חדשות בארץ

דיווחים פלסטינים: צה"ל עצר 3 חשודים במעורבות בפיגוע בדולב

הפלסטינים מדווחים כי צה"ל עצר לתשאול 3 פלסטינים, וזאת במסגרת איסוף מידע ראשוני, ולא מחשד למעורבות ישירה בפיגוע הקשה אתמול שהביא למותה של רינה שנרב הי"ד במעיין דני סמוך ליישוב דולב שבבנימין. החיילים החרימו מצלמות אבטחה מבתי עסק בכפרים, והקימו מחסומים בכפרים הסמוכים לאזור. במקבילף חל שיפור במצבו של אחיה, דביר בן ה-19, ומהבוקר הוא בהכרה

פעילות צה"ל באזור הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל באזור הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)
אא

כיממה לאחר הפיגוע הקשה במעיין סמוך להתנחלות דולב, כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו היום (שבת) כי כוחות צה"ל עצרו שלושה צעירים פלסטינים לתשאול, זאת בחשד למעורבות בפיגוע בו נרצחה רינה שנרב, ונפצעו אחיה דביר באורח קשה, ואביה הרב איתן שנרב באורח בינוני, בעקבות פיצוץ מטען נפץ שהונח במקום. שני הצעירים שנעצרו הם תושבי הכפר עין עריכ, ואחד נוסף מהכפר עין קיניא.

נכון לשעה זו מסתמן כי העצורים אינם חשודים במעורבות ישירה בפיגוע, וכי הם נעצרו בניסיון לחלץ מידע ראשוני על התארגנויות טרור שעשוי להוביל לחוליית המחבלים. במסגרת הסריקות בעין עריכ שממערב לעיר רמאללה וסמוך למקום הפיגוע, החרים צה"ל מצלמות אבטחה מבתי עסק, והקים מחסומים בחלק מהצירים הפלסטינים. צה"ל נמנע מהטלת סגרים הרמטיים על הכפרים הפלסטינים באזור, ומקפיד לשמור על חופש התנועה של האוכלוסייה הפלסטינית, כדי למנוע תסכול גובר שעשוי יהיה להוביל ל"פיגועי חיקוי". לפי דיווח פלסטיני, הצבא עצר היום גם את אסראר מערוף, איש חמאס מאזור רמאללה שישב בעבר בכלא הישראלי. בין השאר תושאל פלסטיני שעמד סמוך לזירת הפיגוע,  וטען שראה רכב לבן שנמלט מהזירה במהירות גבוהה.

במקביל, הבוקר חל שיפור משמעותי במצבו של דביר שמאושפז בבית החולים הדסה עין כרם, זאת לאחר שאמש נותח. הבוקר הוא היה ערני ובהכרה מלאה.

אתמול בסביבות השעה 10:00 בבוקר הגיעו בני משפחת שנרב למעיין דני, ליד היישוב דולב שבאזור בנימין, אז הופעל מטען חבלה והביא לרציחתה של רינה שנרב בת ה-17, ונפצעו אחיה דביר בן ה-19, ואביהם הרב איתן בן ה-46 שנפצע בינוני והספיק להזעיק את כוחות הביטחון. בתחילה לא היה ברור אם מחבלים יידו את המטען לעבר המשפחה, או שמא המטען הונח עוד קודם להגעתם. עם זאת, ממצאי התחקיר הראשוני חיזקו את החשד כי המסלול מולכד מראש. יש לציין כי המעיין מאובטח בידי חיילי צה"ל למשך כמה שעות ביום – בין השעות 11:00 ל-14:00, אולם בשעה בה הגיעו למקום, המעיין לא היה מצוי תחת אבטחה, והערכות הן כי המטען הופעל בסביבות השעה 10:20. בצה"ל אמרו כי מאפייני המטען והמקום שבו הוטמן מלמדים על תכנון מוקדם ועל ידע מסוים בהכנת מטענים, עובדה שמחזקת את החשד כי הפיגוע הוא פרי מעשה ידיהם של חוליית טרור ולא של מפגע בודד, אם כי טרם הוברר אם מבצעי הפיגוע פעלו בהנחייתו של ארגון טרור.

רינה הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

במהלך האירוע, אב המשפחה, שכאמור נפגע באורח בינוני, הזעיק את כוחות הביטחון ובמקביל ניסה לבצע החייאה לבתו הצעירה, וביצע לבנו חסימת עורקים מהציצית שלו. "היה לי מוזר שלא היה שם אף אחד ביום שישי ב-10:00 בבוקר. בזמן האחרון לא הייתי שם, אבל הייתי בטוח שזה מקום שנפגוש בו יותר אנשים", אמר אב המשפחה ממיטתו בבית החולים, ל-ynet.

בני המשפחה בהלוויה אתמול (צילום: פלאש 90)

עוד אמר הרב איתן: "זה היה מטען צד גדול. שמעתי את דביר צועק, ואני צעקתי 'רינה, רינה'. רציתי לחשוב שאני חולם אבל אחרי שראיתי את רינה הבנתי שאני לא. אני מרגיש בסדר. יש לי רסיס תקוע בבטן אבל אני מרגיש טוב. רינה הצילה את כולנו. היא מתה מות גיבורים. הפנים שלה היו שלמים. נתתי לה נשיקה ואמרתי לה: 'אנחנו נהיה חזקים'".

לקול בכיים של מאות מלווים ובני משפחה, אתמול בצהריים הובאה רינה הי"ד למנוחת עולמים העלמין החדש בלוד. אחותה תמר לבנוני ספדה לה: "רינה יקרה שלי. זכינו להיות לידך כמעט 17 שנה. זכינו לקבל מהטוב שבך, הרגישות שבך, לראות איך את כל הזמן שואפת להתקדם, ללמוד ולהבין. זכינו ללמוד ממך איך תמיד לחפש תשובות גדולות ולא להסתפק בתשובות קטנות. החלל הוא לא רק של המשפחה. זה בור בלב האומה. את החלל הזה צריך למלא עכשיו. המלאכה מתחילה עכשיו. רינה יקרה ואהובה, תודה על השנים אתך, מקווה שנצליח יחד להשלים את המשימה שהשארת לנו".

תגיות:דולבפיגוערינה שנרב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה