ונשמרתם

הכן רכבך לשנת הלימודים: פעילות האכיפה המשטרתית נגד רכבי הסעות תלמידים

לקראת תחילת שנת הלימודים במוסדות החינוך, החלו באגף התנועה של המשטרה בפעילות אכיפה ממוקדת לאיתור ליקויי תקינות ובטיחות ברכבי הסעות התלמידים. הפעילות תוגבר בימים הקרובים, ותימשך לאורך התקופה הקרובה בפריסה ארצית

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

בימים אלו הולכות ונשלמות ההכנות לקראת תחילת שנת הלימודים בעיצומם, ובאגף התנועה של משטרת ישראל החלו בפעילות ממוקדת של אכיפה נגד רכבי הסעות תלמידים, המובילים את הילדים למוסדות החינוך.

במסגרת המאבק בקטל בכבישים, המשטרה מבצעת כל העת פעילות אכיפה נגד עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש, במטרה למנוע תאונות דרכים ולהציל חיים. מתחילת השנה נרשמו למעלה מ- 92,000 דוחות בגין אי נקיטת אמצעי זהירות, כגון חגורות בטיחות מצילות חיים, זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה נרשמו כ- 89,000 דוחות – עלייה של כ- 3%.

במשטרה קוראים לנהגי ההסעות להקפיד על ביצוע בדיקות תקינות ובטיחות לרכביהם. מתחילת השנה נרשמה עלייה של כ- 17% באכיפה נגד רכבים עם ליקויי בטיחות חמורים, כגון חגורות בטיחות ומושבים לא תקינים, תקלות במערכות הבלמים, צמיגים שחוקים וליקויים מכניים אחרים – 27,000 דוחות לעומת 23,000 בתקופה המקבילה אשתקד. חלק מהרכבים אף הורדו מהכביש עד לתיקון הליקויים.

עוד מדגישים במשטרה, כי להורים חלק חשוב בבטיחות הילדים ובדאגה לשלומם. על פי חוק, חלה עליהם חובה להובילם בכיסאות בטיחות המותאמים לגילם: "נפעל באפס סובלנות כלפי עבירות מסכנות חיים, שכן הובלת ילדים שלא באמצעות כיסא בטיחות עלולה לסכן את הילד באופן ממשי ואף לפגוע בחייו".

פעילות האכיפה המשטרתית תחל בימים הקרובים באופן מוגבר, ותימשך בתקופה הקרובה בפריסה ארצית.

(קרדיט סרטון: דוברות המשטרה)

תגיות:משטרת ישראלשנת הלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה