חדשות בארץ

הלם בקהילה החרדית: לפני חודש נולד ליהושע בן, אמש הוא טבע למוות

אישה צעירה, פעוטות בני חודש ושנה חצי, יישארו מעתה לבד לאחר שאביהם טבע אמש למוות. בקהילה בה היה חבר, מתקשים לעכל כי האברך ה"יקר שביקרים", כבר לא איתם. לסבו, הרב יצחק בן פז, יש רק מסר אחד: "זו גזירת שמים וכשהקדוש ברוך הוא רוצה לקחת מישהו הוא מכניס לו לראש ללכת למקום מסוכן כזה. שכולם ילמדו שלא ללכת למקומות מסוכנים כאלו". במד"א שבים ומדגישים לציבור כי אסור להיכנס למים בחופים שאינם מוכרזים – בשום אופן, בעיקר לא במהלך שעות הלילה או בזמנים שבהם אין מצילים בחופים

יהושע בן פז ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)יהושע בן פז ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

שכניו ומכריו של יהושע בן פז ז"ל, אברך כולל בן 24 ותושב שכונת גבעת שאול הירושלמית, התעטפו הבוקר (שלישי) באבל כבד עם היוודע דבר מציאת גופתו בחוף דולפינריום בתל אביב, שם יצא אמש עם גיסו לשחייה לילית, ממנה לא שב לעולם. יהושע הותיר אחריו אישה צעירה ושני ילדים, שהגדול ביניהם בן שנה וחצי ואילו הקטן נולד רק לפני כחודש. גופתה אותרה בידי כוחות השיטור הימי וצוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו במקום. "הוא זעק בשמי אך לא יכולתי לעשות דבר", אמר גיסו וחברו לשחייה.

הרב יצחק בן פז, סבו של האברך שמוגדר על ידי חבריו לספסל הלימודים כ"יקר שביקרים", ספד לו היום, ובדברים שאמר בשיחה לרדיו 'קול ברמה', אמר: "יהושע היה מבחירי הישיבה וכך גם בכולל, מלבד הגאונות שלו הוא היה ירא שמים". סבו התייחס לסכנות הגדולות שאורבות למטיילים בימי הפגרה, ועל ההקפדה היתרה שיש לנהוג: "זו גזירת שמים וכשהקדוש ברוך הוא רוצה לקחת מישהו הוא מכניס לו לראש ללכת למקום מסוכן כזה. שכולם ילמדו שלא ללכת למקומות מסוכנים כאלו".

במערך ההצלה הזהירו אין-ספור פעמים על ציות להוראות הבטיחות, והקפדה בסיסית שלא לבצע אתגרים מסוכנים. חיים אוטמזגין, מפקד יחידות המיוחדות של זק"א, אמר כי עם הדיווח הראשוני הבוקר "הבנתי שמדובר באחד האירועים המוכרים לי לצערי מדי תקופת בין הזמנים, בהם יוצאים בני הישיבות לסביבה שאינה מוכרת להם מבלי להיות מודעים לסכנות שאינן נראות לעין".

אוטמזגין תיאר את השתלשלות הטרגדיה הקשה, לא לפני שהוא מדגיש כי "מדובר באדם בוגר ואחראי, אבא לשני ילדים קטנים שלא עשה כל פעולה של סיכון צפוי". לדבריו, פז "נכנס למים בגובה המותנים יחד עם גיסו וברגע אחד גבר עליהם הים ונקלעו למצוקה. הגיס, ששמע את צעקות העזרה, לא הצליח לסייע ומיהר לצאת החוצה ולהזעיק עזרה. בתוך כשעה, צוות נרחב של יחידת הצוללים כבר היה בזירה, וביחד עם השיטור הימי ביצענו משימות חיפוש שניתן היה לבצע בתנאי הים הקשים. מיד עם אור הבוקר הצטרפו למאמצי החיפושים יחידת צוללים מחוז דרום של המשטרה וכן יחידת צוללי כיבוי אש להבה חילקנו את תא השטח לגזרות. כעבור שעה מצאו צוללי המשטרה את גופתו של המנוח בעומק כ-4 מטרים סמוך לשובר הגלים כשהוא ללא רוח חיים", סיפר.

איש ההצלה שב וחידד את הקריאה להורים ולילדים: "אנו קוראים לכולם לתשומת לב ששהייה במים ללא מציל או בחוף שאינו מוכרז משמעותו סיכון חיים של ממש ומבלי לדעת מראש על קיומו של הסיכון ומתי הוא עלול לפגוע בנו, שמרו על כללי הבטיחו. והצילו את חייכם".

במד"א מבקשים להדגיש לציבור כי אסור להיכנס למים בחופים שאינם מוכרזים – בשום אופן, בעיקר לא במהלך שעות הלילה או בזמנים שבהם אין מצילים בחופים.

תגיות:טביעהונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה