חדשות בארץ

ליברמן בירך על תפיסת המחבלים; שב"כ: הפרסום לא על דעתנו, החקירה בעיצומה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בירך על לכידתם של המחבלים שביצעו את הפיגוע במעיין דני, בו נרצחה רינה שנרב הי"ד. בשב"כ הוציאו הודעת תגובה חריגה, לפיה הפרסום אינו על דעתם ולא באישורם: "חקירת הפיגוע נמצאת בעיצומה, ויש להמתין לסיומה ולהודעות רשמיות ומוסמכות בנושא תוצאותיה"

המצוד אחרי המחבלים (צילום: דובר צה"ל)המצוד אחרי המחבלים (צילום: דובר צה"ל)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, גרם היום (שני) מבוכה לרשויות הביטחון כאשר בירך בחשבון הטוויטר שלו על לכידתם של המחבלים שביצעו ביום שישי את הפיגוע במעיין דני ליד היישוב דולב בבנימין.

"כל הכבוד לכוחות הביטחון ולחיילי צה"ל, שלכדו את המחבלים השפלים שרצחו את רינה שנרב ז"ל ופצעו את אביה, הרב איתן, ואחיה דביר", כתב ליברמן והוסיף: "אפשר רק להצטער על כך שראש הממשלה נתניהו מונע את העברת חוק עונש מוות למחבלים".

ליברמן מיהר, כעבור זמן קצר, למחוק את הציוץ, ובשב"כ הגיבו בהודעה חריגה, לפיה "הפרסומים בנושא תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע בדולב אינם על דעת או באישור שב"כ, אשר אמון על החקירה. חקירת הפיגוע נמצאת בעיצומה, ויש להמתין לסיומה ולהודעות רשמיות ומוסמכות בנושא תוצאותיה".

בהודעה שהוציאה לאחר מכן הדוברת של ליברמן נאמר: "לפני זמן מה הגיעו אליי ידיעות מכמה מקורות על תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע בדולב והידיעה מאושרת על ידי צנזורה. דיווחתי על כך לחבר הכנסת ליברמן, שבירך את הלוחמים ואת כוחות הביטחון על הפעולה. לצערי, רק לאחר פרסום הציוץ גיליתי שהפרסום אינו מאושר, והוא מיד הוסר".

מצה"ל נמסר אמש כי כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבלים, וכי במסגרת המצוד בוצעו מספר מעצרים בכפר עין עריכ שבאזור רמאללה, בנוסף לשלושת המעצרים שבוצעו בסוף השבוע בכפר זה ובכפר עין קיניא שבגזרה. מקורות פלסטיניים טענו כי כוחות הביטחון הגיעו גם לכפר כובר וערכו בו מעצרים.

הנשיא ראובן ריבלין הגיע היום לבית החולים הדסה עין כרם, בו מאושפזים הרב שנרב ובנו, וניחם אותו על הירצחה של רינה הי"ד: "הרוח והיכולות שלך, הרב איתן, גם הנפשיות וגם המנהיגותיות, מחזקות אותנו פה כל כך בארץ הזו", אמר ריבלין לאב השכול. "אנחנו בוכים, ומגיע לה לרינה שנבכה, אבל אנחנו גם קמים. וחשוב לנו ביותר להמשיך את קול רינה, לבחור בחיים ולהמשיך חזקים".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מנכ"ל משרדו להביא לאישור בוועדת התכנון הקרובה הקמה של שכונה חדשה בדולב, בה ייבנו כ- 300 יחידות דיור חדשות. "נעמיק שורש ונכה באויבינו. נמשיך לחזק ולפתח את ההתיישבות", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

בתגובה לפרסום על הכוונה להקים שכונה חדשה בדולב, אמר ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי כי מדובר בפעולה חשובה ומבורכת, אך אין בה כדי לעצור את הרצח הבא: "ממשלת ימין צריכה לבנות ביהודה ושומרון ולהחיל ריבונות, לא רק אחרי רצח אלא כי זו האמת. כדי להרתיע את המחבלים הבאים יש לקדם החלטה מיידית לגירוש משפחות המחבלים, כי רק הרתעה אמיתית תוכל לעצור את רצף הפיגועים. אני קורא לראש הממשלה: את אותה הנחישות מול ראש הנחש באיראן, גלה גם מול גרורותיה בעזה, בחברון וברמאללה".

תגיות:שב"כאביגדור ליברמןהפיגוע במעיין דני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה