חדשות בארץ

ארגונים יהודיים נגד טראמפ: "תפסיק להשתמש ביהודים למטרות פוליטיות"

ארגוני השדולה היהודים-אמריקנים גינו את דבריו של טראמפ שאמר כי הצבעה יהודית למפלגה הדמוקרטית היא "חוסר נאמנות". יו"ר הליגה נגד השמצה: "לא ברור למי נשיא ארה"ב טוען שהיהודים לא יהיו 'נאמנים'". ראש המועצה הדמוקרטית היהודית של ארצות הברית: "דוגמה נוספת לכך שטראמפ ממשיך להשתמש באנטישמיות כנשק וככלי פוליטי"

ראש הממשלה בנאומו בשדולה היהודית-אמריקנית איפא"ק (צילום: חיים זך, לע"מ)ראש הממשלה בנאומו בשדולה היהודית-אמריקנית איפא"ק (צילום: חיים זך, לע"מ)
אא

ארצות הברית סוערת בעקבות דבריו הקשים אמש (רביעי) של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי "יהודים שמצביעים למפלגה הדמוקרטית הם לא נאמנים". הראשונים לגנות את דבריו הם הארגונים היהודיים האמריקניים הממותגים כא-פוליטיים, אשר מבקשים כי הנושא היהודי יישאר ככזה. דיוויד האריס, יו"ר הוועד היהודי-אמריקני, תקף בחריפות את דברי הנשיא, ובהצהרה שפרסם כינה את דבריו של האחרון "מסוכנים". יו"ר הליגה נגד השמצה גם התנער מדבריו של טראמפ, ומסר כי "הגיע הזמן להפסיק להשתמש ביהודים למטרות פוליטיות".

את הדברים אמר אתמול טראמפ בעת שהתייחס לשתי חברות הקונגרס המוסלמיות שכניסתן לישראל נאסרה בשל תמיכתן בארגוני החרם נגד ישראל. בשיחה עם עיתונאים בחדר הסגלגל, אמר טראמפ כי "כל היהודים שמצביעים לדמוקרטים - אני חושב שזה מראה על חוסר ידע מוחלט או על אי-נאמנות גדולה". דבריו נאמרו גם ברקע הצעת מספר חברים במפלגה הדמוקרטית לפגוע בתמיכה האמריקנית לישראל. "המחשבה לקצץ בסיוע לישראל בגלל שני אנשים ששונאים את ישראל והיהודים – אני לא מאמין שאנחנו בכלל מנהלים את השיחה הזאת", אמר הנשיא. "לאן הלכה המפלגה הדמוקרטית?"

ג'ונתן גרינבלט, יו"ר הליגה נגד השמצה, כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי הוא לא מבין למי אותם יהודים התכוון נשיא ארצות הברית שהם "לא יהיו 'נאמנים'". לדבריו, "ההאשמות על חוסר נאמנות שימשו למתקפות נגד יהודים לאורך זמן רב. כפי שאמרנו בעבר, אפשר להשתתף בהליך הדמוקרטי מבלי להשתמש בטענות האלה". גרינבלט הוסיף ש"הגיע הזמן להפסיק להשתמש ביהודים ככלי פוליטי".

לוגאן ביירוף מהשדולה הפרו-ישראלית ג'יי סטריט, אמר כי הוא "לא מופתע שהמתקפות הגזעניות והמגונות של הנשיא נגד בנות מיעוטים פרוגרסיביות בקונגרס עברו עכשיו להשמצות נגד יהודים". לדבריו של ביירוף, "מסוכן ומביש לנשיא טראמפ לתקוף את הרוב הגדול של הקהילה היהודית האמריקנית ולהגדיר אותה כחסרת אינטליגנציה ו'חסרת נאמנות'".

גם ראש המועצה הדמוקרטית היהודית של אמריקה, היילי סויפר, גינתה את דבריו של טראמפ ומסרה כי "זו דוגמה נוספת לכך שטראמפ ממשיך להשתמש באנטישמיות כנשק וככלי פוליטי". סויפר ציינה כי "בתקופה של עלייה בתקריות אנטישמיות, לאור החיזוק של הנשיא ללאומנים הלבנים, טראמפ חוזר על דימויים אנטישמיים.

"אם הנאמנות קשורה לישראל, אז טראמפ חוזר על טענת הנאמנות הכפולה, שהיא צורה של אנטישמיות. אם מדובר ביהודים ש'נאמנים' אליו, אז טראמפ צריך לבדוק את המציאות. אנחנו חיים בדמוקרטיה, והתמיכה היהודית במפלגה הרפובליקנית ירדה בחצי בארבע השנים האחרונות", הוסיפה.

מי שעוד הצטרף למתקפות הם המועמדים הפופולריים במרוץ לנשיאות ארצות הברית מהמפלגה הדמוקרטית, ברני סנדרס וג'ו ביידן. סנדרס, סנאטור יהודי, אמר: "תנו לי להגיד משהו לנשיא - אני יהודי גאה ואין לי שום דאגות לגבי הצבעה למפלגה הדמוקרטית". הוא הוסיף כי "למען האמת, אני מתכוון להצביע לאדם יהודי בבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב".

ג'ו ביידן, לשעבר סגנו של הנשיא ברק אובמה, הטיח בטראמפ ותקף אותו בחריפות: "אדוני הנשיא, ההערות האלה מעליבות ובלתי נסלחות – בדיוק כמו הרמיזות הקודמות שלך על נאמנות כפולה. תפסיק לפלג את האמריקנים ולהשפיל את עמיתיך האזרחים האמריקנים".

תגיות:דונלד טראמפהמפלגה הדמוקרטיתיהודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה