חדשות בארץ

שר החוץ על השגריר בוושינגטון: תמך בהגעת המחוקקות על דעת עצמו

למרות שדרמר מקורב לראש הממשלה נתניהו, טען כץ כי הודעתו מהחודש שעבר כי ישראל תתיר את כניסתן של חברות הקונגרס האמריקניות תומכות ה-BDS, הייתה על דעתו בלבד. לטענתו, החלטתו של ראש הממשלה לאסור את הגעתן לא הייתה בלחץ הנשיא טראמפ שהרבה לתקוף את השתיים בחריפות רבה. במקביל, בריאיון שהעניקה סבתה של ראשידה טלאיב, קיללה את טראמפ נמרצות

כץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בצל הסערה המעיבה על יחסי ישראל-ארצות הברית בעקבות שלילת כניסתן של שתי חברות הקונגרס המוסלמיות לישראל, אתמול (מוצ"ש) טען שר החוץ ישראל כץ כי דבריו של שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, להתיר את כניסתן של המחוקקות תומכות החרם בישראל, נאמרו על דעת עצמו בלבד. לפי כץ, שאמר את הדברים בריאיון לחדשות 12, בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו סברו כבר מתחילה כי יש לאסור את כניסתן ארצה של השתיים.

חרף העובדה כי דרמר, אשר נחשב מקורב מאוד לנתניהו ושמו אף עלה בפיו של האחרון, כך לפי דיווחים, כמועמד אפשרי לרשת את מקומו, טען כץ כי הודעתו מהחודש שעבר נאמרה ללא שנועץ קודם עם ראש הממשלה – התייעצות שנערכה רק ביום שלישי וברביעי, בסופה הוחלט שלא לאפשר את כניסתן של חברות הקונגרס האמריקני, ראשידה טלאיב ואילהן עומר. כץ הוסיף כי ההחלטה הזו התקבלה עוד קודם לדבריו החריפים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נגד כוונה ישראלית לאשר את הגעתן של שתי המחוקקות, איתן הרבה להתעמת בחודשים האחרונים. לדברי שר החוץ, מטרת הגעתן של השתיים כוונה רק לצורך פרובוקציה נגד ישראל.

מוקדם יותר העניקה מופתיה טלאיב, סבתה של חברת הקונגרס שכניסתה לישראל נאסרה, ריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס, בו תקפה קשות את הנשיא טראמפ, זאת בשל מעורבותו הרבה שהביאה לביטול ביקורה בארץ. "אני מקווה שאלוהים יהרוס אותו", אמרה טאליב על טראמפ. "שמחתי כשנודע לי שהיא אמורה להגיע. התרגשתי. הלב שלי אמר לי שהיא תבוא בסוף".

הדוד של טאליב, באסם, סיפר גם הוא לסוכנות הידיעות: "ראשידה ציפתה לראות את סבתא שלה פעם אחת אחרונה, כי הסבתא כבר מתקרבת לגיל 90. זו החלטה טראגית, החלטה לא צודקת וגזענית כלפי ראשידה וכלפי סבתא שלה".

עם זאת, יש להדגיש כי ביקורה של המחוקקת, לאחר שהגישה לשר הפנים אריה דרעי בקשה הומניטרית לבקר את סבתה, אושר בבוקר יום שישי, עובדה שלא מנעה ממנה להודיע כי היא דוחה אותו: "היענות לתנאים הללו עומדת נגד כל מה שאני מאמינה בו. זה היה הורג חלק ממני", טענה בחשבון הטוויטר שלה. "החלטתי שלבקר את סבתי תחת התנאים המדכאים מנוגד לכל מה שאני מאמינה בו". לדבריה, "מתייחסים אליי כמו לפושעת וזה לא בשבילי. אני נלחמת בגזענות, בדיכוי ובאי הצדק".

"כשניצחתי בבחירות נתתי לפלסטינים תקווה סוף סוף מישהו יספר את האמת על התנאים הבלתי אנושיים שהם חיים בהם", הוסיפה. "לא אתן לישראל לקחת מהם את התקווה, ולהשפיל אותי ואת סבתי על מנת להיכנע למדיניות הגזענית שלה".

אילהאן עומאר, המחוקקת השנייה שכניסתה נאסרה, פרסמה ציוץ תוקפני נגד ממשלת ישראל וממשל טראמפ: "מעליב שראש הממשלה הישראלי נתניהו, תחת לחץ מטראמפ, מונע כניסה מנציגים של ממשל ארצות הברית. איסור הנסיעה למוסלמים של טראמפ הוא המדיניות שישראל מיישמת, הפעם כלפי שתי נבחרות לקונגרס. מניעת כניסה לישראל לא רק מגבילה את היכולת שלנו ללמוד מהישראלים, אלא גם את יכולתנו להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית".

"לצערי, זו לא הפתעה לנוכח העמדות הציבוריות של נתניהו, שהתנגד באופן עקבי למאמצי שלום, הגביל את חופש התנועה לפלסטינים, הגביל ידע ציבורי על המציאות הברוטלית של הכיבוש ויצר ברית עם איסלאמופובים כמו דונלד טראמפ.

"כחברת ועדת בית הנבחרים לענייני יחסי חוץ, זו עבודתי לבצע פיקוח על סיוע זר מארצות הברית ולחוקק בנושא זכויות אדם מסביב לעולם. האירוניה של 'הדמוקרטיה היחידה' במזרח התיכון שמקבלת החלטה שכזו היא כפולה – עלבון לערכים דמוקרטיים ותגובה מצמררת לביקור מצד גורמי ממשל ממדינה שהינה בת ברית", כתבה עומאר.

תגיות:ישראל כץרון דרמרחוק החרם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה