חדשות בארץ

האולטימטום של חמאס: קיום ההבנות עד סוף השבוע או הסלמה

גורם בארגון הטרור העזתי דיווח הבוקר לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי הפלגים הפלסטיניים ברצועה העבירו מסר למצרים ולאו"ם, המתווכים מול ישראל, לפיו אי-יישומן של ההבנות ומניעת כניסתו של השליח הקטארי לצורך חלוקת כספים לתושבי הרצועה בסוף השבוע, ידרדר את האזור לסבב לחימה

הפגנת חמאס ברצועה (צילום: עיסאם רימאווי, פלאש 90)הפגנת חמאס ברצועה (צילום: עיסאם רימאווי, פלאש 90)
אא

התחממות בדרום: ברקע הגעתו המתוכננת של השליח הקטארי לרצועה בסוף השבוע, הבוקר (שלישי) מזהירים בחמאס כי אם ישראל לא תאשר את הכנסת הכספים לרצועה, וכן לא תגדיל את אספקת החשמל עד סוף השבוע – בארגון לא יהססו לפתוח בסבב לחימה מול ישראל. דבריהם של הגורמים בפלגים הפלסטיניים שמזוהים עם חמאס נאמרו על ידי גורם בארגון הטרור שאמר את הדברים בריאיון לעיתון הלבנוני 'אל אחבר', שם הוסיף כי ההשלכות של סבב כזה אם יתרחש, "זה לא מה שנתניהו רוצה לפני הבחירות". לטענת הגורם, המסר הועבר למצרים ולאו"ם.

למרות שבארגוני הטרור ברצועה מתנערים רשמית מהתקריות האחרונות מול ישראל, בחמאס שבו והזהירו כי אי-יישום ההבנות עשוי להוביל ל"פעולות עצמאיות והסתננות" דרך גדר המערכת, בדומה לאלו שהתקיימו מספר פעמים בחודש האחרון.

בשיחה עם עיתונאים אתמול במהלך הביקור באוקראינה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להתחממות בדרום ועל הביקורת בנוגע לחוסר התגובה בצד הישראלי לתקריות האחרונות מעזה, והבהיר כי הוא פועל לקידום "מערכה רחבה". לדבריו, "אני לא יכול לפרט מה אנחנו עושים ואלו הכנות עשינו אבל להגיד שאין הרתעה? זה קשקוש. אנחנו ערוכים למערכה רחבה ואם זה יקרה, ויכול להיות שזה יקרה, זו תהיה מכה צבאית אנושה".

בסוף השבוע צפוי להגיע השליח הקטארי לרצועת עזה, מוחמד אלעמאדי, לשטחי הרצועה, ויחלק את כספי המענק לבנקים הפלסטינים, משם יועברו לתושבי הרצועה העניים וכן לצורך הפעלת תחנת כוח ברצועה שתספק סולר לתושבים.

בעקבות תקיפות צה"ל במוצאי השבת שבוצעו לאחר שיגורי הרקטות מעזה לעבר יישובי העוטף ביום שישי, בחמאס מסרו כי "התקיפות של ישראל בעזה הן מסר להסלמה ותוקפנות - שמטרתה להסיט את תשומת הלב מהמעשים האמיצים בגדה שבלבלו את ישראל והעמיקו את משבריה הפנימיים". בחמאס הוסיפו כי "ההתנגדות לא תסכים שעזה תהפוך לכלי לייצוא המשברים הללו", אך נזהרו שלא לקחת אחריות על השיגורים או על תקריות החדירה.

ביום ראשון בבוקר הודיע צה"ל כי חיסל שלושה חמושים שניסו להסתנן לגדר המערכת בצפון רצועת עזה ולבצע פיגוע. תקרית זו הצטרפה לשורת מקרים של חדירות וניסיונות חדירה לשטח ישראל של מחבלים, שכולם חוסלו על ידי צה"ל. זאת בנוסף למקרי ירי של רקטות ופצמ"רים מהרצועה לעבר שטח ישראל.

אתמול אמר בכיר בארגון הטרור החמאס כי בארגון חוששים כי פיגועי הבודדים עשוי לדרדר לסבב לחימה נוסף מול ישראל, חרף העובדה כי בארגון לא אחראים לכך באופן ישיר. "האוכלוסייה הפלסטינית מאוכזבת מהמצב הקשה שנגרם מהכיבוש הישראלי", אמר הבכיר לעיתון "אל ערבי אל ג'דיד". לדבריו, "התסכול הפך לנחלתם של שני מיליון פלסטינים, אחרי עשרות הבטחות לשיפור המצב – שלא מומשו".

רק בשבועיים האחרונים אירעו 3 ניסיונות חדירה מעזה לישראל, ובחמאס, כמו גם שאר הפלגים ברצועה, מיהרו שלא ליטול אחריות, עובדה שלא מנעה מהם לעודד פעולות אלו ללא שיצטרכו ליטול על כך אחריות. בארגון הטרור החמאס התייחסו אתמול לתקרית הירי בגדר המערכת בצפון רצועת עזה, במהלכה נהרגו ארבעה מחבלים חמושים, ואמרו כי "ישראל ביצעה פשע מתועב כשהרגה את הצעירים הפלסטינים – דבר המשקף את התנהגותה הפראית". בארגון אף הזהירו כי "הכעס והלחץ של הפלסטינים יתפוצצו בפנים של ישראל אם היא לא תסיר את המצור על עזה ותפסיק את פשעיה ואת הפשיטות החוזרות ונשנות אל מסגד אל-אקצא".

תגיות:חמאסעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה