חדשות בארץ

סוף לסאגה: מנדלבליט הודיע כי תתאפשר הפרדה מגדרית

לאחר הסערה הציבורית שפרצה בעקבות החלטת בית משפט מחוזי על ביטול ההפרדה המגדרית בהופעה לחרדים בלבד, הערב פרסם היועץ המשפטי לממשלה את עמדתו, לפיה יש להתיר הפרדה שכזו – בכפוף למספר תנאים. בין התנאים: "קיום האירוע ללא הפרדה ימנע מחלק מן הציבור את קבלת השירות הציבורי. על הרשות המקומית להשתכנע כי הציבור לו מיועד האירוע, או חלק משמעותי ממנו, יימנע מהשתתפות בו, בהעדר הפרדה מגדרית מתוכננת"

מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בצל סערת ההפרדה המגדרית בהופעה בעפולה, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע  הערב (חמישי) כי תתאפשר הפרדה מגדרית באירועים ציבוריים, וזאת בכפוף למספר תנאים.

הודעת היועץ המשפטי לממשלה מגיעה בעקבות ההליכים המשפטיים שהתקיימו סביב ההפרדה באירוע התרבות בפארק העירוני בעפולה, ולנוכח אירועים נוספים מעין אלה המתוכננים. בעקבות האירועים האחרונים, בראשם פסיקת בית משפט מחוזי בנצרת שביטל את ההופעה – ולאחריה החלטת בג"ץ שאשררה אותו, כינס מנדלבליט בדחיפות דיון שעסק בשאלת ההפרדה המגדרית באירועי תרבות ציבוריים, זאת במטרה לגבש עמדת ביניים מהירה, "עד קיומו של דיון עקרוני, מקיף ויסודי בסוגיית ההפרדה המגדרית".

בנייר העמדה של משרד המשפטים הודגש כי "נקודת המוצא של סיכום הדיון היא עיקרון השוויון, העומד בליבת השיטה הדמוקרטית ומעוגן בחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו. מכאן, שהכלל הוא קיום האירוע במעורבות רשות ציבורית ללא נקיטת צעדים מצד הרשות שנועדו לכפות הפרדה מגדרית. עם זאת, ייתכנו הקשרים מיוחדים בהם תתאפשר הפרדה מגדרית, לתכליות ציבוריות מסוימות ובלבד שההפרדה מקיימת את אמות המידה החוקתיות".

בכדי שרשות ציבורית תוכל לממן אירוע בהפרדה מגדרית, יהיה עליה לעמוד במספר תנאי סף: הראשון – "קיום האירוע ללא הפרדה ימנע מחלק מן הציבור את קבלת השירות הציבורי. על הרשות המקומית להשתכנע כי הציבור לו מיועד האירוע, או חלק משמעותי ממנו, יימנע מהשתתפות בו, בהעדר הפרדה מגדרית מתוכננת".

השני, חשיבותו של האירוע שיצדיק את ההפרדה המגדרית: "על הרשות המקומית לשקול את מכלול הנסיבות של האירוע, ובמסגרת זו ליתן משקל, בין היתר, לאמות המידה הבאות העולות מלשון החוק ומהפסיקה".

בסעיף השלישי מדגיש היועמ"ש כי ההפרדה חייבת שתיעשה מרצון ולא מכפייה: "ככל שגובר רכיב הוולונטריות, כך קטן הקושי בהפרדה המגדרית. בהתאם, כאשר מדובר בהפרדה וולונטרית לחלוטין במסגרתה כל אדם בוחר את מקומו ללא כל הכוונה, אין בכך כל קושי כאמור", הסביר.

בין התנאים נוספים שציין היועמ"ש הם  הייחודיות של האירוע – "ככל שייחודו של האירוע לקהל המעוניין בהפרדה מגדרית הוא מובהק יותר, מצטמצם הקושי בקיומה"; שוויון חומרי – "נדרש כי ההפרדה תיעשה תוך הקפדה על תנאים שווים ביחס לגברים ולנשים"; אם ההפרדה תפגע בציבור אחר שאיננו מעוניין בו – "ככל שהאירוע משפיע באופן משמעותי יותר על הציבור שאינו מעוניין בהפרדה מגדרית, כך גובר הקושי בהפרדה".

תגיות:אביחי מנדלבליטהפרדה מגדרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה