חדשות בארץ

צה"ל לחמאס: "אכפו מרותכם על הג'יהאד האסלאמי, לא נשלים עם ירי הרקטות"

הודעה חריגה שמפרסם צה"ל מאשים את הג'יהאד האסלאמי בשיגורי הרקטות, ומטיל את מלוא האחריות על חמאס שלא פועל לרסן אותו: "ישראל לא יכולה ולא תוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה. השלכות שיהיו על אי-ביצוע הצעדים שתוכננו להתבצע עבור תושבי הרצועה - מוטלות על הג'יהאד האסלאמי. על חמאס, המושל ברצועה, לאכוף את מרותו על הארגון ולמנוע פיגועים ותוכניות אלה"

חמאס (צילום עבד רחים חטיב, פלאש 90)חמאס (צילום עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

בצל ירי הרקטות מעזה וההסלמה החמורה בדרום, צה"ל פרסם היום (חמישי) הודעה חריגה במיוחד בה הטיל את האחריות לירי הרקטות על ארגון הג'יהאד האיסלאמי ולא על החמאס, אך הדגיש כי האשמים בכך הם חמאס אשר לא פועלים לריסון הארגון. "רצועת עזה נמצאת בעיצומו של תהליך שבמסגרתו מבוצעים צעדים אזרחיים שמביאים לשיפורים באופן משמעותי בתחומי החיים האזרחיים ברצועה בטווח הקרוב והרחוק", פרסם דובר צה"ל בשפה הערבית. "די להסתכל על מצב החשמל, הדיג, הייצוא והייבוא ברצועה לפני ואחרי.

"ארגון הטרור גא"פ (הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני – א"פ) פועל כדי לערער את ההבנות הללו, לשבש אותן ולפגוע בהן. הגא"פ ביצע ומתכנן לבצע פיגועים, בהם ירי רקטות", הוסיף צה"ל. בהודעה הובהר כי "ישראל לא יכולה ולא תוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה. השלכות שיהיו על אי-ביצוע הצעדים שתוכננו להתבצע עבור תושבי הרצועה - מוטלות על גא"פ. על חמאס, המושל ברצועה, לאכוף את מרותו על הגא"פ ולמנוע פיגועים ותוכניות אלה".

"אנחנו נחושים להגן על אזרחי ישראל. אנו לא מתכוונים לקבל פיגועים וירי רקטות על אזרחנו. אין לנו בעיה עם תושבי הרצועה – להיפך. מי שמבצע פיגועי טרור ימנע את שיפור המצב ברצועה ואת קידום הצעדים שבוצעו ולאלה המתוכננים. הדבר יביא לפגיעה בתושבי הרצועה כולה".

הלילה תקף חיל האוויר מוצב ימי של חמאס בצפון רצועת עזה, זאת בעקבות ירי הפצמ"ר אמש שהתפוצץ בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית שדות הנגב. בצה"ל מסרו כי זמן קצר לאחר התקיפה בעזה זוהה שיגור נוסף לשטח עוטף עזה וכי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, ובתגובה תקף  חיל האוויר פעם נוספת מטרות תת-קרקעיות.

לתקריות אמש קדם שיגור הרקטה ביום שישי שהובילה גם היא לתקיפת מטרות ברצועה. במוצאי השבת שוגרו שלוש רקטות נוספות לעבר ישראל, אולם לא נענו בתגובה ישראלית. בכל השיגורים לא היו נפגעים. שעות לאחר הירי בסוף השבוע, זוהה ניסיון חדירה, שלישי במספר, של ארבעה חמושים מעזה, ומסוק קרב וטנק של צה"ל חיסלו שלושה מהם.  

שלשום הזהירו גורמים בחמאס כי אם ישראל לא תאשר את הכנסת הכספים לרצועה, וכן לא תגדיל את אספקת החשמל עד סוף השבוע – בארגון לא יהססו לפתוח בסבב לחימה מול ישראל. דבריהם של הגורמים בפלגים הפלסטיניים שמזוהים עם חמאס הובאו על ידי גורם בארגון הטרור שאמר את הדברים בריאיון לעיתון הלבנוני 'אל אחבר', שם הוסיף כי ההשלכות של סבב כזה אם יתרחש, "זה לא מה שנתניהו רוצה לפני הבחירות". לטענת הגורם, המסר הועבר למצרים ולאו"ם.

למרות שבארגוני הטרור ברצועה מתנערים רשמית מהתקריות האחרונות מול ישראל, בחמאס שבו והזהירו כי אי-יישום ההבנות עשוי להוביל ל"פעולות עצמאיות והסתננות" דרך גדר המערכת, בדומה לאלו שהתקיימו מספר פעמים בחודש האחרון.

תגיות:חמאסצה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה