חדשות בארץ

רקטות לעבר עוטף עזה, צה"ל תקף ברצועה

נסראללה איים על ישראל, מצבו של הפצוע מפיגוע הדריסה בגוש עציון מוסיף להיות קשה מאוד, וחברת הקונגרס האמריקני רשידה טלאיב הודיעה כי לא תגיע לביקור בישראל. כל מה שחשוב לדעת

אא

אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (מוצאי שבת) בעיר שדרות ובמספר יישובים נוספים בעוטף עזה. מצה"ל נמסר כי שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, שתיים מהן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. רסיס של טיל פגע בחצר של בית בשדרות. מהעירייה נמסר כי בשלב זה לא ידוע האם מדובר ברסיס של הרקטה או של המיירט. ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ל- 6 בני אדם, מהם 2 שנחבלו קלות בגפיים במהלך ריצה למרחב מוגן ו- 4 נפגעי חרדה. אחת מנפגעי החרדה, אישה כבת 76, פונתה לבית החולים ברזילי באשקלון.

אמש שיגרו הפלסטינים רקטה אחת מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. בחסדי שמיים, לוחמי כיפת ברזל הצליחו ליירט את הרקטה. שני בני אדם, שנפגעו בעת המנוסה למרחב מוגן, נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים ברזילי.

בתגובה לירי הרקטה אמש, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון הרצועה ובמרכזה. מצה"ל נמסר כי הוא "ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל, ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

אלפי פלסטינים התפרעו אתמול במספר מוקדים לאורך גדר המערכת בין ישראל והרצועה. הם יידו אבנים, רימונים ומטעני חבלה לעבר הגדר וחיילי צה"ל. הלוחמים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי, בהתאם להוראות הפתיחה באש. ממשרד הבריאות בעזה נמסר על 63 פצועים בדרגות פציעה שונות, ביניהם 32 שנפגעו מירי חי.

מצבו של נחום נביס, שנפצע אתמול בפיגוע הדריסה סמוך ליישוב אלעזר בגוש עציון, מוסיף להיות קשה מאוד. מבית החולה הדסה עין כרם, בו הוא מאושפז, נמסר כי הוא עבר אתמול ניתוח נוירוכירורגי, והוא מונשם ומורדם. אחותו נעם, שנפצעה בפיגוע באורח בינוני עד קל, הועברה לבית החולים הדסה מבית החולים שערי צדק, בו אושפזה בתחילה.

בעקבות פיגוע הדריסה, חולקו ברחובות רצועת עזה ממתקים. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, גינה את חלוקת הממתקים. בעמוד הפייסבוק שלו בשפה הערבית, אל-מונסק, כתב אבו רוקון: "באיזו תרבות רוקדים על הדם של נערים חפים מפשע שנדרסו על ידי מחבל פושע? ממש כאן, ברצועת עזה. כל מי שמהלל ומשבח את פיגועי הטרור האלימים הוא פושע בעצמו, ואינו יודע מהם כבוד ומוסר. הטרור פוגע ביציבות ופוגע בכם".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, איים אתמול כי אם צה"ל ייכנס לדרום לבנון, "כל הגייסות, הפיקודים והגדודים שלו יושמדו". בנאום לציון 13 שנה למלחמת לבנון השנייה, אותו נשא ממקום מסתורו, אמר נסראללה: "אתם תראו בשידור חי את הטנקים ואת הכוחות הישראליים מחוסלים". הוא הוסיף כי ישראל מהססת ומפחדת לפתוח במלחמה נגד לבנון: "זה קורה הודות לעבודה מאומצת החל מ- 2006, בעזרת חיזבאללה שמכין את עצמו, מאמן את אנשיו ומחמש את עצמו כדי להיות במוכנות המלאה והטובה ביותר לעימות עם האויב. אם תיכנסו ללבנון, כל כפר בדרום לבנון הולך להיות מסוכן פי 500 ממה שנעשה לכם בבינת ג'ביל ב- 2006".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב, לאחר צאת השבת, על איומיו של מזכ"ל חיזבאללה. "אנחנו לא מתרשמים מהאיומים של נסראללה, הוא יודע טוב מאוד למה הוא משדר אותם ממעמקי הבונקר שלו", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

על אף האישור שקיבלה משר הפנים אריה דרעי להיכנס לישראל מסיבות הומניטריות, הודיעה אתמול חברת הקונגרס האמריקני, רשידה טלאיב, כי אין בכוונתה להגיע בתנאים שקבעה ישראל. כזכור, ישראל החליטה למנוע את כניסתן לישראל של טלאיב ושל חברת קונגרס נוספת מהמפלגה הדמוקרטית, אילהאן עומאר, בשל תמיכתן בתנועת ה- BDS. אלא שטלאיב שלחה מכתב לדרעי, בו ביקשה לאפשר לה להיכנס לישראל, לצורך ביקור הומניטרי של סבתה בת ה- 90. "זו יכולה להיות ההזדמנות האחרונה שלי לפגוש אותה", כתבה. היא התחייבה לכבד את המגבלות שהוטלו עליה בביקור, והבטיחה שלא תקדם חרמות נגד ישראל במהלכו. אלא שלאחר שדרעי הודיע על הענקת אישור הכניסה, היא פרסמה הודעת גינוי לישראל בה הבהירה כי לא תגיע "בתנאים המדכאים" שהוטלו עליה, כהגדרתה: "ממשלת ישראל השתמשה באהבתי וברצוני לראות את סבתי כדי להשתיק אותי, והתנתה את הביקור בחתימתי על מכתב – מה שמשקף עד כמה הם לא דמוקרטיים, וחוששים מהאמת שתיחשף במהלך ביקורי על מה שמתרחש במדינת ישראל ומה שקורה לפלסטינים החיים תחת כיבוש בתמיכתה של ארצות הברית".

השר דרעי מיהר להגיב על דבריה של טלאיב: "חברת הקונגרס רשידה טלאיב צייצה כעת שלא תגיע לישראל. אמש שלחה לי מכתב ובו ביקשה לאפשר לה לבקר את סבתה בת ה- 90 'כי זו יכולה להיות ההזדמנות האחרונה שלי לפגוש אותה'. אישרתי זאת הומניטרית, אך מתברר כי זו הייתה פרובוקציה כדי להבאיש את ריחה של ישראל. שנאתה לישראל גוברת על אהבתה לסבתה".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס אף הוא לפרשה ותקף את טלאיב. "חברת הקונגרס טלאיב כתבה מכתב לבכירים ישראלים, בו ביקשה באופן נואש לבקר את סבתה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "האישור ניתן לה במהירות, אך אז היא סירבה באופן נתעב לקבל זאת. המרוויחה האמיתית היחידה היא סבתה של טלאיב. היא לא צריכה לראות אותה עכשיו".

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות. בבוקר ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון הארץ ולאורך מישור החוף.

בימים שני, שלישי ורביעי יהיה נאה, ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

תגיות:רצועת עזהצבע אדוםדונלד טראמפצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה