חדשות בארץ

גנץ בעוטף עזה: "ההרתעה לא נשחקה אלא נמחקה"

הרמטכ"ל לשעבר ביקר בעוטף עזה ותקף את מדיניות ממשלת נתניהו נוכח ההתפתחויות האחרונות שלוו בחוסר תגובה ישראלית: "נתניהו איבד את הביטחון". בנט ושקד בגוש עציון: "הגיע הזמן לשנות אסטרטגיה מהכלה להתקפה"

גנץ (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)גנץ (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, ביקר היום (ראשון) בעוטף עזה ותקף בחריפות את מדיניותו הביטחונית של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו איבד את הביטחון. ההרתעה לא נשחקה היא נמחקה". גנץ, שמתח ביקורת על התנהלותה של הממשלה נוכח חוסר התגובה בשתי התקריות האחרונות, אמר: "נביא ביטחון לתושבים באמצעות קבינט אחראי לעומת הקבינט הקיצוני של נתניהו".

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, תקף גם הוא את ראש הממשלה, אותו האשים בהצבת תושבי הדרום "בתחתית סולם העדיפויות" - הבנה שלדבריו רווחת גם בקרב ארגון הטרור ששולט בעזה. "ראשי החמאס מנהלים את נתניהו", אמר פרץ בכנס פעילים בחיפה. "גם הם הגיעו למסקנה שהכיסא שלו חשוב לו יותר מאשר שילדי עוטף עזה יחיו בתחושת ביטחון. כיפת ברזל עושה את מלאכתה ויירטה אמש את השיגור מעזה", הוסיף יו"ר העבודה. "אבל היא אינה יכולה להרגיע את המתח וחוסר הוודאות שהיא שגרת חייהם הבלתי אפשרית של תושבי הדרום".

בהמשך דבריו הדגיש פרץ: "מערכות ההגנה נועדו לאפשר לדרג המדיני יתרון בהכרעת חמאס ואורך רוח בהכרעות מדיניות, לא כתירוץ לשבת בחיבוק ידיים כדי לשבור שיאי כהונה. ביבי משלה את עצמו שתושבי הדרום לא מבינים שהם בתחתית סולם העדיפויות שלו, הם יוכיחו לו בקלפי".

מוקדם יותר תקף גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, את נתניהו. "שוב אנחנו ניצבים מול התנהלות מופקרת של ראש הממשלה - מה שקרה בשבוע האחרון הוא חסר תקדים. זו פעם ראשונה, למיטב זכרוני, שאחרי ירי של שלוש רקטות לעבר שדרות וניסיון חדירה, צה"ל לא הגיב אפילו למראית עין בהוראה ישירה של רה"מ ושר הביטחון".

במקביל, בעקבות פיגוע הדריסה בצהרי יום שישי באלעזר, במהלכם נפצעו שני צעירים, הגיעו יו"ר מפלגת 'ימינה' איילת שקד, כשלצדה בכיר המפלגה נפתלי בנט, לסיור בגוש עציון. "צריך לעקור את אותה מוטיבציה שיש למחבלים היום לרצוח יהודים, ולצערנו היום עדיין לא עושים את מה שצריך", אמרה שקד. "מדינת ישראל שיודעת לחדור לארכיון הגרעין באיראן, יודעת לעצור את העברת הכספים למחבלים ומשפחותיהם. זה עניין של החלטה, נחישות וסדרי עדיפויות".

השר לשעבר בנט, אמר: "ההרתעה של מדינת ישראל נשחקת ומתרופפת. המחבלים תופסים יותר ויותר תעוזה מיום ליום. הגיע הזמן לעבור מאסטרטגיה של הכלה לאסטרטגיה של התקפה בלתי פוסקת על ראשי הטרור. אם לא נעשה את שינוי הכיוון הזה, נתעורר לפיגוע אסטרטגי או לחטיפת חייל".

מוקדם יותר התייחסו בארגון הטרור החמאס לתקרית הירי אמש בגדר המערכת בצפון רצועת עזה, במהלכה נהרגו ארבעה מחבלים חמושים. "ישראל ביצעה פשע מתועב כשהרגה את הצעירים הפלסטינים – דבר המשקף את התנהגותה הפראית", אמרו. בארגון אף איימו כי "הכעס והלחץ של הפלסטינים יתפוצצו בפנים של ישראל אם היא לא תסיר את המצור על עזה ותפסיק את פשעיה ואת הפשיטות החוזרות ונשנות אל מסגד אל-אקצא".

גם בארגון הג'יהאד האסלאמי שיבחו את ניסיון החדירה של המחבלים, ומסרו כי "הצעירים כעסו על הטרור השיטתי ועל התוקפנות המתגברת". לדברי הארגון, "זו זכותם של הפלסטינים להתקומם ולהיאבק בכל צורות התוקפנות הציונית". חרף הודעת השניים, נכון לשעה זו, אף ארגון עזתי לא נטל אחריות לאירוע, ובמערכת הביטחון בוחנים אם חמאס אחראי לתקרית או שמא מדובר בפעילים עצמאיים שפרשו מהארגון, בדומה לפיגועים הקודמים.

תגיות:עוטף עזהבני גנץעמיר פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה