חדשות בארץ

דיווח: תקיפות ישראל בעיראק – באישור ארה"ב ורוסיה

גורמים דיפלומטים מערביים טענו היום כי בפגישה המשולשת שנערכה בסוף יוני של היועצים לביטחון לאומי של ארצות הברית, רוסיה וישראל, התרצה פוטין לאפשר לישראל להפציץ בסיסי צבא ומחסני תחמושת במטרה להרחיב את "המאבק באיראן מסוריה לעיראק". המקור הוסיף כי היה להסכמה זו תנאי, לפיו תל אביב "לא תכריז באופן רשמי על תקיפותיה, ובכך המתח באזור יהיה נשלט"

התקיפה בעיראק אתמול התקיפה בעיראק אתמול
אא

לאחר הדיווח כי ישראל הגבירה באחרונה את מעגלה התקיפות שלה לעיראק, הבוקר (רביעי) דווח בעיתון "אל שרק אל-אווסט" כי ארצות הברית ורוסיה אישרו זאת לישראל, וזאת כדי "להבטיח את ביטחון ישראל בעירק ובסוריה".

אתמול, בפעם הרביעית בתוך חודש, דיווחו כלי התקשורת בעיראק על פיצוץ מסתורי בבסיס מיליציה שיעית פרו-איראנית במחוז סלאח א-דין, צפונית לבירה בגדד. על פי הדיווחים, האתר בו נשמע הפיצוץ הוא בסיס חיל האוויר העיראקי "אל-בכר", הנמצא בשימוש המיליציה. לפי הגורמים שהתראיינו היום לעיתון הסעודי, ישראל הפציצה בשבועות האחרונים "כלי נשק אירניים ומחסני טילים" – לנוכח הסכמות שהושגו בין וושינגטון למוסקבה. הגורמים הדיפלומטיים המערביים הוסיפו כי "ההבנה היא ש'תל אביב' לא תכריז באופן רשמי על תקיפותיה, ובכך המתח באזור יהיה נשלט".

הגורמים טענו כי הסכמת המעצמות נגעה להרחבת "המאבק באיראן מסוריה לעיראק", ואמרו כי התקיפה הראשונה של ישראל ארעה כבר ביוני 2018, ולא ב-19 ביולי השנה. הבכירים הוסיפו כי הצעד המשמעותי ביותר שתרם להסכמתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לפעילות הישראלית בעיראק, הייתה העובדה שהוא הסכים לקחת חלק בפגישה המשולשת בסוף יוני של יועצו לביטחון לאומי, ניקולאי פטרושב, יחד עם מקבילו האמריקני ג'ון בולטון, והיועץ לביטחון לאומי של ישראל, מאיר בן שבת.

מוקדם יותר השבוע התייחס לראשונה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשורת המתקפות המסתוריות שיוחסו לישראל במחסני נשק בעיראק, והצהיר כי "לאיראן אין חסינות בשום מקום. מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם, אנחנו נפעל נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה". במענה לשאלה האם ישראל פועלת גם בעיראק, השיב: "לא הגבלתי את עצמי".

להודעת נתניהו קדם הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס", לפיה חבר בכיר בוועדת הביטחון וההגנה של הפרלמנט העיראקי, אישר כי מתוצאות החקירה של הרשויות עלה כי המתקפה על מחסן הנשק של המיליציה השיעית הפרו-איראנית צפונית לבירה בגדד לפני כשבוע, ארעה בעקבות הפצצה אווירית של מל"ט ישראלי שהיה מגובה בסיוע חיל האוויר האמריקני שהעניק לו מודיעין.

בתחילת השבוע הצהיר שר ההגנה של איראן, אמיר חתאמי, כי ארצו רואה בביטחונה של עיראק חלק בלתי נפרד מביטחונה של איראן, וכי לשם כך תסייע לה להיאבק במתקפות האוויריות בתחומי ריבונותה. לפי הבכיר האיראני, שאמר את הדברים במהלך מפגש עם בכירים במשרד ההגנה העיראקי, "מאז שפרצה המלחמה בטרור בעיראק, הבנו כי הסיוע לצבא העיראקי איננו רק טקטיקה נקודתית אלא אסטרטגיה ארוכת טווח, כחלק מתפיסה אזורית כוללת".

שר ההגנה האיראני הדגיש כי "אנו רואים בביטחונה של עיראק חלק בלתי נפרד מתפיסת הביטחון של איראן. נפעל להגן על עיראק כחלק מתפיסת הביטחון שלנו. בכוונתנו בעתיד לסייע בלשדרג את יכולותיו של הצבא העיראקי להתמודד עם תקיפות זרות מחד וטרור מאידך".

תגיות:רוסיהארצות הבריתעיראק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה