חדשות בארץ

חמאס על הרג המחבלים: "פשע מתועב - כעס עמנו יתפוצץ על ישראל"

בארגון הטרור העזתי הזהירו כי "הכעס והלחץ של הפלסטינים יתפוצצו בפנים של ישראל אם היא לא תסיר את המצור על עזה ותפסיק את פשעיה ואת הפשיטות החוזרות ונשנות אל מסגד אל-אקצא". בג'יהאד האסלאמי תמכו: "זכותם של הפלסטינים להתקומם ולהיאבק בכל צורות התוקפנות הציונית". אף ארגון עזתי לא נטל אחריות לאירוע, ובמערכת הביטחון בוחנים אם חמאס אחראי לתקרית או שמא מדובר בפעילים עצמאיים שפרשו מהארגון

הזרוע הצבאית של חמאס (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)הזרוע הצבאית של חמאס (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)
אא

בארגון הטרור החמאס התייחסו הבוקר (ראשון) לתקרית הירי בגדר המערכת בצפון רצועת עזה, במהלכה נהרגו ארבעה מחבלים חמושים. "ישראל ביצעה פשע מתועב כשהרגה את הצעירים הפלסטינים – דבר המשקף את התנהגותה הפראית", אמרו. בארגון אף הזהירו כי "הכעס והלחץ של הפלסטינים יתפוצצו בפנים של ישראל אם היא לא תסיר את המצור על עזה ותפסיק את פשעיה ואת הפשיטות החוזרות ונשנות אל מסגד אל-אקצא".

גם בארגון הג'יהאד האסלאמי שיבחו את ניסיון החדירה של המחבלים, ומסרו כי "הצעירים כעסו על הטרור השיטתי ועל התוקפנות המתגברת". לדברי הארגון, "זו זכותם של הפלסטינים להתקומם ולהיאבק בכל צורות התוקפנות הציונית". חרף הודעת השניים, נכון לשעה זו, אף ארגון עזתי לא נטל אחריות לאירוע, ובמערכת הביטחון בוחנים אם חמאס אחראי לתקרית או שמא מדובר בפעילים עצמאיים שפרשו מהארגון, בדומה לפיגועים הקודמים.

אמש ניסתה חוליית מחבלים לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע. תצפיתניות של צה"ל שזיהו את החשודים מתקרבים לגדר המערכת בחלקה הצפוני של רצועת עזה, הזניקו למקום מסוק קרב וטנק של צה"ל שפתחו באש לעבר החשודים ונטרלו אותם. הבוקר הודיע משרד הבריאות הפלסטיני כי בתקרית נהרגו שלושה פלסטינים ואחד נפצע. לפי ההודעה, השלושה הם מוחמד אבו נאמוס, בן 23; מחמוד אל-ולאיידה, בן 22; ומוחמד תראמסי, בן 21.

התקרית החריגה מגיעה במקביל להודעת דובר צה"ל הלילה כי זוהו שלושה שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל, בעקבותיהן הופעלו התרעות צבע אדום בשדרות וביישובי עוטף עזה. מצה"ל נמסר כי שניים מהשיגורים יורטו בידי כיפת ברזל. תושבי שדרות דיווחו על שרידי רקטה שנפלו בחצר בית בעיר. מהנפילה לא היו נפגעים בנפש למעט בת 30 שלקתה בחרדה. בעקבות הירי, צה"ל תקף מספר עמדות של חמאס בצפון ובמרכז הרצועה.

בערבו של יום שישי נשמעה התרעת צבע אדום באזור, ובצה"ל הודיעו כי זוהתה רקטה ששוגרה מרצועת עזה לישראל, וכי היא יורטה בידי לוחמי מערכת כיפת ברזל. מאוחר יותר תקף חיל האוויר שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה.

אתמול אמר דובר חמאס, פאוזי ברהום, כי תקיפות צה"ל ביום שישי "היא מסר של הסלמה ותוקפנות נגד רצועת עזה במטרה להסיט את תשומת הלב מפעולות הגבורה של הפלסטינים בגדה המערבית, שהביכו את ישראל והגבירו את המבוכה בזירה הפוליטית (הישראלית – א"פ). כוחות ההתנגדות בעזה לא ירשו שהרצועה תהיה יעד לסגירת חשבונות עבור ישראל".

תגיות:חמאסהג'יהאד האסלאמיעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה