חדשות בארץ

על המטוס בדרך לאיראן: פרטים חדשים על חברי כוח קודס שחוסלו בסוריה

דובר צה''ל פרסם פרטים חדשים על שניים מפעילי חוליית כוח קודס, שניסתה להוציא לפועל פיגוע רחפנים בצפון הארץ וחוסלה על ידי חיל האוויר. השניים הגיעו בשנים האחרונות לאיראן מספר רב של פעמים, והוכשרו להפעיל כטב"מים ורחפני נפץ

שני פעילי כוח קודס על המטוס בדרך לאיראן (צילום: דובר צה"ל)שני פעילי כוח קודס על המטוס בדרך לאיראן (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל חשף הבוקר (ראשון) פרטים חדשים על שניים מפעילי חוליית כוח קודס האיראני, שניסתה להוציא לפועל פיגוע רחפנים נגד יעדים ישראליים בצפון הארץ. על פי ההודעה שמסר דובר צה"ל, הפעילים הלבנוניים של המיליציות השיעיות שנהרגו במהלך פעולת חיל האוויר לסיכול הפיגוע הם חאסם יוסוף זאביב, בן 23 מנבטייה, ויאסר אחמד צאהר, בן 22 מהכפר בליידה.

בשנים האחרונות שהו השניים באיראן מספר רב של פעמים, ועברו בה אימונים ייעודיים בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, שנועדו להכשירם להפעיל כלי טייס בלתי מאוישים ורחפני נפץ. דובר צה"ל צירף להודעתו את תמונותיהם של ההרוגים באחת מטיסותיהן לאיראן, בחברה האיראנית Mahan Air.

שני פעילי כוח קודס בדרך לאיראן (צילום: דובר צה"ל)

אמש חשף צה"ל תיעוד של הניסיון שעשתה החוליה של כוח קודס ביום חמישי האחרון להוציא לפועל פיגוע רחפנים נגד יעדים ישראליים ברמת הגולן.

בסרטון נראים חברי החוליה אוחזים ברחפן, ומתקדמים מנקודת השיגור המתוכננת שלו, הנמצאת באזור הכפר ערנה, בחזית רמת הגולן הסורית. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר בתדרוך לכתבים כי מאמץ מודיעיני ברמה גבוהה הצליח לזהות את החוליה, שמנתה ארבעה מפעילים: "אנחנו מזהים אותם בניסיון לממש את הפיגוע או חלק ממנו. אנחנו מוצאים נ"צ של מחסן בבית, חוליה ספציפית, ולמעשה מצליחים לשבש את היכולת לממש את הפיגוע ביום חמישי".

שיבוש ניסיון הפיגוע ביום חמישי האחרון (קרדיט סרטון: דובר צה"ל)

שלשום, לאחר שהתברר כי האיראנים נחושים לשגר את הרחפנים ליעדיהם, השלים חיל האוויר את משימת מניעת הפיגוע ופעל נגד יעדי טרור בכפר עקרבה, דרומית-מזרחית לדמשק, בו התמקמה החוליה. מנליס הסביר כי "מדובר בקבוצות פעילים במיליציות שיעיות – פעילי טרור שכוח קודס מביא אותם לסוריה, מאמן ומממן אותם. הציוד של החוליה נוחת בשבועות האחרונים בנמל התעופה בדמשק, יחד עם מספר פעילים איראניים שמביאים אותו ומתאספים בכפר עקרבה, אל מתחם מגודר עם ש.ג. – מבנה שהוא רכוש של כוח קודס. זה מבנה בבעלותם, מבנה שבו מתגוררים הפעילים. שם תוכננו הפיגוע ושאר הפעילות. בנוסף, יש במקום גם מחסן בו מחזיקים את המטענים". מנליס הדגיש כי סוריה מאפשרת את פעילותו של כוח קודס על אדמתה ומעלימה ממנה עין, וכי מתקיים תיאום ושיתוף מידע בין הסורים והכוח האיראני.

צילום לוויין מהכפר עקרבה, שפורסם אתמול על ידי החברה הישראלית ImageSat, חשף את הנזק שנגרם בעקבות תקיפת צה"ל נגד המתחם של כוח קודס בכפר. השוואה לצילום מוקדם יותר, מלפני מספר שנים, מלמדת כי הפגיעה של מטוסי חיל האוויר הייתה מדויקת, וכי המבנים נגדם כוונה התקיפה נהרסו לחלוטין.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הפנה אתמול את האצבע המאשימה לעברו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. במהלך הערכת מצב שקיים בעוצבת הבשן, אמר כוכבי כי סולימאני הוביל את הפיגוע ופיקד עליו באופן אישי: "הוא מימן, אימן והכשיר פעילים שיעיים, שהיו אמורים לבצע אותו". סולימאני עצמו הגיב אמש על סיכול הפיגוע, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הפעולות המטורפות האלו יהיו בוודאי הצעדים האחרונים של המשטר הציוני".

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הגיע אתמול לסיור ביטחוני בצפון, במהלכו קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל, מפקד פיקוד צפון ובכירים נוספים. בסיומה אמר ראש הממשלה: "הבא להורגך – השכם להורגו. במאמץ מורכב של מערכת הביטחון אנחנו חשפנו שכוח קודס של איראן שלח יחידה מיוחדת של פעילים שיעים לסוריה, כדי להרוג ישראלים בגולן באמצעות רחפני נפץ".

נתניהו הדגיש כי הפיגוע נעשה ביוזמתה של איראן, בפיקודה ובשליחותה: "בהחלטה נועזת ובפעילות מבצעית ומודיעינית מושלמת של צה"ל, אנחנו הקדמנו אותם וסיכלנו את הפיגוע הזה. מנענו פיגועים קשים. אנחנו נחשוף הלאה כל ניסיון של איראן לתקוף אותנו וכל ניסיון שלה להסתתר מאחורי תירוצים כאלה ואחרים". 

"אני רוצה להדגיש שאנחנו לא נסבול התקפות על ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל תישא בתוצאות, ואני מדגיש – המדינה תישא בתוצאות", חתם נתניהו.

תגיות:איראןסוריהצה"לכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה