חדשות כלכלה

הטעויות הגרועות ביותר שאנשים עלולים לעשות עם כספי הפנסיה שלהם

למה אסור למשוך את כספי הפיצויים? ואיזה סעיף משמעותי חייבים לבדוק בתלוש המשכורת?

  • כ"ה אב התשע"ט
אא

כספי הפנסיה שאדם חוסך במהלך חייו אינם דבר מוחשי. לכן אנשים נוטים לעשות בהם טעויות משמעותיות. הנה מספר דוגמאות.

 

משיכת כספי הפיצויים

אם העובד יעבור מקום עבודה וימשוך את כספי הפיצויים, שמהווים למעשה שליש ויותר מההפרשה לפנסיה, כמו שמתיר החוק, מצבו יהיה בכי רע! 40% מכספי הפנסיה שלכם יימחקו אם תשתמשו בכספי הפיצויים שלכם.

שיפוצים - ישנן משפחות רבות שיש להן חלום לערוך בבית שיפוץ יסודי. הבעיה היא, כמובן, חוסר מזומנים. הופ! אחד ההורים מסיים מקום עבודה, פתאום יש לו אפשרות לקבל 100,000 ₪ שמגיעים לו מכספי הפיצויים.

חתונה - כל הורה דואג לילדים. כמובן, זו מציאות מבורכת. עדיין, הדאגה עלולה להיות הרסנית. נחזור למקרה שלנו, הורה שעוזב את מקום העבודה מקבל פיצויים שיכולים בקלות להגיע ליותר מ-100,000 ₪. אם באותה תקופה יש ילד שמתחתן, הרבה הורים פשוט ייקחו את כספי הפיצויים לטובת חתונתו של הילד.

פיטורין - מובן לגמרי שמשפחה במציאות של פיטורין ממקום העבודה נכנסת ללחץ כלכלי, אולם בדיוק בשביל זה יש לנו דמי אבטלה. חייבים לנהוג בחסכנות, ולא להוציא את כספי הפיצויים! גם אם אין ברירה תשתדלו שלא למשוך את חלק מכספי הפיצויים, על מנת שלא לפגוע בפנסיה שלכם, שעלולה להתכווץ משמעותית. בצעד זה, של משיכת כספי הפיצויים, חתכתם לעצמכם את הפנסיה ב-40%! אם הייתם אמורים לקבל פנסיה סבירה של 7,000 ₪ - תקבלו בפועל רק 4,200 ₪ לחודש. למעשה, גם אם הסיבה למימוש של כספי הפיצויים צודקת מאוד, התוצאה הרסנית באותה מידה לגבי גובה הקצבה. אף הורה לא רוצה להיסמך לעת זקנתו על עזרת ילדיו

ציטוט ממשרד האוצר: "טעות נפוצה היא להתייחס לכספי הפיצויים ככסף שקיבלתם במתנה או כסף שנפל עליכם מהשמיים. הכסף הזה נועד כדי שתוכלו להתקיים בכבוד לאחר הפרישה".

 

השכר המבוטח

נניח שאתם מרוויחים לחודש כמו השכר הממוצע במשק, 10,000 ₪. האם אתם יודעים על איזה שכר המעסיק מפריש עבורכם לטובת הפנסיה? האם מכל המשכורת? זה סעיף שהרבה עובדים לא נותנים את הדעת עליו, מה שעלול לחתוך לכם את הפנסיה ב-30%!

האם רק מהשכר הבסיסי? מהו השכר המבוטח? לדוגמא, אם שכר הבסיס שלכם הוא 5,500 ₪, ועם שעות נוספות ובונוסים אתם מגיעים ל-10,000 ₪ בממוצע, המעסיק מחויב להפריש לכם לפנסיה רק על 5,500 ₪!

מומלץ מאוד לוודא שהמעסיק מפריש עליכם מכל המשכורת בפועל. במידה ולא, שקלו היטב מה לעשות. חוסר תשומת לב לסעיף זה עלול למחוק לכם 45% נוספים מהפנסיה!

שתי טעויות בלבד. שני עובדים באותה משכורת. אחד יקבל בפנסיה קצבה של 2,310 ₪ בלבד, לעומת חברו שיקבל בפנסיה קצבה של 7,000 ₪...

אני מציע לכם, לכו לבחון כעת את הפנסיה שלכם. אפילו אם תצליחו להימנע רק משתי הטעויות הללו, כבר תוכלו להיות במקום אחר ולפרוש בכבוד.

רוצים לדעת עוד על קרנות פנסיה ועל הדרך הנכונה להשקיע את הכספים שלכם? בואו ללמוד את הנושא בסדנת "להשקיע בחכמה ולפרוש בכבוד" בקמפוס היהודי.

תגיות:פנסיההקמפוס היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה