חדשות בארץ

מוטי שטיינמץ: "מנסים להכתיב לנו איך לחיות במדינה היהודית"

הזמר החסידי מוטי שטיינמץ מגיב על הסערה שפרצה בעקבות הדרישה של שדולת הנשים לאסור על הפרדה בין גברים ונשים בהופעותיו: "המינימום הוא לתת לאנשים ששומרים על מסורת של 3,000 שנה, על הגחלת היהודית, לחיות לפי אמונתם"

  • כ"א אב התשע"ט
מוטי שטיינמץ (צילום: David Cohen/Flash90)מוטי שטיינמץ (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

הזמר מוטי שטיינמץ – שהופעתו באירוע מוזיקלי חסידי בעפולה עמדה במוקדה של עתירה שהגישה שדולת הנשים נגד ההפרדה בין גברים ונשים – דוחה על הסף את טענת השדולה כי ההפרדה גורמת להדרת נשים.

בראיון ל"ישראל היום", שיפורסם מחר (שישי) במלואו, אומר שטיינמץ: "אני לא מדיר נשים, להיפך. מעמד האישה ביהדות הוא קדוש, היא לא נחשבת למשהו זול, ולא אמורה להיות נגישה. לכן מייחדים לנשים מקום מיוחד בהופעה".

שטיינמץ מתקומם בראיון נגד הניסיון לשנות את אורחות חייו של הציבור החרדי: "באים אנשים שמתיימרים להבין איך עובד הראש של הציבור החרדי, ומנסים להכתיב לנו איך לחיות במדינה היהודית. אני חושב שהמינימום הוא לתת לאנשים ששומרים על מסורת של 3,000 שנה, על הגחלת היהודית, לחיות לפי אמונתם".

"אירוע של מוזיקה הוא קדוש מבחינתי", מוסיף שטיינמץ, שהבהיר לאורך כל הדרך כי לא יסכים להופיע בפני קהל מעורב. "בכל פעם שאני שר בהופעות, אז או שאני מודה להשם בשירה, או מבקש על ירושלים שתיבנה, או מבקש על פרנסה. זה סוג של תפילה. לכן מבחינתי האולם הוא סוג של בית כנסת, ולפני הכל – צריך שתהיה הפרדה".

הזמר החסידי מוחה נגד גם ה"צביעות", כלשונו, השוררת בארץ: "בכל העולם אנחנו מופיעים בהפרדה מלאה ועם תקציבים ממשלתיים. עשינו אפילו מופע פארק בחוץ לארץ בהפרדה מלאה. בכל מקום מבינים שיש קהל שזו הדרישה שלו, ויש הכלה והבנה של אנשים שחושבים אחרת ממך. רק בישראל לא".

תגיות:עפולהמוטי שטיינמץהפרדה מגדרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה