חדשות בארץ

פצמ"רים נורו לעבר עוטף עזה, צה"ל תקף עמדת חמאס

הפלסטינים ירו מספר פצצות מרגמה לעבר עוטף עזה, ואחת מהן נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה, תקף כלי טיס של צה"ל עמדה של חמאס בצפון הרצועה

תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כלי טיס של צה"ל תקף היום (שלישי) עמדה של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה באה בתגובה לירי של פצצות מרגמה שביצעו הפלסטינים מספר דקות קודם לכן מהרצועה לעבר שטח ישראל. שיגור אחד, שכוון לעבר כוח שעבד על גדר המערכת, נפל בשטח פתוח. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. שלושה פצמ"רים נוספים נפלו בשטח הרצועה.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי "זוהתה נפילה באזור גדר המערכת, בחלק הצפוני של המועצה. לא הופעלה התרעה ביישובים, מכיוון שלא נשקפה סכנה. בעקבות הירי צה״ל הגיב. אנחנו בקשר עם הצבא ואין הנחיות מיוחדות".

שלשום בערב הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות ובמספר יישובים נוספים בעוטף עזה. דובר צה"ל מסר כעבור זמן קצר, כי זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים, ואילו הרקטה השלישית התפוצצה בשטח פתוח, סמוך לכביש 34. במקום התלקחה שריפה, וכוחות כיבוי הוזעקו כדי לכבותה. ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ל- 7 בני אדם בשדרות – 6 נפגעי חרדה, ואישה כבת 30, שנחבלה באורח קל בדרך למרחב המוגן. בתגובה לירי הרקטות, תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה, ביניהם משרד מפקד גדוד של ארגון הטרור.

שיגור הרקטות התרחש בעת שאירוע מוזיקלי נערך בחוצות העיר שדרות. האזעקה גרמה לבהלה רבה, והוחלט לקצר את האירוע ולסיימו. מהעירייה נמסר כי "באירוע הערב 16 נפגעי חרדה. שניים מתוכם פונו. צוותי חוסן ועובדים סוציאליים הגיעו לזירת האירוע וטיפלו בתושבים. ראש העיר הורה לפתוח את מרכז החוסן ולקבל פניות של תושבים המרגישים לחץ רגשי".

בעקבות ירי הרקטות המתמשך, הודיע אתמול מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על הורדת חצי מכמות העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, וזאת עד להודעה חדשה. הורדת הסולר בחצי מהכמות תצמצם באופן משמעותי את אספקת החשמל ברצועת עזה.

מאוחר יותר פנה אבו רוקון במסר ישיר לתושבי רצועת עזה, באמצעות עמוד הפייסבוק שלו בערבית, "אל-מונסק": "גורמים עוינים, קרובים ורחוקים, פועלים לחרחר מלחמה וגוררים אתכם לאלימות ולאובדן היציבות והביטחון. הג'יהאד האיסלאמי, בהוראה איראנית, מערער את היציבות פעם אחר פעם ופוגע בבטחון האזור. את התוצאות תרגישו אתם".

"הירי לעבר ישראל ולעבר אזרחים ישראליים ייענה בתגובה הולמת. ישראל תגן על אזרחיה, מה שמנהיגיכם ובעלי בריתם אינם עושים", הוסיף אבו רוקון. "נראה שהארגונים בעזה מעדיפים את האינטרס של איראן על פני האינטרס שלכם. דרדור היציבות והפגיעה בביטחון יביאו להרס ולפגיעה בתושבי הרצועה, שימשיכו ללכת בחושך באשמתם של אלו המטילים אימה ועלטה על הרצועה".

תגיות:חמאסרצועת עזהפצמ"ר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה