חדשות בארץ

שיתוף פעולה ראשון: הסכם עודפים בין כחול לבן לישראל ביתנו

עכשיו זה סופי: כחול לבן וישראל ביתנו חתמו היום על הסכם עודפים המאפשר לחבר את עודפי הקולות שלא הגיעו לסך של מנדט, ואשר יחולקו בין שתי המפלגות. מי שצפויה להרוויח מכך היא כחול לבן, שכן היא המפלגה הגדולה ביותר. בישראל ביתנו הגנו: "הסכם העודפים הוא עניין טכני בלבד". בליכוד תקפו: "יצא המרצע מהשק"

רביעיית כחול לבן (צילום: גילי יערי, פלאש 90)רביעיית כחול לבן (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

רשימות כחול לבן וישראל ביתנו הגישו היום (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית את הסכם העודפים שחתמו ביניהן. בעקבות ההסכם, יחוברו עודפי הקולות שלא הגיעו לסך של מנדט, ויחולקו בין שתי המפלגות. מי שצפויה להרוויח מכך היא כחול לבן, שכן על פי רוב המפלגה הגדולה ביותר מקבלת באופן יחסי את המספר הרב ביותר של הקולות הנותרים. עם זאת, בישראל ביתנו טענו היום כי מדובר ב"עניין טכני בלבד".

"הסכם העודפים הוא עניין טכני בלבד. במערכת הבחירות הקודמת חתמנו עם הימין החדש שלא עברה את אחוז החסימה. ב-1999 חתמנו הסכם עודפים עם עמיר פרץ והרווחנו מנדט. מבחינה טכנית עכשיו לא נותרה שום אופציה אחרת, ואנחנו לא מוכנים להסתכן באובדן מנדט שניתן לקבל בזכות הסכם העודפים".

בישראל ביתנו עלו למתקפה חריפה על הליכוד: "כל אלו שהחליטו להיכנע לטרור מרצועת עזה ומשלמים דמי פרוטקשן לחמאס, ואלו ששותקים נוכח הביזיון והפגיעה האנושה בהרתעה הישראלית – אינם רשאים לדבר בשם הימין ואינם נמנים עם המחנה הלאומי בישראל".

שתי הרשימות הם היחידות שלא חתמו בבחירות האחרונות עם אף מפלגה על הסכם עודפים, ומשום כך נפגעו בתוצאות הבחירות. ישראל ביתנו, שהייתה קרובה למנדט השישי, נותרה בלעדיו לאחר שלא חתמה הסכם כזה, זאת בדומה לכחול לבן שנפגעה גם כן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר להגיב להודעה, ובשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו האשים את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בהקמת ממשלת שמאל: "לפיד וגנץ חתמו עם ליברמן, ממש חדש", לגלג נתניהו.

בהודעת מפלגת הליכוד נאמר כי "יצא המרצע מהשק. ליברמן חתם הסכם עודפים עם לפיד וגנץ, זאת אחרי שהצהיר בגלוי שיתמוך בגנץ ולפיד לראשות הממשלה. מי שרוצה את נתניהו כראש הממשלה חייב להצביע רק לליכוד".

ההערכות הן כי לאחר ישראל ביתנו וכחול לבן, גם מפלגות העבודה והמחנה הדמוקרטי יחתמו על הסכם עודפים ביניהן, זאת בעקבות הודעת הרשימה הערבית המשותפת כי לא תקיים הסכם עודפים עם המפלגה, עד שאהוד ברק, מספר 10 ברשימה, יודח ממנה.

חבר הליכוד ושר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, הגיב לידיעה ואמר כי "לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב. ליברמן הסיר באופן סופי את מסיכת איש הימין שעטה על פניו במשך שנים רבות".

גם במחנה הדמוקרטי תקפו: "הסכם העודפים של כחול לבן עם ליברמן הוא ההתפרקות סופית שלהם, לא רק כלפי פנים אלא גם ערכית. 'אין נאמנות - אין אזרחות', טרנספר, עדים שנעלמים במשפט, פרשיות שחיתות, האיש שהלך נגד החילונים – אותו בחרו כחול לבן כשותף הטבעי. כחול לבן הרימו דגל לבן כי הם לא הבינו את הדבר החשוב ביותר, את הבחירות האלה לא צריך לנצח - את הבחירות האלה חייבים לנצח".

תגיות:ישראל ביתנובחירות 2019כחול לבןהסכם עודפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה