול למצד סהרונים ופרסת סהרונים. שניהם מעגליים וניתן לטייל בכל אחד מהם לחוד, או לחבר אותם זה לזה. כדי להספיק את שניהם יש להתחיל בשעות הבוקר. ניתן לעשות רק אחד וליהנות ממזג אוויר נעים יותר בשעות הערב.

גבעת חרוט

מסלול מעגלי | אורך המסלול: 2.5 ק"מ (כשעתיים)

דרך עפר יורדת לעבר נחל ארדון הקצר והמרשים, שמנקז את חלקה הדרומי של בקעת ארדון אל נחל נקרות, שזורם אל מחוץ למכתש. כבר מתחילת המסלול קל לראות את גבעת חרוט השחורה, שנראית כמו הר געש קטן.

לאחר הליכה של כ-500 מטר, ליד עץ שיטה גדול נגיע לפיצול שמאלה מהנחל, לעבר שביל בסימון כחול. שביל זה, שפונה צפונה לעבר הר ארדון, יוביל אותנו לצידה הצפוני של גבעת חרוט. השביל עולה במתינות וממשיך לקרב אותנו לגבעת חרוט.

נתקדם במגמת עלייה לצידה הצפוני של הגבעה, ומכאן נעלה עם הסימון הירוק בטיפוס קצר ותלול לראש גבע חרוט (שימו לב: הסימון הירוק אינו מופיע במפה) – אף שמתחתית הגבעה נראה הטיפוס קשה, הוא מתאים לכל המשפחה ונמשך דקות ספורות. הנוף שנשקף ממנו שווה כל שניית טיפוס.

בפסגת הגבעה מחכה לכם תצפית היקפית מרהיבה על האזור שממנה תוכלו לראות את מימדי המכתש העצומים: אורכו 40 ק"מ, ורוחבו 9 ק"מ, ולמעשה הוא הרבה יותר גדול גם מהמכתש הגדול. מכאן תראו את רמת סהרונים בדרום, בקעת ארדון בצפון-מזרח, בקעת מחמל בצפון ומכתש רמון במזרח. הר ארדון, שנשקף מצפון, הוא מה שמכונה על ידי גאולוגים היפוך תבליט – היום הוא אמנם הר בולט לעין, אבל פעם הוא היה למעשה עמק בין שני הרים גבוהים ממנו. אותם הרים נשחקו ונסחפו עם הזמן בגשם ובבלייה, עד שלבסוף הפכו לשתי בקעות: בקעת מחמל משמאלו של הר ארדון ובקעת ארדון מימינו.

מהתצפית נחזור בדרך שבה הגענו בחזרה אל תחתית הגבעה עם המסלול הירוק. לאחר הירידה התלולה נמשיך עם השביל האדום כ-700 מטר, עד שנתחבר שוב לנחל ארדון בסימון השחור. כאן נפנה ימינה אל השביל השחור בחזרה לעבר הרכב, ובדרך נמצא עץ שיטה נוסף שבצלו נוכל לנוח קצת.

כ-400 מטר מהפנייה לשביל השחור נגיע לסבך צמחייה לא שגרתי – אם תסתכלו בין הקנים יש סיכוי גדול שתראו כאן מעט מים – זהו עין ארדון, מעיין קטן אך מאוד משמעותי לבעלי החיים המדבר. זוהי הזדמנות מצוינת להתבונן בעקבות שבמקום ולנסות לנחש איזה בעל חיים ביקר במעיין לאחרונה.

מכאן נמשיך עוד מרחק קצר בשביל השחור לעבר נקודת ההתחלה שלנו.

מסלול נוסף - מצד סהרונים ופרסת נקרות

מסלול מעגלי | אורך המסלול: 5 ק"מ (כ-3 שעות הליכה)

לאחר הביקור בגבעת חרוט נחזור בדרך העפר הטובה, עד שנגיע למפגש עם השביל האדום שבו הגענו. במפגש נפנה שמאלה לעבר ההתחלה ונצא למסלול.

החניון שליד מצד סהרונים מכונה גם חאן סהרונים. מבנה זה היה אחד מהמקומות ששימשו כחניית לילה עבור אורחות הגמלים שהובילו את מרכולתן לאורך דרך הבשמים בתקופת הנבטים.

דרך הבשמים הייתה נתיב מדברי ידוע, שבו הובילו תבלינים ובשמים מפטרה ועד עזה. לאורך דרך זו הקימו הנבטים מקומות מסודרים לחניית לילה, שהיו ממוקמים לרוב בסמוך למקור מים, וכך גם במצד סהרונים, שנמצא במרחק של פחות מ-100 מטר מעין סהרונים. החאן הרבוע שמידותיו 4242X מלמד אותנו רבות על הנבטים ואורחות חייהם.

לאחר הסיור הקצר במצד, נתחיל ללכת מזרחה בדרך העפר המסומנת בסימון אדום. הדרך עוברת במעלה דקלים שברמת סהרונים, ותוך כדי ההליכה והירידה נשקף נוף מרשים לעבר צידו הדרומי של המכתש. אחת הצורות שתופסות את העין במיוחד היא כרבולת חרירים – קיר של המכתש שכוחות תת קרקעיים שונים גרמו לו להתרומם, כך שהשכבות שמרכיבות אותו נראות כמעט ניצבות לקרקע.

אחרי ההליכה באפיק הרחב של הנחל תגיעו לתחילת פרסת נקרות – חלק בנחל נקרות שנראה כמו פרסה על המפה. אורכו כ-3 ק"מ, ובאזור זה הנחל צר יחסית ועובר במעוק מרשים.

תוך כדי הליכה נוכל להבחין בצמחייה מדברית עשירה. מאחר שבנחל מתרכזים מים מהאזור כולו, קל לצמחים שעוברים תקופות יובש ארוכות, לגדול בתוך אפיק הנחל, שהסיכוי ליהנות בו ממי הגשמים גדול יותר. בין השאר נוכל למצוא כאן עצי שיטה סלילנית ושיטה סוככנית, עליהן מטפס הרנוג השיטים, ולצידם גם אטד ערבי, סילון קוצני, רכפתן מדברי, מתנן שעיר, קזוח עקום ועוד. אם תלכו בשקט ותתבוננו היטב סביב, יש סיכוי גדול שתיתקלו בדרככם במשפחת יעלים שמחפשת לה צמחים טעימים לארוחה.

לאחר הליכה של כ-2.2 ק”מ נראה משמאלנו את הירידה מהר סהרונים, שמסומנת בסימון שחור. אנו נמשיך בשביל הכחול שבו אנו הולכים, שממשיך בנחל עוד כ-1 ק"מ עד לעין סהרונים, מצד סהרונים והחניון.

חוזרים.

את מצפה הכוכבים המקסים לא ניתן להספיק כיוון שהוא נסגר ב-18:00 והאוטובוס האחרון ממצפה רמון יוצא בשעה 18:50.

עולים על התחנה הנגדית "נחל האלה/נחל צין", מספר התחנה הוא 13976, חזרה לתחנה המרכזית בבאר שבע.

התחנה המרכזית בבאר שבע ותחנת הרכבת סמוכות, כך שאפשר להמשיך מבאר שבע גם ברכבת ישראל.

 

עיר נמל קסומה ועתיקה - עכו

טיול לעיר ישנה שכולל אקסטרים, ארוחה בפארק, שיט וסיור בעיר קדומה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

איך מגיעים לעכו?

ברכבת: מאשדוד, נתיבות, אופקים, בית שמש, ירושלים, בני ברק וכל ערי המרכז - יש להגיע לתחנת הרכבת בתל אביב מרכז ומשם ישנה בתדירות גבוהה רכבת ישירה לעכו, עם נסיעה בת שעה וחצי בערך.

הנסיעה הארוכה וודאי סיפקה זמן לאכול ארוחת בוקר מזינה וטובה. כעת כולם מוכנים לחלץ עצמות ולהתחיל ליהנות.

ביציאה מתחנת הרכבת פונים ימינה והולכים לתחנת האוטובוס "תחנת רכבת/דוד רמז", נוסעים בקו 3 לכיוון שלום הגליל ויורדים בתחנה "שלום הגליל/הרב רייפמן", ממשיכים עד לכניסה לפארק האקסטרים.

תחנה א' - אקסטרים/פרק אתגרי

בדיוק 36 שנים לאחר קפיצת הבאנג'י הראשונה בהיסטוריה, נפתח פארק אקסטרים אתגרי בעכו. ברחבי הפארק אטרקציות מדהימות ומסעירות חושים בדרך לשבירת השיאים האישיים. פארק האקסטרים האתגרי בעכו הוא הגדול והמקצועי ביותר בישראל, ובו קיר הטיפוס הגדול ביותר במזרח התיכון בגובה 32 מטרים, אומגה ענקית באורך 90 מטרים, מסלולי SKY TRACK ומעל 2000 מטרים של קירות טיפוס מדהימים, עם כ-8,000 אחיזות טיפוס עוצבו בצרפת במיוחד עבור הפארק.

מחירון:

כניסה: 20 ש"ח

באנג'י: 99 ש"ח

אומגה: 42 ש"ח

קיר טיפוס: 42 ש"ח

סקיי טרק: 42 ש"ח

צמיד ל-3 שעות (כולל כניסה): 130 ש"ח הכולל את כל הפארק בהתאם לזמן פעילות המתקנים.

צמיד הורה מלווה: 65 ש"ח (בהצגת תעודת זהות) עד 3 שעות.

לתושבי עכו: 50 ש"ח צמיד ל-3 שעות הכולל את כל הפארק בהתאם לזמן פעילות המתקנים בהצגת תעודת זהות.

זמני פתיחה: א'-ה'- 10:00-16:00.

כדאי ליצור קשר לפני ההגעה.

לפרטים: 1700-55-60-70.

 

תחנה ב' - תל עכו

הגיעה העת לנוח מעט ולסעוד את ארוחת הצהריים. תל עכו הוא המקום המושלם.

ביציאה מפארק האקסטרים פונים שמאלה לרחוב הרב רייפמן ולאחר מכן שמאלה לרחוב שלום הגליל. ברחוב עליית הנוער פונים ימינה וממשיכים עד לכניסה לתל עכו, בסמוך למגרש החנייה.

תל עכו משנה את מראהו במשך השנה. בסוף הקיץ התל מתקשט בשפע חצבים, והגבעולים הגבוהים צובעים את מדרונותיו בלבן. בחורף נצבע התל באודם כלניות, ובתחילת האביב אלפי חרציות משנות את צבעו לזהוב. הגוון משתנה לצהוב בוהק במשך הקיץ.

התל מתנשא לגובה של 30 מטרים, לאורכו מערכת שבילי הליכה ומסלולי אופניים לצד עמדות מנוחה מוצללות, עמדות מצפורים ותחנות מידע. בנקודה הגבוהה ביותר ניתן לבצע תצפיות על עכו המודרנית והעתיקה, הים התיכון, רכס הכרמל, נצרת והרי הגליל התחתון.

ממול המקום, במרחק הליכה קצר יש גם את פארק לילי שרון. בו תוכלו למצוא גם מתקני שעשועים לילדים.

כעת נמשיך לתחנה הבאה. נרד לכביש הראשי לתחנה הנגדית "שלום הגליל/בן עמי" וניקח את קו 2 שמגיע בתדירות גבוהה לתחנה מרכזית אגד ומשם קו לעיר העתיקה.

אופציה נוספת, פשוטה יותר - המוניות בעכו זולות מאוד, ונסיעה כזו עולה כ-15 ₪. מומלץ מאוד!

מספרי טלפון של מוניות בעכו- 054-6540160, 076-8164359, 076-8107092 ,049550453.

תחנה ג' - העיר העתיקה

בעיר העתיקה של עכו יש אווירה מיוחדת שכמותה קשה למצוא. המפרץ הטבעי אשר הגן מפני הרוחות והסערות הפך את עכו לעיר הנמל העיקרית בארץ ישראל לאורך אלפי שנים וקשר אליה שליטים רבים שהביאו סיפורים אין ספור. סיפורה של העיר הוא סיפור קורות ארץ ישראל כולה ואין ערים רבות שמספרות אותו יפה כל כך כמו עכו. קשה להציע מסלול מוגדר בעכו, שכן אחת ההנאות הגדולות היא פשוט לשוטט בין הסמטאות והאתרים בשלווה. ברחבי העיר ישנו שילוט מצוין שמקל על ההתמצאות, ובעזרתו תוכלו להגיע לאתרים המומלצים לביקור שלפניכם. אנחנו מציעים לטייל מעט בעיר העתיקה, בשוק ולאחר מכן לצאת לכיוון נמל עכו, ברגל כמובן.

תחנה ד' - נמל עכו

נמל עכו מחולק לשני חלקים, כאשר החלק הדרומי (אזור המרינה) מיועד ליאכטות ולספינות נוסעים בשכר, והחלק הצפוני מיועד לסירות ולספינות דיג. הנמל נמצא מדרום לעיר העתיקה ובנוי על שרידי נמל עתיק מהתקופה הצלבנית.

המומלצים: שיט סביב חומותיה ההיסטוריות של עכו, במלכת עכו, או שיט בסירת טורנדו, לבחירתכם.

שעות הפעילות: 10:00- 18:00.

רצוי להזמין מראש את השיט על מנת למנוע המתנה ועוגמת נפש. מספר טלפון 077-7786614.

אם יש לכם עוד קצת זמן אתם מוזמנים לאחר השיט להירגע וליהנות בטיילת המקסימה של עכו.

תחנה ה' - טיילת עכו

הטיילת פתוחה לאורך של שעות היממה, ללא תשלום.

מאזור העיר העתיקה מצפינה הטיילת אל האזור החדש של העיר ולאורכה הוצבו פינות ישיבה נעימות מול נוף הים. בשעות הערב ניתן ללכת לאורכה של הטיילת ולצפות בשקיעה המרהיבה מעל העיר.

איך חוזרים מעכו?

מתחנת הרכבת עכו יוצאת רכבת לתל אביב עד השעה 3 בלילה. את הדרך חזור תכננו כפי שנסעתם בהלוך.

 

פורסם לראשונה בשבועון "הדרך". למנוי משתלם חייגו 8427*

תגיות:בין הזמניםטיולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה