חדשות בארץ

נסראללה לתושבי הצפון: לא תוכלו לישון בשקט

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, איים כי ארגונו יגיב "בתוך יום-יומיים" על הריגת אנשיו בסוריה. בפנותו לאזרחי ישראל, אמר מזכ"ל ארגון הטרור: "נתניהו יביא עליכם אש"

נסראללה, הערב (צילום מסך מערוץ "אל-מנאר")נסראללה, הערב (צילום מסך מערוץ "אל-מנאר")
אא

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, איים הערב (ראשון) כי ארגונו יגיב בקרוב על תקיפת המל"ט שישראל ביצעה לטענתו בדרום ביירות.

בנאום שנשא לפעילי ארגון הטרור מתוך הבונקר בו הוא מסתתר, לרגל יום השנה לניצחון על דאע"ש, חזר נסראללה על הטענות שיצאו מארגונו במהלך היום, לפיהן מל"טים של צה"ל התרסקו ברובע הדאחיה שבדרום ביירות – מעוזו של ארגון הטרור. "זו התפתחות חמורה מאוד", אמר. הוא טען כי אחד המל"טים נועד לצורכי תצפית, בעוד השני היה ממולכד ונועד לתקוף. לדבריו, המל"ט הראשון שטס בגובה נמוך הופל על ידי צעירים בשכונה, בעוד המל"ט השני התפוצץ וגרם נזק רב: "זו הפעולה התוקפנית הראשונה בדאחיה מאז מלחמת לבנון השנייה ב- 2006. זו ההפרה הברורה הראשונה של כללי המשחק שנקבעו בתום המלחמה".

"אנחנו בחיזבאללה לא נאפשר שתרחיש כמו בעיראק יתפתח אצלנו, נעשה הכל למנוע זאת", הבהיר מזכ"ל חיזבאללה, בהתייחסו לדיווחים בשבועות האחרונים על תקיפות שישראל מבצעת נגד מטרות פרו-איראניות בעיראק. הוא איים כי תושבי הצפון לא יוכלו לישון בשקט: "נגמר הזמן בו מטוס ישראלי מפציץ בלבנון בעוד בישראל נשמר השקט. לא נאפשר זאת – בכל מחיר".

בהתייחסו לטענת צה"ל כי התקיפה שביצע חיל האוויר אמש בסוריה סיכלה פיגוע רחפנים של כוח קודס האיראני, אמר נסראללה כי מדובר בשקר. הוא טען כי המתקפה כוונה נגד מוצב של ארגונו בסוריה, וכי שניים מאנשיו נהרגו במהלכה: "אמרנו לישראל שאם תהרוג אחד מבנינו בסוריה – נגיב בלבנון. אני אומר לחיילי צה"ל שעל הגבול: חכו, בתוך יום-יומיים תגיע התגובה". באיום, שכוון לעבר אזרחי ישראל, אמר מזכ"ל ארגון הטרור: "נתניהו סוחר בדם שלכם לצורך מערכת הבחירות שלו. תגידו לו שהוא יביא עליכם אש, הוא מוביל אתכם אל התהום". 

כזכור, חיזבאללה טען לאורך היום כי ישראל שיגרה שני מל"טים לרובע הדאחיה, וכי אחד מהם התפוצץ וגרם לשריפה ולנזק במשרד תקשורת של הארגון. צבא לבנון אישר את טענות חיזבאללה. בישראל לא הגיבו על הדיווחים מלבנון. על פי הערכות שונות, לא מדובר בפעולה ישראלית, והמל"טים שהתרסקו הינם מתוצרת איראנית.

בתוך כך, במהלך נאומו של נסראללה דיווחו כלי תקשורת ערביים כי מספר פעילים של מיליציות "הגיוס העממי" (אל-חשד א-שעבי) השיעיות-עיראקיות, הנאמנות לאיראן, נהרגו במתקפה אווירית של מל"ט באזור אל-קאים, סמוך לגבול עם סוריה. הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" היה הראשון לדווח על התקיפה, ולטעון כי היא בוצעה נגד שני כלי רכב, וכי מפקד שטח נהרג במהלכה. ערוץ אל-ג'זירה דיווח לאחר מכן על שישה הרוגים. גורמים שונים בעיראק מיהרו להטיל על ישראל את האחריות לתקיפה.

תגיות:לבנוןחסן נסראללהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה