חדשות בארץ

"לא מגביל את עצמי": נתניהו רומז למעורבות ישראלית בהפצצות בעיראק

שבוע לאחר הפיצוץ המסתורי שהוביל לקונספירציות רבות בכלי התקשורת הזרים, ראש הממשלה מתייחס הערב לראשונה לתקיפת מחסן הנשק של המיליציה הפרו-איראנית בבגדד, ורומז כי הוא "לא מגביל" את עצמו. מוקדם יותר הערב אמר חבר בכיר בוועדת הביטחון וההגנה של הפרלמנט העיראקי כי מתוצאות החקירה בעיראק עלה כי המתקפה ארעה בעקבות הפצצה אווירית של מל"ט ישראלי שהיה מגובה בסיוע מודיעיני של חיל האוויר האמריקני. נתניהו על ההתחממות בדרום: "לא יכול לפרט מה אנחנו עושים ואלו הכנות"

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) לראשונה לשורת המתקפות המסתוריות שיוחסו לישראל במחסני נשק בעיראק, והצהיר כי "לאיראן אין חסינות בשום מקום. מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם, אנחנו נפעל נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה". במענה לשאלה האם ישראל פועלת גם בעיראק, השיב: "לא הגבלתי את עצמי".

בשיחה עם עיתונאים במהלך הביקור באוקראינה, ראש הממשלה התייחס להתחממות בדרום ועל חוסר התגובה בצד הישראלי לתקריות האחרונות מעזה, והבהיר כי הוא פועל לקידום "מערכה רחבה". לדבריו, "אני לא יכול לפרט מה אנחנו עושים ואלו הכנות עשינו אבל להגיד שאין הרתעה? זה קשקוש. אנחנו ערוכים למערכה רחבה ואם זה יקרה, ויכול להיות שזה יקרה, זו תהיה מכה צבאית אנושה".

מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות "פארס" כי חבר בכיר בוועדת הביטחון וההגנה של הפרלמנט העיראקי, אישר כי מתוצאות החקירה של הרשויות עלה כי המתקפה על מחסן הנשק של המיליציה השיעית הפרו-איראנית צפונית לבירה בגדד לפני כשבוע, ארעה בעקבות הפצצה אווירית של מל"ט ישראלי שהיה מגובה בסיוע חיל האוויר האמריקני שהעניק לו מודיעין.

אתמול אמר שר ההגנה של איראן, אמיר חתאמי, כי ארצו רואה בביטחונה של עיראק חלק בלתי נפרד מביטחונה של איראן, וכי לשם כך תסייע לה להיאבק במתקפות האוויריות בתחומי ריבונותה. לפי הבכיר האיראני, שאמר את הדברים במהלך מפגש עם בכירים במשרד ההגנה העיראקי, "מאז שפרצה המלחמה בטרור בעיראק, הבנו כי הסיוע לצבא העיראקי איננו רק טקטיקה נקודתית אלא אסטרטגיה ארוכת טווח, כחלק מתפיסה אזורית כוללת".

שר ההגנה האיראני הדגיש כי "אנו רואים בביטחונה של עיראק חלק בלתי נפרד מתפיסת הביטחון של איראן. נפעל להגן על עיראק כחלק מתפיסת הביטחון שלנו. בכוונתנו בעתיד לסייע בלשדרג את יכולותיו של הצבא העיראקי להתמודד עם תקיפות זרות מחד וטרור מאידך".

כזכור בפיצוץ מחסן הטילים האיראנים, שהתרחש ביום ראשון שעבר, נהרג אדם אחד ו-29 נפצעו. לאחר הפיצוצים הפנו גורמים עיראקים אצבע מאשימה לעבר ישראל, ואמרו כי סביר להניח שישראל היא שעמדה מאחורי המתקפה.

תגיות:איראןעיראק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה