חדשות בארץ

פרץ את גדר המערכת וחיפש במשך שעות חייל: כך סוכל פיגוע בחדרה

הפרקליטות התירה היום לפרסום כי הבוקר הוגש כתב אישום נגד אזרח ירדן בן 21, ממנו עולה כי ניסה לבצע פיגוע דקירה בחדרה בחודש שעבר. חדר לרשות הפלסטינית, שהה בבית אחותו, פרץ את הגדר ונסע למרכז חדרה עם סכין משוננת בעלת להב של 17 ס"מ. לאחר שכשל במאמציו לאתר חייל יהודי כקורבן, ישב בתחנת אוטובוס ונעצר על ידי צמד שוטרים שעורר את חשדם

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) כתב אישום נגד מחמד מצלח, אזרח ירדני ותושב טול כרם, בגין הכנה למעשה טרור וכניסה לישראל ושהייה בה בניגוד לחוק. מכתב האישום עולה כי מצלח, בן ה-21, חדר לתוך שטח ישראל ושוטט במשך שעות בחדרה בניסיון לאתר חייל צה"ל כשהוא לבדו כדי לרצוח אותו, ואשר כשל בעקבות ערנותם של השוטרים. מהדיון היום בבית המשפט המחוזי בחיפה עולה כי מצלח הודה ברוב סעיפי האישום, ואף שחזר בפני החוקרים את תכנית הפיגוע.

על פי כתב האישום, מצלח נכנס מירדן אל תוך שטחי הרשות הפלסטינית והתגורר אצל אחותו בכפר דיר אל-ע'וסון. בבוקרו של ה-22 ביולי נטל מצלח, ממחסן הסמוך לבית, סכין משוננת בעלת להב באורך של 17 ס"מ, כאשר הוא מצליח לפרוץ את הגדר ולהיכנס לשטחי מדינת ישראל באזור קיבוץ מגל.

בשלב זה עלה החשוד לאוטובוס לכיוון מרכז העיר חדרה, שם שוטט מספר שעות, זאת במטרה לאתר חייל שאותו ירצח בסכין המוסתרת שעל גופו. בחסדי שמיים, החשוד לא מצא את הקורבן, ולקראת רדת החשיכה צעד לתחנת אוטובוס סמוך לרחוב הנשיא בעיר, שם שהה משך שעות ארוכות והמשיך במאמציו לתור אחר חייל יהודי.

בסביבות השעה 23:00, בעת שהחשוד עדיין ישוב בתחנת האוטובוס, עברה במקום ניידת משטרה ובתוכה שני שוטרים. צמד השוטרים, שהנאשם עורר את חשדם, החליט לעצור בקרבתו ולתשאל אותו. אחד השוטרים יצא מהניידת ודרש ממנו להציג בפניו מסמכים מזהים, ובתגובה החווה לו החשוד על תעודת הזהות הפלסטינית שנשא עמו, ובעקבות כך הודיעו לו השוטרים כי הוא עצור. חיפוש בכיסיו של הנאשם הוביל להתנגדות מצדו כשהוא נאבק בשוטר ומנסה למנוע חיפוש פרטני על גופו שיאתר את הסכין. בעוד השוטר נאבק לאזוק אותו, החשוד משך אותו לכיוון פנים תחנת האוטובוס, שם ריתק אתו השוטר לדופן התחנה בסיועה של השוטרת הנוספת. בשלב זה, בעת שעמדו שני השוטרים בסמוך אליו, שלף הנאשם את הסכין ואחז בה בעת שידו מונפת לכיוונם. מתוך כוונה להימנע מדקירה, היכה אותו השוטר בראשו והרחיקו מהשוטרת האחרת.

לאחר שכשל במאבקו, נאלץ השוטר לשלוף את אקדחו ואילו הנאשם החל להימלט מהמקום כשהוא ממשיך לנופף בסכין. השוטרים החלו לבצע מרדף אחריו, במהלכו התקרב הנאשם לכיוונם של עוברי אורח, והשוטר ביצע ירייה אחת לכיוון הנאשם, אולם החטיא אותו. כשהם עדיין דולקים אחריו ברכב המשטרתי, פסק החשוד מריצתו ונעמד במקום כשבידו האחת הסכין, ובידו השנייה אבן גדולה, והחל מתקדם לעבר השוטרים כשידיו מורמות, תוך שהוא צועק "אללה הוא אכבר". בתגובה ביצע השוטר ירי נוסף לעבר פלג גופו התחתון של הנאשם ופגע ברגלו השמאלית, פגיעה שבעקבותיה נפל לארץ ופונה לבית החולים.

היום, כאמור, הוגש נגדו כתב אישום בגין הכנה למעשה טרור שהוא רצח בנסיבות מחמירות, כניסה לישראל ושהייה בה בניגוד לחוק, החזקת סכין, חבלה בכוונה מחמירה והפרעה לשוטר.

תגיות:פיגועחדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה