חדשות בארץ

נתניהו דוחה את הביקורת: "למרות הבחירות, אם יהיה צורך נצא למערכה רחבה"

ראש הממשלה התייחס הערב לגל הביקורת הנרחבת נגד אוזלת ידה של ממשלתו אל מול הטיפול בטרור העזתי, ואמר כי "כל מי שמכיר אותי יודע שהשיקולים שלי הם ענייניים, הם אמיתיים. אם הדבר יידרש נצא למערכה רחבה, בלי קשר לבחירות"

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

על רקע המתיחות בדרום ושתי התקריות אמש (ראשון) שהובילו נגדו גל ביקורת בהן נטען כי הוא נמנע מלהגיב מ"שיקולי בחירות", הערב התייחס לכך ראש הממשלה בנימין נתניהו, והדף את הדברים. "שמעתי אמירות שאני נמנע מלצאת למבצע רחבה בגלל שיקולי הבחירות", אמר. "זה לא נכון. אם הדבר יידרש -  נצא למערכה רחבה".

ראש הממשלה הוסיף והתייחס לניסיון החדירה אמש של חוליית מחבלים אל תוך שטח ישראל, ניסיון שנכשל לאחר שתצפיתניות של צה"ל זיהו את המחבלים החמושים, והזניקו למקום כוח צה"ל שחיסל אותם. "אני מבקש לשבח את צה"ל על הפעולה שחיסלה אתמול (3) מחבלים בשטח עזה", הוסיף נתניהו. "המשימה שלי היא לשמור על הביטחון ועל השקט, ואנחנו עושים את כל הפעולות הנדרשות לשם כך".

 לדבריו, "כל מי שמכיר אותי יודע שהשיקולים שלי הם ענייניים הם אמיתיים שאני פועל בשיתוף פעולה מלא עם כוחות הביטחון, בתקיפות ובשיקול דעת. אם הדבר יידרש אנחנו נצא למערכה רחבה בלי קשר לבחירות. נעשה מה שדרוש למען מדינת ישראל". 

דבריו של נתניהו באים בעקבות הביקורת שמתח עליו הרמטכ"ל לשעבר ומספר 4 בכחול לבן, גבי אשכנזי, שהאשים אותו הבוקר באוזלת יד אל מול ארגון הטרור העזתי, זאת בשל כך שנתניהו "רוצה שקט לבחירות". לטענתו, "ראש הממשלה מפקיר את התושבים, וזה לא אכפת לו. ישראל עושה שגיאה אסטרטגית בכך שהיא לא מטפלת בחמאס. ההרתעה קרסה, ישראל נתפסת כחלשה, זה מכרסם".

בהתייחס למדיניות הביטחונית שמציעה מפלגתו כאלטרנטיבה, אמר: "אנחנו צריכים מבצע צבאי שבו נפעיל את הכוח הצבאי של מדינת ישראל ושל צה"ל בתנאים הנוחים לו. זאת על מנת לפגוע בחמאס באופן הרבה יותר גדול מאשר תקיפה ספורדית כזו או אחרת. אני לא אפרט את כל התוכניות, אבל נפגע בארגון בצורה מרוכזת, בהפתעה ובפרק זמן קצר של מספר ימים.

"נשלב בארגז הכלים של צה"ל את כל מה שצריך כדי לפגוע בכוח הצבאי של חמאס – במפקדים שלהם, במפקדות שלהם, במערך הרקטות שלהם, במנהרות, במחסני התחמושת. בהקשר הזה אפשר להסתכל על מהלך הפתיחה של עופרת יצוקה".

עוד הוסיף הרמטכ"ל לשעבר כי "חמאס צריך להבין שיש מחיר לפעולה. בצפון יש שקט - אין צבע אדום, אין בלונים, אין אש. לא נשלם על מטחים במזומנים". מלבד פעולה צבאית, לדבריו, "הדבר השני לאחר מכן הוא ללוות את המצב בצעדים לשיפור המציאות ההומניטרית".

דברים דומים נשמעו הערב מיו"ר כחול לבן בני גנץ שהוסיף בעת ביקורו בעוטף עזה כי "נתניהו איבד את הביטחון. ההרתעה לא נשחקה היא נמחקה". גנץ, שמתח ביקורת על התנהלותה של הממשלה נוכח חוסר התגובה בשתי התקריות האחרונות, אמר: "נביא ביטחון לתושבים באמצעות קבינט אחראי לעומת הקבינט הקיצוני של נתניהו".

אמש הודיע דובר צה"ל כי זוהו שלושה שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל, בעקבותיהן הופעלו התרעות צבע אדום בשדרות וביישובי עוטף עזה. מצה"ל נמסר כי שניים מהשיגורים יורטו בידי כיפת ברזל. תושבי שדרות דיווחו על שרידי רקטה שנפלו בחצר בית בעיר. מהנפילה לא היו נפגעים בנפש למעט בת 30 שלקתה בחרדה. בעקבות הירי, צה"ל תקף מספר עמדות של חמאס בצפון ובמרכז הרצועה.

תגיות:עזהחמאסבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה