חדשות בעולם

לאחר ההפצצות המיוחסות לישראל: פיצוצים בבסיס מיליציה פרו-איראנית בעיראק

בתקשורת העיראקית דיווחו הערב על פיצוץ במחסן תחמושת בבסיס של אחת המיליציות השיעיות במחוז סלאח א-דין, צפונית לבגדד. דיווחים סותרים באשר לנסיבות האירוע שהובילו לפיצוצים. לפי רשת "סקיי ניוז" בערבית, הבסיס הותקף בפצצות מרגמה. בדיווחים אחרים הובא כי כלי טיס בלתי מאויש תקף את הבסיס, ואילו בדיווח אחר נטען כי האתר הופצץ מהקרקע באמצעות רקטות

תיעוד הפיצוץ הערב ברשתות החברתיותתיעוד הפיצוץ הערב ברשתות החברתיות
אא

בכלי התקשורת בעיראק דיווחו הערב (שלישי) על פיצוץ מסתורי בבסיס מיליציה שיעית פרו-איראנית במחוז סלאח א-דין, צפונית לבירה בגדד. על פי הדיווחים, האתר בו נשמע הפיצוץ הוא בסיס חיל האוויר העיראקי "אל-בכר", הנמצא בשימוש המיליציה.

דיווחים סותרים באשר לנסיבות האירוע שהובילו לפיצוצים. לפי רשת "סקיי ניוז" בערבית, הבסיס הותקף בפצצות מרגמה. בדיווחים אחרים הובא כי כלי טיס בלתי מאויש תקף את הבסיס, ואילו בדיווח אחר נטען כי האתר הופצץ מהקרקע באמצעות רקטות. ברשת "אל-ערביה" דווח על פצועים והרוגים בקרב פעילי המיליציה השיעית, כאשר במקביל ברשת "אל-מיאדין" הובא כי אין נפגעים בנפש.

אמש דווח בעיראק כי שלושה כלי טיס בלתי-מאוישים חגו מעל מחסן התחמושת שהופצץ בשבוע שעבר בבגדד. לפי הדיווח, לנוכח אי הזיהוי של כלי הטיס, הורה ראש הממשלה העיראקי לאסור כל תנועה אווירית בשמי המדינה. גורם ביטחוני שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס אמר כי במחסן התחמושת היו רקטות לטווח קצר וקטיושות.

אתמול התייחס לראשונה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשורת המתקפות המסתוריות שיוחסו לישראל במחסני נשק בעיראק, והצהיר כי "לאיראן אין חסינות בשום מקום. מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם, אנחנו נפעל נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה". במענה לשאלה האם ישראל פועלת גם בעיראק, השיב: "לא הגבלתי את עצמי".

להודעת נתניהו קדם הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס", לפיה חבר בכיר בוועדת הביטחון וההגנה של הפרלמנט העיראקי, אישר כי מתוצאות החקירה של הרשויות עלה כי המתקפה על מחסן הנשק של המיליציה השיעית הפרו-איראנית צפונית לבירה בגדד לפני כשבוע, ארעה בעקבות הפצצה אווירית של מל"ט ישראלי שהיה מגובה בסיוע חיל האוויר האמריקני שהעניק לו מודיעין.

בתחילת השבוע הצהיר שר ההגנה של איראן, אמיר חתאמי, כי ארצו רואה בביטחונה של עיראק חלק בלתי נפרד מביטחונה של איראן, וכי לשם כך תסייע לה להיאבק במתקפות האוויריות בתחומי ריבונותה. לפי הבכיר האיראני, שאמר את הדברים במהלך מפגש עם בכירים במשרד ההגנה העיראקי, "מאז שפרצה המלחמה בטרור בעיראק, הבנו כי הסיוע לצבא העיראקי איננו רק טקטיקה נקודתית אלא אסטרטגיה ארוכת טווח, כחלק מתפיסה אזורית כוללת".

שר ההגנה האיראני הדגיש כי "אנו רואים בביטחונה של עיראק חלק בלתי נפרד מתפיסת הביטחון של איראן. נפעל להגן על עיראק כחלק מתפיסת הביטחון שלנו. בכוונתנו בעתיד לסייע בלשדרג את יכולותיו של הצבא העיראקי להתמודד עם תקיפות זרות מחד וטרור מאידך".

כזכור בפיצוץ מחסן הטילים האיראנים, שהתרחש ביום ראשון שעבר, נהרג אדם אחד ו-29 נפצעו. לאחר הפיצוצים הפנו גורמים עיראקים אצבע מאשימה לעבר ישראל, ואמרו כי סביר להניח שישראל היא שעמדה מאחורי המתקפה.

תגיות:עיראקאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה