חדשות בארץ

צפת: השוטר עצר את הרכב המשפחתי וגילה תשעה נוסעים

ברכב המשפחתי נסעו זוג הורים ושבעת ילדיהם – שני נוסעים מעל למותר על פי חוק. חלקם לא היו חגורים בחגורות בטיחות ולא ישבו בהתקני ריסון תואמים. השוטר רשם לנהג הזמנה לדין. באירוע דומה אתמול עצר שוטר רכב פרטי ובו ארבעה מבוגרים וחמישה ילדים

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

במהלך פעילות אכיפה שבוצעה היום (חמישי) בצפת, הבחין שוטר ברכב משפחתי שנסע על הכביש כשבמושבו האחורי מספר נוסעים מעבר למותר על פי חוק.

השוטר עצר את כלי הרכב לבדיקה, והבחין כי בנוסף לזוג הורים, שישבו במושבים הקדמיים, ישבו ארבעה מילדיהם במושב האמצעי, ושלושה ילדים נוספים ישבו במושב האחורי. מעבר לכך שהנהג, אב המשפחה, הסיע ברכב כמות נוסעים מעל המותר – תשעה במקום שבעה – הרי שחלקם לא היו חגורים בחגורות בטיחות ולא ישבו בהתקני ריסון תואמים לגילם.

השוטר הסביר לאב את מהות העבירה והסכנות הטמונות בה, ורשם לו הזמנה לדין בגין נהיגה בקלות ראש. הוא המתין עד שקרוב משפחה הגיע למקום עם כלי רכב נוסף, על מנת שהמשך הנסיעה יבוצע על פי חוק ובצורה בטוחה.

האירוע בצפת מצטרף לאירוע שהתרחש אתמול על כביש 3403, סמוך לאבן שמואל. שוטר רכוב על אופנוע הבחין ברכב פרטי, שבתוכו מספר רב של נוסעים. בבדיקה נמצא כי ברכב היו 4 מבוגרים ועוד 5 ילדים, שהקטן מביניהם כבן 8 חודשים בלבד.

לנהג תושב האזור נרשם דוח בגין אי חגירת חגורות והתקני ריסון, וזאת לאחר שהשוטר הסביר לו כי קיימת סכנה ממשית לנוסעים ברכב, שרובם לא היו חגורים והילדים ישבו ללא כסאות בטיחות.

מהמשטרה נמסר כי "הורים הנוהגים בחוסר אחריות, ומושיבים את ילדיהם ללא התקני ריסון ומושבי בטיחות ברכב, מסכנים בכך את חייהם באופן ממשי. מחקרים מראים כי מושבי הבטיחות וחגירת חגורות בטיחות מצילים חיים בזמן תאונה. שוטרי משטרת ישראל עושים מאמצים רבים לאתר נהגים אלה העוברים על החוק, במטרה להוקיע התנהגות רשלנית ולהגביר את המודעות והחשיבות לנושא התקני הריסון ונהיגה בטוחה".

בתוך כך, מנתוני האכיפה של השבוע החולף, שפורסמו היום על ידי המשטרה, עולה כי במהלכו נרשמו למעלה מ- 5,500 דוחות תנועה, שרובם המכריע היה נגד עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש בצירים המועדים. כ- 800 דוחות נרשמו בשל שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה שלא באמצעות דיבורית – עבירה שעלתה לכל נהג ב- 1,000 שקלים וב- 8 נקודות חובה. למעלה מ- 1,200 נהגים נתפסו כשהם נוהגים מעל למהירות המותרת על פי חוק. כ- 500 דוחות נרשמו לנהגי משאיות בגין ליקוי בטיחות, תקינות ועבירות נוספות. בנוסף, רישיון הנהיגה של 49 נהגים נפסל לאלתר למשך 30 ימים בגין עבירות חמורות שביצעו.

תגיות:משטרת ישראלעבירות תנועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה