חדשות בארץ

הפלסטינים שיגרו רקטות לעוטף עזה, חלקי רקטה נפלו בשדרות

יממה לאחר שיגור הרקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, שיגרו הפלסטינים הערב שלוש רקטות נוספות. שתיים מהן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, ואילו חלקים של רקטה נוספת נפלו בחצר בית בשדרות. בחסדי שמיים, האירוע הסתכם בפגיעות קלות

שדרות, הערב (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)שדרות, הערב (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אא

אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (מוצאי שבת) בעיר שדרות ובמספר יישובים נוספים בעוטף עזה. מצה"ל נמסר כי זוהו שלושה שיגורים לשטח ישראל, וכי שניים מהם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. חלקים של רקטה נוספת אותרו בחצר בית בשדרות. לבית נגרם נזק, וכוחות משטרה, ובהם חבלנים, הוזעקו אל מקום הנפילה והחלו בטיפול בזירה.

בחסדי שמיים, האירוע הסתכם בפגיעות קלות. ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ל- 6 בני אדם, מהם 4 נפגעי חרדה ו- 2 שנחבלו קלות בגפיים במהלך ריצה למרחב מוגן – גבר כבן 40 שנפל מהאופניים החשמליים, ואישה בת 79 שנפלה בביתה ופונתה לבית החולים ברזילי באשקלון. מבית החולים נמסר, כי היא סובלת מכאבים בחזה ומטופלת בחדר המיון.

ניר קסטליאנו, חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א המתגורר בשדרות, סיפר: "מיד עם שמיעת האזעקה נכנסתי עם משפחתי למרחב מוגן, כאשר מכשיר הקשר של מד"א צמוד אלי. מספר רגעים לאחר מכן קיבלתי דיווח על נפגעת חרדה שהתעלפה בגן ציבורי, ויצאתי למקום כשאני רכוב על אופנוע מד"א. הגעתי במהירות למקום במקביל לניידת טיפול נמרץ".

"תוך כדי הטיפול באישה קראו לי לתחנת אוטובוס סמוכה, לאישה כבת 30 שהתעלפה", הוסיף קסטליאנו  לספר. "הענקתי לה טיפול רפואי, שכלל השכבה והרמת רגליים, ולאחר מספר רגעים שהיא התאוששה בני משפחתה שהגיעו למקום לקחו אותה לביתה. גבר כבן 40 שראה אותנו ניגש אלי וסיפר כי נחבל ברגלו כשירד מהאופניים החשמליים בזמן האזעקה. בדקתי אותו במקום, והוא לא נזקק לפינוי לבית חולים".

שדרות, הערב (קרדיט סרטון: תיעוד מבצעי מד"א)

אמש שיגרו הפלסטינים רקטה אחת מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. בחסדי שמיים, לוחמי כיפת ברזל הצליחו ליירט את הרקטה. שני בני אדם, שנפגעו בעת המנוסה למרחב מוגן, נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים ברזילי. בתגובה לירי הרקטה אמש, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון הרצועה ובמרכזה. מצה"ל נמסר כי הוא "ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל, ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, הגיב הערב על ההסלמה בעוטף עזה: "שוב אנחנו מוצאים את עצמנו במרחבים מוגנים, ושוב עולם כמנהגו נוהג. סוף השבוע האחרון הוכיח באופן שאינו משתמע לשתי פנים, שמדיניות ההכלה נכשלה כישלון חרוץ. המשוואה חייבת להשתנות. החוסן שלנו הוא לא צ'ק פתוח, ולא אסכים שזאת תהיה המציאות שלנו. אני דורש מהמשלה להפסיק לאלתר את שגרת החירום הזו. ככה אי אפשר להמשיך".

תגיות:שדרותרצועת עזהרקטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה