הרב זמיר כהן - השיעור השבועי

הגיעו עם עגיל באוזן, ועכשיו לומדים בכולל של הרב: השיעור השבועי של הרב זמיר כהן

שיעור שבועי דווקא ביום חמישי, שידור חי חלוצי ביוטיוב, לא מעט שידוכים והמון זיכוי הרבים. על ההתפתחות של שיעורו השבועי של הרב זמיר כהן בבית הכנסת הגדול בתל אביב ב-6 השנים האחרונות

אא

בבית הכנסת הגדול בתל אביב מתקיים מידי שבוע שיעורו השבועי של הרב זמיר כהן. לא שבוע ולא שבועיים מתקיים האירוע הזה – מזה למעלה מ-6 שנים שהרב זמיר כהן מגיע לתל אביב בכל יום חמישי, ומעביר שיעורי תורה מרתקים המתקשרים גם לחיי היומיום.

את הקביעות הנפלאה הזו החל הרב זמיר כהן כאשר פנה אליו ר' משה חיים, אז בעל תשובה המתגורר ברמת אביב. "יש לי קשר עם הרב כבר הרבה שנים", מספר משה חיים. "לפני 6 וחצי שנים בערך פניתי לרב, ואמרתי לו שחסרה לנו קצת רוחניות ברמת אביב החדשה. בקשתי מהרב למסור לנו שיעור, ולהפתעתי הוא הסכים".

רמת אביב החדשה היתה אז אזור חדש ומתפתח, והרב זמיר כהן הבין את החשיבות של הפיתוח הרוחני במקום, והחליט, למרות העומס הרב, לפנות את לוח הזמנים שלו ולהגיע מידי שבוע מביתר לתל אביב, כדי לתת שיעור לתושבים המקומיים. בתחילה נערך השיעור במקלט קטן, ולאחר מכן קבלה הקהילה מעין אולם ספורט במקלט של מוסד לימודים מקומי. כשהוחלט על הקמת השיעור באופן קבוע, הציע הרב את יום חמישי כיום המתאים לשיעור השבועי. "אמרתי לרב שידוע שזה יום שאנשים יוצאים לבלות, אז הוא אמר לי: 'נכון. לכן דווקא בערב הזה עלינו לתת תחליף לבילויים המזיקים'. המציאות בשטח מוכיחה את עצמה. את הבילויים השונים מחליפה, עבור רבים מתושבי העיר, הישיבה בשיעור השבועי המרתק, אליו מגיעים בכל שבוע גם רבנים אורחים, והמועבר בשידור חי ברשת. הרב, אגב, היה מן החלוצים של השידורים החיים ביוטיוב – בתוך 24 שעות מקבלת ההודעה על האפשרות, היה הרב זמיר כהן לרב הראשון שמסר שידור חי ביוטיוב, ומאז, השידור מועבר לצופים בקביעות מידי שבוע.

ר' משה חיים מעיד שהרב והשיעור הקבוע הפכו למגדלור שהאיר וחיזק את הקהילה, וגם הביא המון מתפללים צעירים, שהגיעו תחילה לשיעור עצמו, ואחר כך נשארו גם לשבתות ולתפילות, והקהילה – פורחת. בשלב מסוים בנתה הקהילה בית כנסת חדש (בית הכנסת על שם אדמונד ספרא. משפחת ספרא מימנה מחצית מעלות הבנייה, ואת המחצית השנייה גייסו משפחות הקהילה בינן לבין עצמן), והשיעור עבר להתקיים בו, אך מהר מאד לא הספיק השטח, ובתוך מספר שבועות בלבד ניתן היה לראות אנשים יושבים על המדרגות, ומחוץ לבית הכנסת, כדי לשמוע את השיעור.

בשלב הזה, יצר ר' משה חיים קשר עם הרב יצחק בר זאב, רבה של בית הכנסת הגדול בתל אביב. בית הכנסת הגדול הוא אייקון היסטורי של ממש בעיר. בו הכתירו את הראשון לציון מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, ובמשך שנים היה זה בית הכנסת של הרב ישראל מאיר לאו שליט"א. במשך מספר שנים היה בית הכנסת מוזנח מעט, עד שהגיעו אליו הרב בר זאב, כמו גם יו"ר בית הכנסת כיום, ר' שלמה פיבקו, ושיקמו אותו. כחלק מהתהליך, הוא חיפש דמות רוחנית שתרומם את המקום. הצורך הזה השתלב עם הצורך של הקהילה ברמת אביב החדשה, והשיעור השבועי של הרב זמיר כהן עבר להתקיים בבית הכנסת הגדול.

מאז, כבר 3 שנים מתקיים השיעור השבועי בבית הכנסת הגדול, ואף הולך ומתפתח. בכל שבוע מגיע רב אורח, מהטובים והמוכרים בארץ – הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב אברהם יוסף, הרב ישראל מאיר לאו, הרב דוד לאו, הרב שלום ארוש, הרב יצחק פנגר, הרב יגאל כהן, הרב עופר שרביט ועוד ועוד. מאות אנשים מגיעים מידי שבוע, וכאמור, השיעור מועבר בשידור חי שמגיע לעשרות אלפי צפיות. במסגרת השיעור נערכות גם סליחות בבית הכנסת בחודש אלול, ואפילו שידוכים נערכים במקום – שדכנית מנוסה נמצאת במקום ומטפלת בפניות של גברים ונשים המגיעים לשיעור אשר מחפשים את זיווגם, וכבר כמה וכמה חתונות יצאו מהשיעור השבועי, ב"ה.

מה מושך כל כך הרבה אנשים לשיעור הזה? ר' משה חיים אומר שמדובר בחוויה רוחנית מיוחדת. הרב נוגע לאנשים בנושאים שמעניינים אותם – שלום בית, זוגיות, חינוך וכדומה, וגם פרשת שבוע ושלל נושאים אחרים שמשתנים מתקופה לתקופה. "הרב יודע לפשט את הדברים, ולקשר את פרשת השבוע או כל נושא שלומדים – לחיי היומיום. היה לציבור צימאון גדול לזה, וב"ה שזכינו לקבל שיעור כזה".

יחד עם השיעור התפתחה פעילות נרחבת של זיכוי הרבים, החל מדף פייסבוק שנפתח כדי לפרסם את השיעור השבועי, ועד להקמת העמותה "נזר כהן" שפועלת בביתר עילית ומחזיקה את הכולל שנפתח לצד השיעור השבועי.

נפלא לראות אנשים שהגיעו בעבר לטעום מן השיעור השבועי, עם עגיל באוזן וכדומה - וכיום לומדים בקביעות בכולל או בישיבה של הרב.

בשבועות הקרובים עומדת להסתיים סדרת שיעורים בנושא פרקי אבות, שנמשכת כבר כשנתיים, ובקרוב תתחיל סדרה חדשה, בנושא חדש.

השיעור השבועי של הרב זמיר כהן מתקיים מדי יום חמישי בבית הכנסת הגדול בתל אביב, רחוב אלנבי 110. פתיחת שערים בשעה 20:15, שיעור של רב אורח בשעה 20:45. שיעורו של הרב זמיר כהן מתחיל בשעה 21:30.

תגיות:שיעורהרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה