חדשות בארץ

נס: הרופאים שלפו סיכה צה"לית מהוושט של התינוק – וחייו ניצלו

הוריו של התינוק, כבן עשרה חודשים, הבהילו אותו למרכז הרפואי קפלן ברחובות, לאחר שהקיא דם ולא הצליח לבלוע. צילום הרנטגן גילה סיכת מ"מ צה"לית בוושט שלו. בתום ניתוח ממושך ומורכב הוצאה הסיכה בשלמותה, ולאחר התאוששות של מספר ימים שוחרר התינוק לביתו

סיכת המ"מ הצה"לית בוושט של התינוק (צילום: דוברות קפלן)סיכת המ"מ הצה"לית בוושט של התינוק (צילום: דוברות קפלן)
אא

תינוק כבן עשרה חודשים הובהל לאחרונה על ידי הוריו לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן שברחובות, לאחר שהקיא דם, לא הצליח לבלוע ולא היה רגוע. הוא נשלח לצילום רנטגן, שלמרבה התדהמה איתר בוושט שלו חפץ שזוהה כסיכת מ"מ (מפקד מחלקה) צה"לית.

התינוק, שאביו משרת בקבע, הובהל לחדר הניתוח. צוות משולב של מומחי גסטרו ילדים, אף אוזן גרון וטיפול נמרץ ילדים הוזעק לבצע את הניתוח המורכב, שדרש זהירות רבה עקב צורתו וגודלו החריגים של החפץ. בחסדי שמיים, הרופאים הצליחו להוציא את הגוף הזר בשלמותו.

לאחר הניתוח נזקק התינוק להנשמה במשך שלושה ימים. הוא התאושש בהמשך, הועבר למחלקת כירורגיה ילדים, משם שוחרר לביתו.

ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בקפלן, אמר כי בשל מורכבות הפעולה הכירורגית של שליפת גוף זר גדול, חד ובעל שיפועים, מצבו של התינוק היה קשה ביומיים הראשונים, ולכן אושפז ביחידה: "צוות היחידה עשה כל שנדרש על מנת לאושש את מצבו של התינוק ולהביאו למצב טוב וערני".

ד"ר מיכל קורי, רופאה מומחית לגסטרואנטרולוגיה ילדים בקפלן, ששלפה את הסיכה בהצלחה יחד עם מומחה אף אוזן וגרון, ד"ר מאיר ורמן, הסבירה: "כאשר נתגלתה סיכת המ"מ בצילום, היה ברור שהפרוצדורה תהיה מאוד מורכבת בשל הגודל והחדות של הגוף הזר. הצוות הרפואי – שכלל מומחים מתחום גסטרו ילדים, אף אוזן גרון וטיפול נמרץ ילדים – החליט על ביצוע גסטרוסקופיה בהרדמה כללית להוצאת הגוף הזר. בעזרת הצינור הועלתה הסיכה בעדינות מהוושט האמצעי לחלל הפארינקס, ובשלב השני ד"ר ורמן שלף את הסיכה בשלמותה".

קורי הוסיפה כי "העובדה שסיכת המ"מ הוצאה בזמן מנעה סיכונים שעלולים להיגרם במקרים אלו, כגון קרע של הוושט, זיהום וקשיי בליעה. אין ספק שערנות ההורים במקרה זה הייתה בעלת חשיבות רבה".

הוריו של התינוק סיפרו כי הוא שכב במיטתו, ולאחר שקיבל בקבוק חלב החל להשתנק ולהקיא דם. "מיד רצנו אליו, הזמנו מד"א ונסענו לקפלן", אמרה אמו. "כשהגענו לחדר המיון בקפלן ביקשנו לבצע צילום כי הילד לא הצליח לבלוע. התברר כי הוא בלע גוף זר, ויש צורך בהוצאתו המיידית בחדר ניתוח. היינו בלחץ היסטרי, ואני רוצה לציין את ד"ר קורי שכל הזמן יצאה והרגיעה אותנו והסבירה את כל התהליך במדויק".

"לאחר שעתיים של ניתוח מורכב אמרו לנו שהצליחו להוציא בהצלחה את הסיכה, כולל שני התופסנים. עברנו ימים של תפילה ותקווה", הוסיפה האם.

תגיות:וושטתינוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה