חדשות בארץ

בית המשפט העליון פסל את מועמדותם לכנסת של מרזל וגופשטיין

מועמדי עוצמה יהודית, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, נפסלו על ידי שופטי בית המשפט העליון מלהתמודד בבחירות לכנסת ה- 22. תשעת שופטי ההרכב אישרו, עם זאת, את ריצתם של עוצמה יהודית והעומד בראשה, איתמר בן גביר, וכן את התמודדותה של הרשימה המשותפת. גופשטיין: "בג"ץ מוכיח שוב שהוא סניף של מרצ"

מרזל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מרזל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בית המשפט העליון הודיע הערב (ראשון) כי החליט לפסול את מועמדי עוצמה יהודית, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, ולמנוע מהם מלהתמודד לכנסת ה- 22 בנימוק של הסתה לגזענות. ההחלטה בנוגע לגופשטיין התקבלה פה אחד על ידי ההרכב המורכב, שכלל תשעה שופטים, בעוד מועמדותו של מרזל נפסלה ברוב של שמונה תומכים מול דעת המיעוט של השופט נועם סולברג.

בנוסף, החליט בית המשפט פה אחד לדחות את הערעורים נגד ריצתם לכנסת של רשימת עוצמה יהודית והעומד בראשה, עורך הדין איתמר בן גביר, וכן אישר את התמודדותה של הרשימה המשותפת.

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, שכתבה את פסק הדין, קבעה כי פסילתו של גופשטיין התקבלה על בסיסן של עשרות ראיות, המעלות "תמונה ברורה, חד-משמעית וגלויה על פניה, ולפיה בהתבטאויותיו הרבות ובמעשיו כמי שעומד בראש ארגון להב"ה, מסית גופשטיין באופן שיטתי לגזענות נגד הציבור הערבי".

באשר למרזל, כתבה חיות כי אין לקבל את ניסיונו לחזור בו מהתבטאויותיו המסיתות לגזענות ולטעון כי מדובר בפליטות פה, וזאת לאור העובדה שנקט בדרך זו גם לפני הבחירות בשנים 2003 ו- 2015. השופט סולברג טען, לעומת זאת, כי "על הספק לפעול לזכותו של מרזל. פגיעה אנושה בזכות החוקתית לבחור ולהיבחר ומניעת השתתפות בבחירות לכנסת לא תיעשה אלא כאשר כלו כל הקיצין".

בתגובה לפסילתו, אמר גופשטיין כי "בג"ץ שוב מוכיח שהוא סניף של מרצ. לשיטת שופטי העליון, לקרוא לרצח חיילים זה בסדר אבל מלחמה בהתבוללות היא פסולה". מרזל אמר כי "הארגונים הרפורמים ומפלגות השמאל התאחדו נגדנו מתוך הבנה שאנחנו נילחם למען מדינה יהודית ונקדם את ערכי התורה בכנסת. מבחינתם, פגיעה במפלגת עוצמה יהודית היא עוד דרך לפגוע ביהדות, והתשובה לכל ארגוני השמאל וקרנות הרפורמים תהיה בקלפי".

בן גביר הגיב אף הוא על פסילתם של חבריו לרשימה: "בשמאל מבינים שבלי עוצמה יהודית אין רוב לממשלה ימנית, ולכן הם נאבקים לפגוע בה. זה לא יעזור להם, כי עם ישראל מבין היטב שהמאבק הוא עקרוני. החלטת בית המשפט תביא לעוצמה יהודית את המנדט החסר". הוא הוסיף כי "הדרישה הראשונה של עוצמה יהודית תהיה לשנות את הרכב השופטים בבית המשפט העליון".

תגיות:בג"ץבחירות 2019עוצמה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה